Ik kan door de bomen het bos niet meer zien....
Heeft er ondertussen al iemand ervaring met de nieuwe Rider2?
Ik ben nog steeds aan het twijvelen tussen de Zummo 550 en de Rider 2. Ik weet dat de Zummo technisch beter is (qua functies). Maar van de Rider 2 wisten we niet meer dan dat wat in de pers stond. Is hij echt zo belabberd als men zegt? Zijn er programmas genoeg om een mooie route te plannen? Ik hoorde dat men ook bij de Rider 2 Google earth kan gebruiken.
Tomtom is stukken beter en gebruiksvriendelijker dan Garmin( en goedkoper),feit is dat iedereen garmin neemt omdat iedereen Garmin neemt.
Maar t'is wel zo waarom je je gps gebruikt.. A naar B.. of om via een oeroude methode met verschillende kaarten ligt te kl****.
Rij zlf met een Rider , routes geen enkel probleem,en dan nog tgen princiepes in ( motorrijden is 'freedom' ),maar door ik een eigen zaak heb wil ik wel ten alle tijden beschikbaar blijven via gsm.... (blue tand )den rider biedt me het meeste comfort en gebruiksvriendelijkheid .
Iedereen zijn geliefkoost stuk spek zeker?
Inderdaad van A naar B met een omwegje langs C is TomTom gebruiksvriendelijker.
Voor de rest, voor motorrijders en routes maken, is de Garmin absolute top, zonder een 3-tal programmaatjes te moeten gebruiken.
TomTom eat your heart ....
Alle gekheid op een stokje, ga je voor de prijs, ga naar TomTom en neem de beperkingen erbij.
Aan kwaliteit hangt nu eenmaal een prijskaartje ...
Voor een degelijke uitleg moet je bij een degelijke dealer gaan, geen verkoopcenter als bv Essec.
Enkele adressen die ik je warm kan aan bevelen is op de eerste plaats Multitudo en ook een beetje Softsolution beide
gelegen rond Beringen.
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Heerlijk een hele zondag door de Ardennen scheuren en natuurlijk van te voren de hele route plannen. Is dat dan helemaal niet mogelijk met de Tomtom? Of is het gwoon niet direkt mogelijk maar moet men alleen een paar programmaatjes gebruiken? Wat mij weer helemaal niet erg lijkt. Een beetje meer moeite doen voor een prijs verschil van zo'n 2 ? 300 euro zou geen probleem zijn.
2 a 300 euro?
Je moet de TT wel vergelijken met de Zumo500 van Garmin h? dan is de prijs ongeveer gelijk.
De 550 heeft alleen een automount meer dan de 500 en bij de rider 2 is er volgens mij geen automount.
Appelen met peren vergelijken.
TT heeft geen routeplanner programma zoals mapsource.
Je kan wel Promotor onroute gebruiken met goede resultaten.
Als TT gebruiker in de wagen (en op de motor vroeger) kan ik alleen besluiten dat Garmin nu eenmaal de standaard is voor motorrijders en zal TT nog veel inspanningen moeten leveren om dit te veranderen.
Groeten,
Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..." www.coppenshans.be
De Garmin 2720 heeft wel een "automount", is wel een 200 ? duurder.
En ziet er niet uit als een TomTom-kloon, maar is een gps pur sang, geen media-gedoe.
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Ik heb ergens gehoord dat de 2720 niet meer verkocht wordt, doch vervangen is door de 2820.
(Jullie weten dat ik niet altijd even goed hoor dus sorry als ik er als het fout blijkt te zijn )