Pagina 6 van 9

Geplaatst: 19 aug 2006, 13:33
door In Extremo
@Filo,

Van Pyramid, F/Extenda voor de FJR1300, ik denk deelnummer 05220,
ik heb 35? betaald, besteld bij de motordealer.
Ik heb hem niet vastgeshroefd maar de plaktape weggedaan en dan geplakt met 2-componentenlijm (160kg/cm?) voor kunststof.

http://www.pyramid-plastics.co.uk/catal ... 501093455d

Invoerder :
Belgium
Van De Velde Frank
Laarne
0032 9369 7720
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 23 aug 2006, 20:38
door edje
Dag Huggerpeople,

Gisteren mijn hugger geplaatst, vandaag terug verwijdert. Past niet naar mijn zin.

Vervolg bij vraag en aanbod

Grtjs
Eddy :P

Geplaatst: 07 okt 2006, 11:48
door M&M
Wij kregen de huggers niet geplaatst :oops:
Dan maar de AMC garage in Stabroek
Blijkt dat onze huggers niet kunnen geplaatst worden omdat we onze beide :fjr: verlaagd zijn
Dus bij deze bieden we ook 2 huggers te koop aan via het forum voor niet verlaagde :fjr:
M&M

Geplaatst: 24 okt 2006, 08:30
door Big Jomb
Beste FJRijders,


Ook langs deze weg wil ik jullie op de hoogte brengen, blijkbaar zijn er dus problemen met de Huggers.

Marijke hare van M & M is volledig kapot, de mijne en Geert zijne zijn gebroken aan de cardan, bij anderen zoals bij Edje en Ivo past ehij dan weer niet en/of schuurde hij tegen de band.

Ik had al naar FreeStreetDesign gereageerd i.v.m. het defect aan de mijne en zij gingen mij een nieuwe opsturen, zondag heb ik geantwoord dat iik hem niet meer wil. Tot op dit moment heb ik van hun nog geen reactie, maar ik zal er alles aan doen om iets geregeld te krijgen. Geef me zo snel mogelijk jullie bemerkingen en eventueel foto's met gebreken, dan heb ik iets in handen.

ik hoop dat jullie mij niets verwijten, ik was enkel de besteller.

Slukes,


Johan

Geplaatst: 24 okt 2006, 09:58
door fjr.silver.nkt
[quote="Big Jomb"]Beste FJRijders,


Ook langs deze weg wil ik jullie op de hoogte brengen, blijkbaar zijn er dus problemen met de Huggers.

Marijke hare van M & M is volledig kapot, de mijne en Geert zijne zijn gebroken aan de cardan, bij anderen zoals bij Edje en Ivo past ehij dan weer niet en/of schuurde hij tegen de band.

Ik had al naar FreeStreetDesign gereageerd i.v.m. het defect aan de mijne en zij gingen mij een nieuwe opsturen, zondag heb ik geantwoord dat iik hem niet meer wil. Tot op dit moment heb ik van hun nog geen reactie, maar ik zal er alles aan doen om iets geregeld te krijgen. Geef me zo snel mogelijk jullie bemerkingen en eventueel foto's met gebreken, dan heb ik iets in handen.

ik hoop dat jullie mij niets verwijten, ik was enkel de besteller.
hoi johan
natuurlijk verwijt ik jou niks hoor der kan jij zeker niks aan doen
maar de mijne is tot hiertoe nog inorde maar heb toch ook mijn bedenkingen voor hoelang nog
want er bevinden zich ook al barstjes rond de bevestiging aan de cardanzijde
groetjes
walter

Slukes,


Johan[/quote]

Geplaatst: 24 okt 2006, 18:10
door fjr.silver.nkt
hoi huggers

in verband met deze las ik dat er nog zijn met dezelfde problemen
het is inderdaad ook zo dat mijne hugger niet recht staat
aan ene kant kan ik er twee vingers tussen steken ( tussen band en hugger )
en aan de andere kant amper ??n vinger
en aan de bevestigingskant cardan begint hij ook te barsten
spijtig want heb mijn hugger ook laten spuiten in de kleur van mijn fjr (koste mij 135eurokes )
nu maar afwachten wat er uit de bus komt als johan contact opneemt met de
fabrikant
groetjes nog aan alle
walter

Geplaatst: 30 okt 2006, 09:47
door Big Jomb
Beste FJRijders,


Nogmaals een laatste maal dat ik vraag om mij a.u.b. foto?s te bezorgen betreffende de defecten aan de huggers, dan pas zien ze misschien in dat het geen ??nmalig probleem is. Mij willen ze al een nieuwe opsturen, maar dit wil ik niet, mijn vertrouwen in dit produkt is weg, dus graag reactie van jullie.

Hieronder het antwoord van FreeStreetDesign.

Groeten,

Johan

________________________________________
From: infos@freestreetdesign.com [mailto:infos@freestreetdesign.com]
Sent: maandag 30 oktober 2006 9:31
To: Johan
Subject: Re: Huggers FJR-drivers Belgium

Dear Johan,

as I told you we can replace in certain condition a broken hugger
but I don't how your friends have mounted the part on their bike
but it must have been in a bad way as in our side we have sold many
of the sam?e hugger ( either 2002-2005 or 2006 ) and we haven't received any bad report....
If that would be a general problem we would think again and remold completely this part
but this is not the case.
Now concerning this bike dealer this mean absolutely nothing, we can find as you probably know, good
bike dealer and bad bike dealer, it's not because this man just have the feeling this hugger is not good
you have to trust him. We work with several dealers and their words are precisely the contrary ....

So now the answers to your questions :

1-We do not take back any hugger after such a long time.
2- We can replace a hugger if it's clear for us that our product may have a problem ( we need pictures and description on how it has been
handled ).

I'm sure you can understand our point of view.

Thank's,

Franck
FSD
www.fsd.fr

Geplaatst: 30 okt 2006, 21:24
door edje
fjr.silver.nkt schreef:hoi huggers

in verband met deze las ik dat er nog zijn met dezelfde problemen
het is inderdaad ook zo dat mijne hugger niet recht staat
aan ene kant kan ik er twee vingers tussen steken ( tussen band en hugger )
en aan de andere kant amper ??n vinger
en aan de bevestigingskant cardan begint hij ook te barsten
spijtig want heb mijn hugger ook laten spuiten in de kleur van mijn fjr (koste mij 135eurokes )
nu maar afwachten wat er uit de bus komt als johan contact opneemt met de
fabrikant
groetjes nog aan alle
walter
@Walter,
dat was mij ook opgevallen tijdens de montage van mijnen hugger. Aangezien er geen mogelijkheid was om dit te corrigeren heb ik hem er gelijk terug afgesmeten.

grtjs
Eddy :P

Geplaatst: 01 nov 2006, 18:06
door M&M
Inderdaad het beste wat je kon doen , Edje
Den hugger van Marijke was gescheurd aan 2 kanten na nog geen 1000 km. en lag te zwalpen op den achterband / remschijf
Levensgevaarlijk en allemaal omwille van de kwaliteit :roll:
Als hij zelfs de ongeplaatse en dus nieuwe huggers niet wil terugnemen , vind ik dat we dit maar eens kenbaar moeten maken
bij de motorbladen :evil:
Ik wacht nog op een reactie van AMC die den hugger plaatste en schrijf die pipos van freestreetdesign dan zelf eens aan
M&M

Geplaatst: 01 nov 2006, 21:49
door fjr.silver.nkt
hoi johan foto's hugger

de fotookes zijn naar jou vandaag 01/11/06 verzonden
ik hoop alleen maar dat ze duidelijk genoeg zijn
en dat je er wat mee kan doen je haalt er de beste maar uit

nog veel sucses en zeker al bedankt voor de moeite
je laat maar iets weten oke

groetjes
Walter

Geplaatst: 01 nov 2006, 22:05
door Big Jomb
M&M schreef:Inderdaad het beste wat je kon doen , Edje
Den hugger van Marijke was gescheurd aan 2 kanten na nog geen 1000 km. en lag te zwalpen op den achterband / remschijf
Levensgevaarlijk en allemaal omwille van de kwaliteit :roll:
Als hij zelfs de ongeplaatse en dus nieuwe huggers niet wil terugnemen , vind ik dat we dit maar eens kenbaar moeten maken
bij de motorbladen :evil:
Ik wacht nog op een reactie van AMC die den hugger plaatste en schrijf die pipos van freestreetdesign dan zelf eens aan
M&M
Misschien geen slecht idee om allemaal apart ook eens te reageren naar FreeStreetDesign, we verliezen er niets mee, e-mail vindt je hierboven bij mijn vorig bericht
fjr.silver.nkt schreef:hoi johan foto's hugger

de fotookes zijn naar jou vandaag 01/11/06 verzonden
ik hoop alleen maar dat ze duidelijk genoeg zijn
en dat je er wat mee kan doen je haalt er de beste maar uit

nog veel sucses en zeker al bedankt voor de moeite
je laat maar iets weten oke

groetjes
Walter
Juist mijn PC opengeklapt, maar geen fotokes erbij Walter :?: :?: :?:

AAN DE ANDEREN (buiten In Extremo, Motorist en mezelf natuurlijk) FOTO'S A.U.B. :!: :!: :!:

Geplaatst: 02 nov 2006, 10:51
door fjr.silver.nkt
beste Johan

ik heb de foto's naar je gewoon e mail adres ( johan ombelets @ telenet gestuurd )
heb ze vandaag 02/11/06 nog eens doorgestuurd
je zal ook zien de laatste foto's ( van de serie ) zijn het scherpste

laat maar iets weten of je ze goed aangekregen hebt
groetjes
Walter

Edit door Firechief: Het "Quoten" van berichten kan men gebruiken wanneer de berichten op een vorige pagina te lezen waren en hoeft niet te gebeuren bij elke posting. Dit houdt het forum leesbaar en vemijdt ellenlange topic's die niet meer aangenaam zijn om te lezen.

Geplaatst: 06 nov 2006, 22:53
door Big Jomb
Ha de mannen,

Hier een aantal foto's van defecte huggers:

1. Big Jomb

Afbeelding
Bevestiging aan cardan

Afbeelding
Bevestiging rechts aan swingarm

2. In Extremo

Afbeelding

Afbeelding

Tja, wat moeten we hier van zeggen :( :( :(

3. Motorist

Afbeelding

Afbeelding

Duidelijk denk ik :!: :!: :!:

4. FJR Silver nkt

Afbeelding

Afbeelding

Past niet echt goe h? :oops: :oops: :oops:

Morgenavond stuur ik een overzicht van defecten en breuken naar FreeStreetDesign en naar ieder van degene die een hugger besteld hebben, komt er geen positief nieuws, lanceer ik deze topic op de site van onze franse collega's.
Ik zal er alles aan doen om hun laten in te zien dat de huggers kwalitatief niet voldoen.

Slukes,


Johan

Geplaatst: 20 nov 2006, 20:31
door Big Jomb
Ha de mannen,

Effe een tussenstand, want anders denken jullie dat ik er nie meer mee bezig ben h? 8) 8) 8)

Ik heb al verschillende mails en faxen opgestuurd: het komt erop neer dat ze geen terugbetaling willen doen, wel willen ze nieuwe huggers laten leveren, maar ik heb nog geen antwoord gekregen of ze er 12 nieuwe voor iedereen laten opsturen of enkel de beschadigde willen vervangen, dus dat antwoord moet ik jullie schuldig blijven

Tevens heb ik een topic op de franse site geplaatst:

http://www.etlamarmotte.net/modules.php ... 2411#52411

De soap blijft nog even duren, enfin, ik hou jullie op de hoogte.

Slukes,

Johan

Geplaatst: 21 nov 2006, 03:04
door In Extremo
Als ze ne nieuwe opsturen ben ik ook al tevreden.
Het zag er eigenlijk niet slecht uit en met de opgedane " :cry: slechte" ervaring denk ik
dat ik het de volgende keer, mits een kleine aanpassing, wel goed kan krijgen.

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 21 nov 2006, 19:08
door Big Jomb
Ha de mannen,

Ik zou inderdaad de beschadigde huggers moeten terugsturen als we er nieuwe willen krijgen, alleen wie gaat die kosten betalen , daar moet ik nog een antwoord op krijgen. :arrow: :arrow: :arrow: Ik hou jullie op de hoogte.

Slukes

Geplaatst: 21 nov 2006, 21:33
door Action-Joe
FSD schreef:Bonjour,

ici Franck de chez Free Street Design.
Puisque ce client veut r?gler le probl?me en ligne et en public et bien allons y !

Un club FJR de Belgique a command? des gardes boue 1300 FJR au mois de juillet, depuis certains ont eu le garde boue cass?, soit a cause d'un mauvais montage, soit a cause d'un probl?me technique. Certains motards de ce club s'?tant mont?s la t?te ne veulent m?me
pas essayer un montage sur la machine car ils pensent que ce garde boue se monte mal.
Le groupe belge veut un remboursement int?gral.
De notre cot? nous leurs proposons de remplacer les gardes boue ayant ?t? cass?s et ce gratuitement bien sur, car il peut toujours y avoir
un d?faut de fabrication, mais ils ne veulent rien savoir et apr?s presque 6 mois de l'achat ils veulent ?tre rembours? ( ce qui pour nous est impossible apres si longtemps ).
De la nos amis belges contactent les FJR de France pays pour hurler contre F.S.D
Nous aurions 5 ou 6 gardes boue vendus depuis le printemps, le probl?me se poserait autrement car il se pourrait que le garde boue que nous proposons pour la FJR puisse avoir un probl?me mais cette pi?ce se vend en tr?s grand nombre et nous n'avons pas de retour n?gatif si ce n'est de ce groupe de Belgique...Nous nous sommes pench?s sur le probl?me et avons propos? des remplacements ( apr?s 6 mois de route ! )
des gardes boue ayant des probl?me dont nous ne comprenons pas la cause ( d?faut de fabrication ou d?faut de montage ) mais ces derniers ne veulent rien savoir...Donc pour le moment c'est l'impasse.

A bient?t pour un nouvel ?pisode des aventures des gardes boue FSD en Belgique !

Geplaatst: 21 nov 2006, 23:02
door Big Jomb
En voila, mijn reactie:
Big_Jomb schreef:
FSD schreef:Bonjour,

ici Franck de chez Free Street Design.
Puisque ce client veut r?gler le probl?me en ligne et en public et bien allons y !

Un club FJR de Belgique a command? des gardes boue 1300 FJR au mois de juillet, depuis certains ont eu le garde boue cass?, soit a cause d'un mauvais montage, soit a cause d'un probl?me technique. Certains motards de ce club s'?tant mont?s la t?te ne veulent m?me
pas essayer un montage sur la machine car ils pensent que ce garde boue se monte mal.
Le groupe belge veut un remboursement int?gral.
De notre cot? nous leurs proposons de remplacer les gardes boue ayant ?t? cass?s et ce gratuitement bien sur, car il peut toujours y avoir
un d?faut de fabrication, mais ils ne veulent rien savoir et apr?s presque 6 mois de l'achat ils veulent ?tre rembours? ( ce qui pour nous est impossible apres si longtemps ).
De la nos amis belges contactent les FJR de France pays pour hurler contre F.S.D
Nous aurions 5 ou 6 gardes boue vendus depuis le printemps, le probl?me se poserait autrement car il se pourrait que le garde boue que nous proposons pour la FJR puisse avoir un probl?me mais cette pi?ce se vend en tr?s grand nombre et nous n'avons pas de retour n?gatif si ce n'est de ce groupe de Belgique...Nous nous sommes pench?s sur le probl?me et avons propos? des remplacements ( apr?s 6 mois de route ! )
des gardes boue ayant des probl?me dont nous ne comprenons pas la cause ( d?faut de fabrication ou d?faut de montage ) mais ces derniers ne veulent rien savoir...Donc pour le moment c'est l'impasse.

A bient?t pour un nouvel ?pisode des aventures des gardes boue FSD en Belgique !
Dear FJR-drivers from La douce France,

Here's my answer to Franck:

For a start, were the official FJR-club from Belgium, I think you know our president FJR-Freak Max, he was the one who heard and saw that a hugger from a FJR-driver was scratching and making a lot of noise while he's driving on a tour where I was also taking part.
Second, the huggers were delivered at 24/07/2006, untill november today 22/11/2006, is only 4 months, not 6 months :!: :!: :!:
But you can't deny that I sent you the first complaint a few days after delivery on 26/07/2006, and I quote:

Dear Franck,


We?ve received the huggers in perfect closed parcel.

Today I tried to place the hugger model 2001-2005, but that wasn?t so easy, 3 of the 4 holes didn?t fitted perfectly and I needed to adjust them all 3.

The hole at the cardan was too small, need to make it bigger. I also need to reshape the end because it didn?t fit on the cardan. While I was screwing it on the cardan, I always touched the hugger with the key and damaged it a little bit, took it back off and adjusted it a little bit more.

There was no manual or description how to place the hugger and which screw we needed to fit the hugger at the right side, and in which hole we had to place it. Tomorrow I?m going to buy a screw with the Yamaha-dealer, and hope to place everything tomorrow evening an hope that everything fits without scrubbing.

My friend, which has the model 2006, had an even worser problem while he was trying to place his one. Not one hole fitted and his tire touched and scrubbed the hugger at the left side and it didn?t fit beautiful on the cardan (see picture). He had to adjust and reshaped your mold completely, I don?t need to say he wasn?t satisfied and I?m a little worried about the reaction from the others who has ordered the huggers. I feel responsible for their purchase and I don?t like unsatisfied friends.

Perhaps you?ve got a manual how to place both models perfectly or perhaps some close-up pictures, at the side, you can?t see anything.

This is a general remark and we hope that you?re going to consider to reshape your mold four both models and we would appreciate an answer to this mail.



You were always asking for pictures, I did deliver them to you and had to wait several days before I'd received an answer. You can ask me all the mails I did sent you, I've kept them all.

I feel responsible for the order, but if I had known that they would bring so much troubles with them, I didn't place the order. That's why we react.

And another thing, an official YAMAHA-dealer had placed one of the huggers and adviced the client, who had ordered 2 pieces, to wait to place the 2nd one. He wanted to see how the 1st hugger was going to respond on the road, and he was right, the 1st had broken on the motorway at 120-130 km/h anly a few days after placement.

We Belgians don't have 2 left hands and know to use them. If you sent a manual with your products how to place them properly, perhaps there were less e-mails spended. You're trying to let it shine through that there are only problems with the Belgians. If your product not even lasts about 1.000km, we don't have faith in the hugger, it's as simple as that.
Then you've got to take your responsibility and admit that ther's something wrong, or with the material, product, mould or whatever.

So Franck, if your product is good and the 6 replaced huggers, because 6 of 12 ordered huggers are broken, which you're going to send (without shipment costs :?: :?: :?: ) are good, I'm the 1st to open a nem topic and admit that they are good.

So I'm waiting for your decision if you want to send us replacement huggers for the broken one's without extra shipment costs.

Greetings to all FJR-drivers,

Johan Ombelets AKA Big Jomb
Belgian FJR-drivers

Geplaatst: 21 nov 2006, 23:16
door dartagnan
Jawadde Johan,

ge moet hier alle talen kennen op dit forum :D :D :D :D :D :D :D
Je bent niet op je mond gevallen in het vlaams, en zo te zien is uw engels ook niet mis.
Ben benieuwd naar de reactie van Franck.

Greetz,

Serge

Geplaatst: 21 nov 2006, 23:41
door Big Jomb
Ha de Serge,

Ja man, t'is nie alles zunne.

Weet ge, het ergste van heel die zaak is dat niemand van ons er iets kan aan doen dat die huggers breken en de fabrikant zijn verantwoordelijkheid niet neemt.

Hoeveel mails ik al nie gestuurd heb, nie meer te tellen, die van ons zegt da'k al meer tijd in de mails van die kl :angry5: tehugger heb gestoken, dan da'k er plezier van heb gehad, en ze heeft nog gelijk ook.

Op de site van de franse FJR-rijders, laat die leverancier dus blijken dat het onze fout zou zijn, en da kan ik nie toelaten :pain10: :cussing: . Misschien weet er iemand anders een oplossing, maar ik begin mij geduld serieus te verliezen zunne, dit spelleke is al bezig vanaf het moment dat ze geleverd zijn d.i. 24/07/06.

Ivo "Motorist" was dus de 1ste die zijn hugger diezelfde dag van levering al kwam afhalen en heeft ook zijn probleem gemeld op 25/07/06 en diezelfde dag heb ik de mijne ook proberen te monteren, de 26ste de 1ste mail met bemerkingen naar FDS gestuurd, werd wa weggelachen, en vanaf toen is de merde blijven komen, zij lezen deze topic ook, dan begrijpen ze dit toch al :twisted: :twisted: :twisted:

Maar we blijven proberen :evil3: :evil3: :evil3:

Slukes