Pagina 2 van 4

Geplaatst: 01 jun 2005, 22:16
door Julle
De prijs is voor de twee inclusief plaatsing. Ik moet hier ergens een foto hebben. Zal eens kijken
Julle

Geplaatst: 01 jun 2005, 22:23
door Herkules
Waaauw : dank U Julle.
Dat is potverdorie niet veel. Vergelijk dat met een paar Devils !
In design vind ik Devil nog net iets mooier, maar als die mensen van Dam op specifieke wensen werken, dan is het waarschijnlijk zelfs met een supplement omdat je van het standaard model afwijkt, nog goedkoper.

Tof, ik ga er eens langs.

Merci en groeten,
Alain.

Geplaatst: 02 jun 2005, 20:08
door GTRichard
Ik heb al een mail gezonden om te vragen wat ze moeten kosten tegenwoordig.
Alain misschien bij 2 sets iets te regelen????? :happy7:

Als ik iets weet laat ik wel horen.

FJRichard.

Geplaatst: 02 jun 2005, 20:12
door GTRichard
Hoe kan dit :idea: kreeg fout melding

Geplaatst: 03 jun 2005, 08:00
door Herkules
Hi Richard,
Ja ik krijg die foutmelding soms ook afhankelijk van op welke plaats op het forum dat ik zit, maar berichtje komt steeds goed terecht.

Ja, lijkt me een heel leuk idee. Weet je, we zouden ze eigenlijk eerst eens moeten kunnen zien en horen h? ! Voor de sound zou ik eerder naar een 4-1 in gaan, maar zoals ik al schreef zijn die quasi onbestaande.
Maar misschien klinkt 4-2 ook wel leuk. Julle heeft een set op zijn FJR staan. We moeten het hem eens vragen. We kunnen samen afspreken.

Groeten
Alain

Geplaatst: 03 jun 2005, 09:30
door slurf
@herkules
de Julle :wink: heeft inderdaad een mooie sound , je hoort hem wel maar je ziet hem niet.
groetjes Slurf(ke)

Geplaatst: 03 jun 2005, 10:31
door GTRichard
Herkules schreef:Hi Richard,

Ja, lijkt me een heel leuk idee. Weet je, we zouden ze eigenlijk eerst eens moeten kunnen zien en horen h? !

Groeten
Alain
Hi Alain,

Bij de Nederlandse club rijdt er ook 1 rond met uitlaten van Dam en ik moet zeggen dat de sound prima is. Het mooie ervan vind ik dat het merkteken niet te nadrukkelijk aanwezig is zoals bij de Devils wel het geval is.
Ik hou je op de hoogte, dit weekend kan ik niet weg maar ben wel aanwezig bij de rit op 12 juni, misschien dat Julle er dan ook is, ook al komt ie alleen maar naar het vertrek voor ons :D :D , dan kunnen we nog eens goed luisteren 8)

Groet, Richard.

Geplaatst: 03 jun 2005, 11:16
door GTRichard
Net contact gehad mat David van DAM uitlaten,

RVS rond per set ?. 400,--
RVS ovaal per set ?. 450,--
Worden gemaakt op bestelling, deze week nog bestellen eind van deze maand klaar.

Ik denk er hard over om toch maar te gaan voor de ronde RVS

Groet, Richard.

Geplaatst: 03 jun 2005, 16:01
door GTRichard
Op verzoek (stevig aandringen :) ) van Marianne heb ik ze maar besteld (ben al 2 jaar aan het zeuren), ze zijn eind van deze maand klaar.

Groet, Richard.

Geplaatst: 04 jun 2005, 15:14
door Herkules
Ok Richard, jij bent dus al een stap verder. Proficiat en ik geef Marianne gelijk : 2 jaar zeuren, stel je voor.....! Ik wil die pijpjes eerst nog eens zien en horen.
Wat en waar is 12 juni ? Zie niets op Belgische en Nederlandse kalender ? Want dan kom ik toch even langs, als is het maar even bij het vertrek.
Alain.

Geplaatst: 04 jun 2005, 15:40
door stropke
kijk eens bij fjr 1300 tours en ritten , tour 12 juni

groeten uit gent
stropke :lol:

Geplaatst: 04 jun 2005, 16:58
door Julle
Je kan ze op de toer georganiseerd door Dartagnan & Co komen beluisteren. Ik zal er zijn en je kan ze dus ter plaatse komen beluisteren.
Julle

Geplaatst: 04 jun 2005, 21:52
door Herkules
Ok, ik ben dus nu ook ingeschreven. CU 12-6-2005 !
Herkules

Geplaatst: 15 jun 2005, 19:30
door GTRichard
Herkules schreef: Voor de sound zou ik eerder naar een 4-1 in gaan, maar zoals ik al schreef zijn die quasi onbestaande.
Afgelopen dinsdag bij DAM geweest i.v.m. de verlengde steuntjes achter. Ga vrijdag met de motor er naar toe zo dat hij alles kan opmeten om het passend te maken :P
Heb tevens gevraagd om hij een 4 - 1 kan produceren en als het moet kan dat. Advies is om dit niet te doen i.v.m. de katalysator en de motor zou luier worden. Alain ik weet niet of dit zo is maar geeft stof tot verdere discussie :) :)

Groet Richard

Geplaatst: 15 jun 2005, 23:29
door Herkules
@Richard :
Advies is om dit niet te doen i.v.m. de katalysator en de motor zou luier worden
Hi Richard,
Leuk dat je daar nog aan dacht ! Ik moest maar eens een andere baan zoeken, dan kon ik met je meegaan....!

Maar, waarom zou hij met een 4-1 luier worden dan met een 4-2 ? Let op, het is niet zo eenvoudig om de pk's van de originele uitlaten te behouden, laat staan te verbeteren, zonder bijkomende ingrepen. Maar dat is met de 4-2 precies hetzelfde. Jouw uitlaten zullen open uitlaten zijn. Ook geen cat. meer. Het gas kan dus veel makkelijker naar buiten, zo ook met een 4-1. Als de collector van de 4-1 "met verstand" gebouwd is, ondersteunen de pulsen mekaar en krijg je een betere evacuatie van de gassen en bovendien minder weerstand omdat je potten open zijn. "A smooth flow" dus. Maar, om goed te zijn, lees dus meer uit je blok te halen, moet je er ook meer in pompen : lucht + benzine. Dus :
1) aanpassen luchtfilter (meer luchtdoorlaatbaar type K & N of zo)
2) Dyno jet Power comander, met aangpaste mapping
Ge zult uw FJR'tje nogal op zijn achterwiel zien gaan !

Enfin, ik moet bij die gasten eens langs gaan, want ik kan daar misschien nog iets bij leren.... :roll:

P.S. : zondagochtend voor de rit even topsnelheid getest : 252 km/h op teller, toerental in de rode zone. (in Duitsland natuurlijk..... :D )

Geplaatst: 15 jun 2005, 23:46
door Herkules

Geplaatst: 16 jun 2005, 12:46
door Julle
Alain,
Catalysator zit voor de pijpen in het smalle gedeelte van de buizen na de collector. De cat wegnemen is volgens de enen geen enkel probleem (Neeke heeft de zijne er al een hele tijd uitgehaald en probeer hem maar eens te volgen) en volgens de anderen is het niet zo goed omdat de cat. in een smallere buis zit waardoor de uitlaatgassen daar nog heter worden en aldus door de cat. worden verbrand. Door het wegnemen van de cat. cre?er je dus een brede-smalle-brede buis waardoor je dus verlies van vermogen zou kunnen hebben. (ik hecht echter meer geloof aan Neeke zijn verhaal. Hij heeft hem er zelf uitgekapt en is een driver met heel wat ervaring.)
Julle

Geplaatst: 16 jun 2005, 13:42
door fjrbakkerken
zouer daar mischien intresse zijn voor groepsaankoop
laten we er onzejohan eens bij roepen

Geplaatst: 16 jun 2005, 18:52
door Herkules
@Julle

Echt waar :?: Niet in de potten, vreemd, want dat is toch het meest gangbare en daar hebben ze tenminste plaats voor een cat. ? Ik ga van 't weekend er eens onder liggen en gooi die pijpen er af. Zijt ge zeker dat het niet in dat dikke stuk zit dat de 4 naar 2 verbindt :?: In elk geval zou je met een heel nieuw 4-1 systeem dus geen probleem van smal-breed-smal mogen hebben. Ik ga het een checken, want dat wil ik natuurlijk haarfijn weten.

Groetjes !

Geplaatst: 16 jun 2005, 19:17
door GTRichard
@ Julle en Alain

Ik ben blij dat de discussie opgang komt, zo leer ik in ieder geval weer wat van de techniek :roll:

Richard.