Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30 aug 2006, 23:42
door edje
Ik heb vorige maand een tripke gedaan en heb daarbij, in Duitsland gemiddeld 140km/u gereden met uitschieters tot 180. Volledige bepakking,2 zijkoffers, topkoffer Givi Maxia, een tanktas en mijn madam der vanachter op(vanvoren zou geen zicht zijn h? :lol: )
Geen problemen ondervonden

Grtjs
Eddy :P

Geplaatst: 31 aug 2006, 12:17
door Julle
Edje,
Wanneer madame achter je zit is er meestal geen probleem met de topkoffer, ben je daarentegen alleen op weg met topkoffer dan begint de motor vanaf een zekere snelheid te wiebelen en dit is niet meer dan normaal aangezien het vacuum dat je achter je cre?ert botst tegen de topkoffer en aldus het ganse zootje wil tegenhouden. Met madame erop wordt de wind geleid tot achter de topkoffer en heb je er geen problemen mee.

Julle[/b]

Geplaatst: 31 aug 2006, 14:22
door Big Jomb
Julle schreef:Edje,
Wanneer madame achter je zit is er meestal geen probleem met de topkoffer, ben je daarentegen alleen op weg met topkoffer dan begint de motor vanaf een zekere snelheid te wiebelen en dit is niet meer dan normaal aangezien het vacuum dat je achter je cre?ert botst tegen de topkoffer en aldus het ganse zootje wil tegenhouden. Met madame erop wordt de wind geleid tot achter de topkoffer en heb je er geen problemen mee.

Julle[/b]
Klopt als een bus, een tijdje geleden ook eens gaan werken met de motor en de topcase geplaatst, en rond de 130 km/h begon hij te wiebelen, zonder topcase geen enkel probleem.

Slukes

Geplaatst: 31 aug 2006, 14:49
door FJRrider38
Daarom gebruik ik de topkoffer alleen als er een duo meerijd.

Greetz,

Hans

Geplaatst: 31 aug 2006, 15:55
door spider
Heb dat ook rond de 130 km dan begon hij ook te wiebelen, zonder topcase geen enkel probleem.
Groetjes Rudy

Geplaatst: 31 aug 2006, 21:09
door fjrMarcel
Dus de mannen die een topcase hebben nemen hun vrouw mee om niet te wiebelen met de motor. :D :D :D :wink:
We zullen dit maar onder ons houden zekers :roll: :wink:

Geplaatst: 31 aug 2006, 21:40
door den R1 zot
Met enkel de topkoffer wiebelt ie vanaf 160 op het zadel en kan je het makkelijk aanhouden.
Met enkel de zijkoffers wiebelt ie vanaf 160 precies (gevoel) op zijn achterbrug en is het slingeren duidelijk aanwezig.

Met enkel de topkoffer is het niet zo erg en kan je blijven vlammen tot dik over de 200...

Met enkel de zijkoffers is het al wat minder evident boven de 200... dan zwalpt ie dat het niet normaal is.
(Uitvoerig getest op de M20 & M25 in de U.K. door ondergetekende. :lol: )

Met duo is het allemaal wat minder natuurlijk, maar bochten op hoge snelheid zit er zekers niet in. :x
Of het asfalt zou er mooi egaal moeten bijliggen, maar zodra er wat zonkjes zijn is het hek van de dam en heb je al een iets groter hart nodig om de gas erop te houden.

Maar toch ben ik er nog kontent van. :D
Anders zou het nog harder gaan. :? :shock:

Geplaatst: 31 aug 2006, 23:24
door In Extremo
fjrMarcel schreef:Dus de mannen die een topcase hebben nemen hun vrouw mee om niet te wiebelen met de motor. :D :D :D :wink:
We zullen dit maar onder ons houden zekers :roll: :wink:
Normaal heb je de topcase mee als de vrouwelijke helft meegaat. :lol:

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 31 aug 2006, 23:27
door Dream
en toch is er nog een verschil tussen welke madam ( vrouw ) ik meeneem :)
al was het maar dat de ene meer of minder stil zit en aan me frutselt tijdens het rijden :lol:
zwalpen, wiebelen en hobbelen zijn daar allemaal het logisch gevolg van :D

wobble

Geplaatst: 01 sep 2006, 09:51
door webcommerce
Heb ik ook al ervaren en de oorzaak is meestal of een slechte voorband, of de aanwezigheid van een topkoffer.
Kan je heel makkelijk testen, topkoffer eraf en een rustig baantje opzoeken en even openvijzen, blijft hij stabiel tot ? 160 dan blijft hij dat waarschijnlijk ook bij 200. is het probleem niet opgelost moet je het bij de banden gaan zoeken. Van de Pirelli (model geschikt voor de FJR natuurlijk) is geweten dat er regelmatig klachten opduiken zo rond de 80 km/uur. Heel goed uitbalanceren kan helpen en anders moet de bandenboer de band vervangen. Mijn dealer heeft mij verteld dat hij het ook al meegemaakt heeft met die Pirelli dat er iets mis was met de band zelf, hij kan die ook teruggeven.
Zoals eerder al werd vermeld is het uitbalanceren een precisiewerkje.