Beste Vrienden
Ik wil jullie "allemaal" van "harte bedanken" voor al de toffe reacties die hier neer geschreven zijn

het doet echt deugd om dit allemaal te kunnen lezen waardoor je dan ook voelt dat er in onze club nog altijd medeleven is en word getoond door de leden
Toch wil ik hier nog in het bijzonder 2 van onze leden op een speciale manier bedanken,zij zaten ook mee in het verrassingsspel maar door het toeval was ik voor eentje te laat thuis en de andere werd weerhouden door zijn werk want anders hadden deze beide heren hier mee aan mijn deur gestaan om mijn AS'ke te escorteren om hem komen af te leveren
Daarom wil ik
Erik Bauwens & onzen
Ed Vollegaas nog eens appart mijn aandacht geven om hun

X te bedanken voor wat ze voor mij mee willen doen hebben, Bedankt gasten
Zo, dit gezegde wil ik nu ook nog mijn bevinding van de "Suprieure" FJR AS neerschrijven want daar zitten jullie zo wel een beetje op te wachten he
Ik moet eerlijk toegeven dat ik met angst in het hart deze aankoop heb gedaan maar voor mij was het meer om mijn lichamelijke problemen van de baan te vegen dan dat ik aan een nieuwe moto toe was, in samenspraak met mijn vrouwtje Fanny hebben we dan de uiteindelijke beslissing genomen om over te gaan tot deze koop !
Nu, nog maar een dag na levering heb ik al spijt dat deze FJR AS voor mij al niet enkele jaartjes eerder op de markt is verschenen, het is ongelofelijk hoe deze moto je hart veroverd op zo'n korte tijd als ook het belangrijkste voor mij dat mijn problemen ermee zijn opgelost waardoor ik zeker nog enkele jaren zal kunnen meedraaien in de motowereld als motaar
Het half automatische systeem ben je na een kleine 10 min. al meer dan gewoon, ik zou zelfs al met eer en in geweten zeggen dat ik niet zonder meer zou kunnen nu ik weet wat een gevoel ik heb na er nog maar een half dagje mee te hebben rond gereden
De eerste stap op deze moto was beangstigend voor mij, dat geef ik eerlijk toe maar van zodra ik hem in zijn eerste klikte met mijn wijsvinger gaf hij mij al een veilig gevoel omdat er niets beweging in kwam zonder aan mijn remmen te komen als ook geen koppelingshendel te hebben die je kan dicht knijpen om de moto tot stilstand te houden na hem in zijn eerste te hebben geschakeld.
Dan komt de grote stap, aan het gashendel draaien om er beweging in te krijgen

en ja hoor het gaat als een fluitje van een cent omdat je zelf dosseert hoe snel of hoe traag je wel vertrekt en dit zonder schokken of stoten, ook de volgende klik om naar zijn 2 de te gaan is de eerste maal raar omdat je nog niet weet wat er gaat gebeuren maar als je dan naar zijn derde moet ben je al vertrouwd met het systeem en gaat de bediening vanzelf, van het schakelen voel je zo goed als niets en geeft hij het gevoel van met een vol automatishe schakelbak te rijden of beter gezegt dat je precies met ne gewone scooter aan het rijden bent
De volgende stap is snelheid minderen en zakken naar een lagere schakelpositie om een draaicirkel van 180? te gaan maken en terug te rijden naar je startplaats, hier ga je zonder problemen van schakelpostie zakken met de duim want je heb vertrouwen gekregen in het opschakelen dus ook geen probleem in het af gaan denk je en zo is het ook, je heb onmiddelijk het gevoel te pakken van het zakken in een andere versnellingspositie.
Nu kom je in de buurt van de cirkel die je dan moet gaan nemen en denk je bij jezelf hoe je dat moet gaan klaarspelen, hier heb je dan wel de reactie om naar het koppelingshendel te grijpen dat er niet meer is waardoor de medereactie komt om in de remmen te gaan. Eens je de rem gebruik voel je al dat jij weer de beheerder word en bent van de moto en kan je stapsvoets ook weer zonder schokken door de bocht heen draaien, zelfs v??l makkelijker dan met de gewone FJR omdat je daar met de koppeling, de rem en het gas moet werken en dat heb je bij de AS niet, hier geef je enkel het gedosseerde gas om erdoor te komen.
Vanaf dan heb je hem al een beetje onder de knie en ga je ervoor om hem een langer testritje in te sturen.
Eens de baan op heb je in het begin nog een beetje de angst als je in de remmen moet gaan voor een wagen die stopt en je automatisch naar de koppeligshendel grijpt die er natuurlijk niet meer is maar na dit 2 of 3 maal te hebben voor gehad denk je daar al niet meer aan en ben je al meer bezig met het gene er rond je gebeurt dan met de moto zelf omdat je die al naar je hand hebt gezet door 10 min. te hebben gereden

Wat je zeker niet mag vergeten als je ergens bergop of bergaf gaat parkeren is dat je hem niet in een versnelling kan zetten om het voor of achteruit bollen te vermijden, je moet hem zodanig plaatsen dat hij niet kan verschuiven uit eigen bewegingen dus hier zal ik ook nog moeten voor oppassen want dat moet je met der tijd gewoon worden ! En ervaring die ik daarstraks al had ondervonden als ik de FJR parkeerde op onze oprit
Zo, dit is een korte beschrijvng van mijn ervaring die ik jullie meegeef als eerste eigenaar van de FJR AS maar ik weet zeker dat er nog velen zullen volgen die zulk een positieve ervaring zullen komen neerzetten als ze de durf hebben om een AS'ke aan te schaffen want eerder gaan ze het niet weten, je moet hem bereden hebben om het te kunnen verder te vertellen
Nu ga ik nog een beetje slapen en dromen van hoe ik straks als eersteling in ons clubhuis ga toekomen met de

AS , degenen die niet weten wat te doen kunnen ook altijd eens langs komen om mijn beautyke te komen bewonderen
Groetjes en misschien tot straks aan de kust
Max
P.S: Dirkske je hebt gelijk hoor, mijn nr. plaat zal beginnen met een "W" en dat zal bij al de nieuwe aanvragers van een nr.plaat ook zo zijn
