[b]Olieverbruik[/b]

Hier kan je vragen en problemen bespreken in verband met de technische kant van de FJR-zaak.

Moderator: Abeloos

Abeloos
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Abeloos »

buske1300 schreef:
Dit stemt me toch al een beetje meer gerust 8) Nog een vraagje,heeft de FJR net zoals mijn R1 indertijd ook een olielampje dat oplicht wanneer het olieniveaiu aan het min-streepje komt :?:

Het waarschuwingslampje op de FJR gaat inderdaat oplichten wanneer het olieniveau op zijn minimum is gekomen.

Verder kan ik je gerust stellen omtrent de zuinigheid van verbruik. De olie moet slechts om de 10.000KM vervangen, de filter om de 20.000KM. (zie instructieboekje)

Ik doe zelf het groot onderhoud van mijn FJR?ke. (olie, oliefilter, luchtfilter [reinigen of vervangen], cardanolie verversen, smeren, bougies vervangen, ...) Vorige week nog olie vervangen na 12.000KM, door omstandigheden niet eerder kunnen doen, en nee hoor eenmalig kan echt geen kwaad. Op voorwaarde dat er zeker wekelijks mee gereden wordt, veranderd de viscositeit niet snel en blijft de olie nog van kwaliteit om de onderdelen te smeren.

Nu, om terug te komen op die 12.000KM: er was geen ml. olie verbruikt!

Elke motor is anders en de ene verbruikt niets, de andere soms iets, sommigen altijd iets en der zijn er ook die olie zuipen!!

Arne.
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
Gesloten