Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28 sep 2006, 23:34
door Gorky-GSA
ik treed den Boete bij 8) 100pk voldoende windbescherming koffers kardan 200kg koppel van nen fjr en sturen gelijk ne GS :wink: das nu eigenlijk nen droom :D

Geplaatst: 29 sep 2006, 22:43
door In Extremo
Na 3 GTR-kes, eentje van '86, den tweede van '96 en mijn laatste van '98 vervangen door de FJR '05,
zie met veel belangstelling naar de testen van dit bloedmooie ding.

Denk dat ik me al gereed ga maken om mijn FJR in te leveren als de kinderziektes uit de nieuwe GTR zijn.

Maar nu nog effe heel voldaan met mijn FJR-tje rond bollen, nog 1 weekje in de Franse Pyreneeen :twisted: .
Ik heb de franse FJR-ers op de Mont Ventoux even laten zien wat je kan doen met ne FJR :wink:

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 29 sep 2006, 23:26
door FJRrider38
all? Michel, je zit pas in het bestuur en je wil al terug naar de concurrentie :D :D

Geplaatst: 02 okt 2006, 20:58
door Herkules
EINDELIJK ! Ziet er h??l leuk uit...

Ik ging vreemd omdat KAWA in dit segment niks meer te bieden had.... :cry:
Dus nog +/- 1,5 jaar jongens .... en dan..... :lol: (zie je wel aan mijn handtekening hieronder zeker .... :wink: )

Neusje trekt van opzij erg op ZX-12 R

Demper moet er onmiddellijk af = afschuwelijk :evil: moto valt bijna achterover.... :(

Wees maar zeker dat hij :
- niet zo zwaar zal zijn dan hij eruit ziet
- een pak vermogen zal hebben
- uitstekende stuureigenschappen..

Ik heb het meest schrik voor het "TOER" aspect (lees windbescherming, enz....) Kawa kennende...
Anderzijds moet gezegd dat hun GTR 1000 nu 20 jaar later nog "veel" rond rijdt.... :!: :shock:

Enfin, ik mag niet klagen, ben tot nog toe uiterst tevreden geweest over mijn YAM :!:

Maar, oude liefde roest niet h?....! :lol: Ik kom nog uit het tijdperk van de "verschrikkelijke" Kawa Z900 met zijn "waanzinnige" 93 PK.... :shock:

Geplaatst: 03 okt 2006, 11:20
door In Extremo
Herkules schreef:EINDELIJK ! Ziet er h??l leuk uit...


Ik heb het meest schrik voor het "TOER" aspect (lees windbescherming, enz....) Kawa kennende...
Anderzijds moet gezegd dat hun GTR 1000 nu 20 jaar later nog "veel" rond rijdt.... :!: :shock:

Enfin, ik mag niet klagen, ben tot nog toe uiterst tevreden geweest over mijn YAM :!:

Maar, oude liefde roest niet h?....! :lol: Ik kom nog uit het tijdperk van de "verschrikkelijke" Kawa Z900 met zijn "waanzinnige" 93 PK.... :shock:
Toer aspect, uitstekend op de oude GTR !
Anders had ik er geen 3 gehad.
Maar het gebrek aan vermogen (dit is relatief, maar ik bedoel dus sportief vermogen) en het gebrek aan een sportief meekunnend frame
hebben mij ook laten overstappen naar de FJR ... maar als ze nu met zoiets gaan uitkomen, dan zal de keuze moeilijker gaan worden.

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 03 okt 2006, 13:42
door Herkules
All? Michel, ik voel me alvast niet meer moederziel alleen..... :D

Geplaatst: 03 okt 2006, 20:33
door den R1 zot
Rustig h? kwakkers.... :wink:

Geplaatst: 25 okt 2006, 11:44
door Walrus
Ik ben ook heel benieuwd hoe de specificaties van de GTR er straks uit zullen zien.
Bij mij is het ook ouwe liefde, want ik heb v??r de FJR maar liefst vier GTR1000 gereden.
Nadat vorig jaar mijn 2003 FJR was gestolen in Walloni? heb ik een 2006 FJR gekocht,
maar ik ben helemaal niet tevreden over de wijze waarop de motor oppakt nadat je, na
afremmen, het gas weer opendraait.
Daarom overweeg ik serieus om later weer op die nieuwe GTR over te stappen, tenzij
die hetzelfde probleem heeft met de respons op het gas.
Een lange proefrit volgend jaar zal dat uit moeten wijzen.

Geplaatst: 25 okt 2006, 13:07
door Julle
@ Walrus,
Wat doet ie fout bij het oppakken? Staat hij al op full power?

Julle

Geplaatst: 25 okt 2006, 13:52
door Walrus
Het gaat als volgt:
Soms rem je af op de motor door het gas dicht te draaien en terug te schakelen.
Bijvoorbeeld als je een verkeersdrempel tegenkomt, of vlak voor een haakse bocht of een haarspeldbocht, noem maar op.
Je wilt dan bij het insturen van de bocht weer gas gaan geven.
In mijn geval gebeurt er dan even helemaal niets en pas na een halve seconde of zo, als je het gashendel al een stukje
verder open hebt gedraaid, komt hij ineens tot leven.
Omdat het gas dan al een stukje verder open staat, gebeurt dat met een flinke ruk aan het achterwiel, omdat de FJR zoveel
vermogen heeft.
Soms, bij nat en/of vuil wegdek, slipt het achterwiel dan weg.
Het komt er op neer, dat hij me af en toe lelijk verrast, en als je erop gaat letten is sowieso het plezier al een beetje
verdwenen, omdat je dan meer met het proberen te voorkomen van deze gasreactie bezig bent, dan met lekker
ontspannen motorrijden.
Hier in Nederland hebben de meeste 2006-ers er veel last van en Yamaha doet er te weinig aan, vinden wij, om
ons als klant tevreden te stellen.
Ik ben zelf met name over de lamlendigheid van Yamaha het meest verbolgen en wil daarom uit de familie stappen.
Het is nu al bijna 100% zeker, dat als bij een proefrit later blijkt dat de GTR dit probleem niet heeft, dat ik dan mijn
2006 FJR ga inruilen voor een nieuwe GTR1400.

Geplaatst: 25 okt 2006, 16:02
door FJR-Freak Max
Toon,

Heb je al eens geprobeert om het gashendel iets korter aan te trekken zodat de speling op het gashendel verminderd :!:
Ik had ongeveer hetzelfde probleem maar nadat ze mijn speling van het gashendel tot het minimum herleid hebben is dit euvel opgelost en heb ik er geen problemen meer met het bokkig uit de hoek komen van mijn AS'ke :dontknow:
Wel moet ik ook melden voor degenen die met een FJR 2006 AS rijden dat ze via de boordcomputer het toerental voor de koppeling te laten aanpakken om te vertrekken iets verhoogt hebben omdat ik voordien altijd bij het in fille rijden een schokkend vertrek had en dit is nu ook verholpen,
Het komt er hier opneer dat bij het gas geven tijdens het vertrekken de AS pas actief zal worden tussen de 1500 en de 1700 toeren, ook bij de gewone A zal daar ongeveer het toerental liggen om zonder schokken te kunnen vertrekken als de koppelhendel word gelost :!:

Dus hier niets dan lof over de Yamaha FJR 2006 AS door het toedoen van een goede afstelling door de mekaniekers, een goede dealer kan soms toch wonderen doen :hello1: :headbang:

Max 8)

Geplaatst: 25 okt 2006, 16:22
door Julle
Het fameuze on/off effect. De mijne had hier ook last van maar sinds hij op full power staat en het geskabel feller is aangespannen is dit probleem bijna helemaal opgelost.
Julle

Geplaatst: 25 okt 2006, 16:37
door FJR-Freak Max
@ Julle,

Dat was ik nog vergeten te vermelden, de mijne is toen ook op zijn full power gezet maar dat weten de ervaren FJR gebruikers al langer dat hij daar het gezondste mee rijd h? :D
Je kan het vergelijken als je keel half dicht word genepen, je zal nog ademen maar v??l moeilijker en dikwijls in schokjes :? en dit is het zelfde met onze genepen FJR versie :shock:

Max 8)

Geplaatst: 25 okt 2006, 17:19
door fjr.silver.nkt
[quote="FJR-Freak Max"]@ Julle,

Dat was ik nog vergeten te vermelden, de mijne is toen ook op zijn full power gezet maar dat weten de ervaren FJR gebruikers al langer dat hij daar het gezondste mee rijd h? :D
Je kan het vergelijken als je keel half dicht word genepen, je zal nog ademen maar v??l moeilijker en dikwijls in schokjes :? en dit is het zelfde met onze genepen FJR versie :shock:

Max 8)[/quote]
hoi
mss daarom die terugroepactie van yamaha waarschijnlijk heeft het daar mee te maken
lees ook fjr techniek

groetjes
walter

Geplaatst: 25 okt 2006, 19:10
door den R1 zot
Je kan ook nog het toerental ietwat verhogen....
Of insturen en voetje zachtjes op de achterrem terwijl je reeds gas geeft.....gevolg...... veel controle tijdens het uitkomen.
Trukske van op het pistje. :wink:

Geplaatst: 25 okt 2006, 20:23
door Lazarus
@Walrus,

misschien kan deze link u van dienst zijn. Het proberen waard !

http://www.rokweb.de/forum/forum.php?fokid=5000

Geplaatst: 25 okt 2006, 21:51
door Walrus
Ha die mannen,
Als nederlandse FJR is de mijne van begin af full power geweest.
Jullie voorstellen heb ik allemaal al gedaan:
- speling op de gaskabel gereduceerd tot vrijwel nul;
- stationair toerental verhoogd tot ca. 1.250 t/m;
- wat ge?xperimenteerd met de co-waarden.
Wat betreft die co-waarden, die staan wereldwijd bij iedereen
op zelfde waarde en dat vind ik wat vreemd, want er is toch
geen ??n motor hetzelfde!?
Ik vergeet trouwens nog te melden dat eerverleden week iemand
bij ons een Power Commander heeft laten inbouwen in zijn FJR
van 2006 en bij hem zijn alle problemen volledig verdwenen.