Pagina 2 van 4

Geplaatst: 19 nov 2006, 22:36
door Gobelijn
Ik heb niks tegen kawazwanky, ziet er goed uit...
Maar ik ben sinds ik die eerste occasie FJR kocht een beetje verslaafd geworden aan dat beestje.
(en ook nog steeds aan nicotine, schande schande...)

Voorlopig 1300cc voor mij dus, tot ik oud en versleten ben, dan wordt het waarschijnlijk zo'n ijsroomkarretje van Honda.
Maar zeker niet voor direct ( stel dat ik zeer snel oud en versleten zou zijn :D ), mijn koekedoos is 8 ,5 jaar oud en is dringend aan vervanging toe, dus financieel zal het voorlopig niet kunnen.

Geplaatst: 20 jan 2007, 05:02
door In Extremo
Wat kan ik over de GTR1400 nog zeggen .... hij zit als gegoten.
Over de zitpositie, de beste die ik tot nu toe ben tegen gekomen.

Ik zit volledig in ballans, z??r lichte druk op de polsen, zal bij het rijden volledig verdwijnen denk ik.
Hier zal ik niets aan moeten veranderen, geen stuurverhoger nodig zoals bij de FJR.

Kwa fiscaliteiten ziet het er ook goed uit,
onder voorbehoud : catalogusprijs 16.200 ? tegen FJR 15.890?
en meer dan waarschijnlijk ingevoerd als 100 pk !

:twisted: Zal zo vlug mogelijk een testritje moeten gaan doen !

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,
zeer tevreden Michel

Geplaatst: 20 jan 2007, 10:58
door Big Jomb
H? Michel,

Hoe heb je dat gedaan gekregen dat je op de Kawa mocht gaan zitten :?: :?: :?:

Toch niet te zat geworden op die caroussel :D :D :D

Slukes

Geplaatst: 20 jan 2007, 13:39
door alexxjr
Die hostessen op het salon beginnen steeds meer op mannen te lijken.... :D

Geplaatst: 20 jan 2007, 13:50
door TOMH
Zie ik dat goed :shock:

een penning meester van het bestuur der YAMAHA FJRijders op nen kawa :o

Tom :cry:

Geplaatst: 20 jan 2007, 15:27
door In Extremo
Big Jomb schreef:H? Michel,
Hoe heb je dat gedaan gekregen dat je op de Kawa mocht gaan zitten :?: :?: :?:
Slukes
Awel,
ik heb er zelfs niet achter gevraagd.
Die verkoper van Motorshop De Jonghe stelde mij dat voor ..... ik heb nog even getwijfeld, ongeveer 0,10 sec :lol:
Maar dat kon ik natuurlijk niet laten liggen.

Het mocht wat sneller ronddraaien, nu weet ik niet hoe ie in de bocht ligt. :D :D :D

Je ziet als vriendelijke (G)Limburger gaan er blijkbaar wat poortjes open. :oops:

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 20 jan 2007, 16:08
door Gobelijn
Touwen, paaltjes, hekken... en andere zaken die ze gebruiken om een psychologische bariere rond getoonde modellen te plaatsen op een salon,
't is allemaal verkooptechniek.
Ze hebben niets liever dan dat je die "hindernis" overbrugt : zo laat je aan de verkopers merken dat je "echt" ge?nteresseerd bent.

Probeer maar eens uit : trek je beste kostuum aan, stap over de omheining (meestal mooie dikke gekleurde touwen) en ga in een exclusieve Bently zitten of in een ander exotisch merk. Na 10 seconden staat er een verkoper bij jou om een glas champagne te presenteren en te vragen met welke auto je nu rijdt.

Geplaatst: 20 jan 2007, 18:09
door Herkules
@Michel :
Ren? De jonghe is mijn vaste dealer, sinds 20 jaar. Hij was niet aanwezig toen ik op het salon was (of ??n van zijn medewerkers)
Ik wilde het zelfde doen : er eens op zitten, omdat ik nogal lange benen heb.

Door de standbediening de baas laten roepen en gevraagd of ik er eens op mocht zitten.
Antwoord : Neen !

Dus ik ben nu dubbel gefrustreerd :evil: :evil:

En dat na 24 jaar Kawasaki gereden te hebben (11 stuks !)

Dus ik zal nog moeten wachten tot hij bij Ren? (MDJ) in de show room staat (hij regelt wel een testrit :wink: )

Geplaatst: 21 jan 2007, 02:08
door In Extremo
@Herkules,

Vorige week met de bikerparade ook wezen gaan vragen en toen ook een njet gekregen.

De vrijdag toevallig aan de praat geraakt met die van MDJ, mijn verhaal (3 oude gtr's) gedaan en gevraagd wat ik voor mijne FJR
zou kunnen krijgen en toen heeft hij me spontaan aangeboden om er eens op te zitten.
En een uitnodiging gekregen voor een testrit als ze een GTR hebben, dat noem ik dan proffesioneel.

Spijtig dat je dit niet hebt kunnen meemaken. :cry:

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 21 jan 2007, 10:31
door Big Jomb
In Extremo schreef:@Herkules,

Vorige week met de bikerparade ook wezen gaan vragen en toen ook een njet gekregen.

De vrijdag toevallig aan de praat geraakt met die van MDJ, mijn verhaal (3 oude gtr's) gedaan en gevraagd wat ik voor mijne FJR
zou kunnen krijgen en toen heeft hij me spontaan aangeboden om er eens op te zitten.
En een uitnodiging gekregen voor een testrit als ze een GTR hebben, dat noem ik dan proffesioneel.

Spijtig dat je dit niet hebt kunnen meemaken. :cry:

Groetjes,
Michel
Laat maar weten wanneer, er zij nog geinteresseerden 8) 8) 8)

Geplaatst: 24 mei 2007, 21:32
door Big Jomb
Ha de mannen,

Ondertussen een artikel verschenen:

In het 1400GTR-kleedje zal de viercilinder (met variabele kleptiming) 155 Pk bij 8.800 omwentelingen per minuut leveren. Aan koppel is er al evenmin gebrek, want bij 6.200 o.p.m. beschik je over 136 Nm.

http://www.demotorsite.be/index.php?opt ... iew&id=833

Slukes

Geplaatst: 30 mei 2007, 20:01
door dirkske
Zaterdagmorgen al ??ntje gezien, met NL-kenteken, op de E40 tussen Brussel en Luik.
Deze had niet de originele kofferset zoals ik ze ken van foto's, maar iets van Kreuzer als ik me niet vergis.

Geplaatst: 24 jun 2007, 21:21
door max
ik kreeg een mailtje met wat detail info over de nieuwe GTR, van mijn vorige dealer.
deze info wil ik jullie niet onthouden :)

groetjes

Max



2008 Modelinformatie


MODELNAAM: 1400GTR (EUR)

MARKETING CODE: ZG1400A

KAWASAKI?S DEFINITIE VAN TOUREN: TOPTECHNOLOGIE
CONTINENTOVERSCHRIJDENDE PRESTATIES.

Kawasaki is altijd een synoniem geweest voor prestaties. Met de 1400GTR hebben we sport touring naar een ander niveau gebracht. Onze lange, indrukwekkende erfenis en reputatie van high performance zorgen ervoor dat we tot de sport touring sector behoren, terwijl de 1400GTR op hetzelfde moment een volledig nieuw standpunt inneemt binnen zijn klasse.

Zo defini?ren wij touring. De kern van de 1400GTR bevat een aangepaste ZZR1400 krachtbron, nu uitgevoerd met een variabele kleptiming voor optimaal koppel over het gehele toerenbereik. Het resultaat is een verbijsterende acceleratie gekoppeld aan meer dan genoeg topvermogen. Gecombineerd met gemakkelijke ergonomie, passend voor zowel de touring rijder als de passagier, is de 1400GTR een onweerstaanbaar pakket die het lange afstandseisenpakket herschrijft. Iedere afstand of bestemming is nu mogelijk met een motor die is gemaakt om kilometers af te leggen.
De unieke ergonomie van het monocoque frame biedt comfort en veel bagageruimte maakt het mogelijk om voor elke rit, afstand of tijdsduur genoeg mee te nemen.
De 1400GTR voldoet aan alle eisen die sportieve rijders aan een allround tourer stellen. De upside down vorken zijn stijf en soepel, terwijl de drie wave type remschijven voorzien zijn van ABS voor betrouwbaar remmen onder alle omstandigheden. De achtervering is makkelijk instelbaar om bagage en een passagier mee te nemen.

Lange afstandsrijders zullen de onderhoudsvriendelijke cardanaandrijving, die het vermogen en het koppel van de 1352cm? effici?nt op de weg overbrengt, zeker waarderen. Het elektrisch verstelbaar scherm is in overeenstemming met de kuip ontworpen om zowel de rijder als de passagier te beschermen tegen weer en wind. Onze ingenieurs brachten vele uren in de windtunnel door om de a?rodynamica te perfectioneren, zodat we alles uit het motorvermogen kunnen halen.

De bandendruk is zichtbaar op het instrumentenpaneel, wat een andere nuttige toevoeging voor de transcontinentale toerist is en waardoor handmatig checken niet meer nodig is. Bovendien is hij voorzien van KIPASS*, Kawasaki?s Intelligent Proximity Activation Start System, een handenvrij beveiligingssysteem met elektronische startkaart.

Kawasaki motoren staan bekend om hun scherpe prestaties. Voor rijders die lange afstanden willen combineren met comfort is de 1400GTR de juiste keuze. Moeiteloos high speed touren en vlot rijgedrag plaatsen de 1400GTR boven aan het super touring lijstje.

* Dit product bevat de encryptie algoritme ?MISTY? ontwikkeld door Mitsubishi Electric Corporation.


VERMOGENSKARAKTERISTIEKEN VOOR SPORTIEF RIJDEN OP LANGE AFSTANDEN.

Het vermogen komt van een ZZR1400 afgeleid motorblok dat is afgesteld voor meer koppel in het lage en middentoerengebied wat kenmerkend is voor een comfortabele tourmotor. Deze vloeistofgekoelde 16 kleppenmotor met vier cilinders in lijn biedt variabele kleptiming voor een hoge koppelafgifte bij lage en middelhoge toerentallen. Optrekken uit stilstand en inhalen gaat sensationeel en de motor draait moeiteloos door naar hogere toerentallen.

Dankzij de zorgvuldig afgestelde brandstofinjectie reageert de motor soepel en natuurlijk op de gastoevoer over het hele toerenbereik.

Dubbele Ram Air
* De GTR beschikt net als een supersportmotor over het unieke Ram Air systeem van Kawasaki. Door de dubbele Ram Air luchtkanalen onder de bovenkap wordt een constante stroom koele lucht langs de motor gevoerd voor optimale prestaties. Bij de luchtinlaten zijn dempers geplaatst die het geluid van de binnenstromende lucht verminderen.
Airbox
* De constructie van het monocoque frame fungeert tevens als airbox, waardoor de afmetingen van de GTR bijzonder compact en smal blijven.
Brandstofinjectie
* Het brandstofinjectiesysteem bevat dubbele gaskleppen en de diameter van de gasklep is verkleind van 43 mm (ZZR1400) naar 38 mm voor een regelmatigere gasreactie bij lage en middelhoge toerentallen en een verbeterd rijgedrag. Door de kleinere diameter wordt de inlaatsnelheid bij de gasklephuizen verhoogd en de gasklepreactie verbeterd van lage naar hoge toerentallen.
* Ultra fijne vernevelende injectoren dragen bij aan de GTR?s gevoelige gasrespons bij minimale gasklepaanpassingen.
*Het nieuwe brandstofinjectiesysteem, dat gebruikmaakt van de terugkoppeling van O2-sensoren, reduceert in combinatie met de variabele kleptiming de uitlaatemissie, waardoor de GTR voldoet aan de strenge Euro III-eisen voor CO2-emissies.
Variabele Kleptiming
* Met behulp van variabele kleptiming (de eerste in zijn soort) varieert de timing van de inlaatnokkenas afhankelijk van het toerental en de positie van de gasklep. Dit resulteert in een hoge koppelafgifte in de lage- en middelhoge toerentallen en een geweldig vermogen bij hoge toerentallen op hoge snelheid.. Het verbrandingsrendement van de motor is ook verbeterd, wat bijdraagt aan een verlaagd brandstofverbruik.
* Een door de ECU-aangestuurde OCV (oliecontrolerende klep) verandert de oliedruk in de kamers van de verstelaandrijving aan het eind van de inlaatnokkenas. Wanneer de druk verandert, wordt er olie in of uit de kamers gevoerd van de verstelaandrijving door de openingen in de inlaatnokkenas. Het gewijzigde olievolume verplaatst de verstelaandrijving, draait de nokkenas en hierdoor wijzigt de kleptiming.
* De inlaattiming is vertraagd bij lage toeren, waardoor de klepoverlapping vermindert voor schonere en meer bruikbare verbranding in het lage toerenbereik.
Nokkenassen
* Speziale nokkenprofielen worden gebruikt om de variabele timing optimaal te benutten. De nieuwe nokken hebben een kleinere lichthoogte dan die van de ZZR1400.
* Voor uiterst nauwkeurige kleptiming bij hoge toerentallen worden zeer stijf gesmede lichtgewicht nokkenassen toegepast.
Zuigers
* In aanvulling op de variabele kleptiming is de motor voorzien van zuigers met aangepaste vormgeving. In vergelijking met de ZZR1400 is de compressie verlaagd van 12,0:1 naar 10,7:1.
Drijfstangen
* Supersterke gesinterde drijfstangen (dezelfde als die van de ZZR1400) zorgen voor hoge duurzaamheid en langdurige betrouwbaarheid.
Kleppendeksel
* Een magnesium nokkenasafdekking houdt het gewicht laag.
Carter
* Om een hoge stijfheid van de carter te waarborgen, vormen de gegoten cilinders een integraal gedeelte met de bovenkant van de carter. De cillinders met chroomcomposietvoering verminderen de wrijvingsweerstand en samen met de aangepaste zuigerspeling zorgen ze voor een zeer stille werking van de motor.
Krukas
* De ACG-vliegwielmassa is verhoogd voor verbeterde torsie-eigenschappen bij lage toerentallen.
Uitlaatsysteem
* De speciaal voor de GTR ontwikkelde roestvrijstalen uitlaatpijpen zijn afgesteld voor sportieve vermogenskarakteristieken. Er wordt een 4-2-1-lay-out toegepast en er zijn een katalysator en O2-sensor aangebracht om te zorgen dat de GTR voldoet aan de strenge Euro III-eisen voor CO2-emissies.
* De twee uitlaatdempers die op de ZZR1400 worden gebruikt, zijn vervangen door een driehoekige ovale demper die gewicht bespaart en het geluid nog verder reduceert.
Balansas
* De GTR beschikt net als de ZZR1400 over twee balansassen voor zeer soepel rijgedrag.
Radiator
* De radiator is voorzien van twee radiatorventilatoren van verschillende afmetingen voor effici?nte koeling. (De ZZR1400 heeft ??n ventilator.)
Energievoorziening voor elektrische accessoires
* Voor de energievoorziening van handvatverwarmers en andere elektrische accessoires is het vermogen van de ACG verhoogd. (De accu is dezelfde als die van de ZZR1400.)


VERMOGEN OVERBRENGEN OP HET ASFALT

Koppeling
* De 1400GTR wordt standaard geleverd met een anti-hopkoppeling, die ervoor zorgt dat stuiteren van het achterwiel wordt geminimaliseerd bij het terugschakelen bij hoge toerentallen. Hierdoor snijdt u een bocht soepel aan en komt u een bocht sterker uit.
* De aangebrachte demper op het koppelingshuis reduceert schokken op de koppeling en de versnellingsbak en draagt bij aan een soepele en naadloze levering van het vermogen.
* Bediening van de hydraulische koppeling is soepel en zeer licht, dankzij een radiale hoofdcilinder.
Versnellingen
* De 1400GTR beschikt over een versnellingsbak met 6 versnellingen.
* De zesde versnelling is een overdrive, waardoor de toerentallen bij het cruisen kunnen worden verlaagd, wat zorgt voor comfortabel rijden met een laag brandstofverbruik.
Tetra-Lever achterophanging
* Om te zorgen dat de enorme koppel van de GTR zo effici?nt mogelijk wordt overgebracht op het asfalt, wordt een zeer stijve, tweezijdige achterbrug met vier scharnieren gebruikt.
* Kawasaki noemt dit de "Tetra-Lever". Hiermee wordt de neiging tot omhoog of omlaag komen van de aandrijfas bij het openen of sluiten van de gastoevoer gecompenseerd. Er wordt een op twee plaatsen scharnierende cardanaandrijfas gebruikt, waardoor het vermogen soepel op het wegdek wordt overgebracht. Het rij- en chassisgedrag zijn zeer natuurlijk en voelen net zo aan als bij een kettingaangedreven machine, maar met de voordelen van cardanaandrijving. De hoge stijfheid van het ontwerp van de achterbrug geeft een uitstekende terugkoppeling naar de rijder en draagt zo bij tot het unieke sportieve rijgedrag van de GTR.


CHASSISONTWERP GERICHT OP RIJGEDRAG

Aluminium monocoque frame
* De 1400GTR beschikt over een zeer stijf aluminium monocoque frame dat een combinatie van licht gewicht, slank ontwerp en sportieve rijeigenschappen mogelijk maakt.
* Dit unieke frame is een geavanceerdere versie van het frame dat voor het eerst voor de Ninja ZX-12R en de ZZR1400 werd gebruikt. Het levert uiterst stabiele en zeer responsieve rijeigenschappen op, precies wat nodig is voor een transcontinentale tourmotor.
* Om de invloed van het toegenomen gewicht op de rijeigenschappen te verminderen, zijn het balhoofd, de bovenplaat en de achterbrugbeugel stijver gemaakt, waardoor het frame van de GTR 20% meer torsiestijfheid heeft dan het frame van de ZZR1400.
Balans voor-/achtergewicht
* In vergelijking met de ZZR1400 heeft het frame van de GTR een grote casterhoek, waardoor de vooras 30 mm naar voren is geplaatst. De achterbrug is ook verlengd, waardoor de achteras 30 mm verder naar achteren is geplaatst. Het resultaat is een voor-/achtergewichtafwijking die nauwelijks verschilt van die van de ZZR1400. Aangezien de GTR van af het begin samen met bagage is ontworpen, rijdend met een passagier of bagage, is zijn uitmuntende rijgedrag vlot aan te passen met een korte draai aan de voorspanningsafsteller.
Gewichtsverdeling
* De brandstoftank bevindt zich centraal op het chassis en strekt zich verticaal uit tot onder het zadel. De accu en de ABS-eenheid bevinden zich ook in het midden, waardoor het gewicht uitstekend is verdeeld, zowel horizontaal als verticaal.
* Het elektrisch verstelbare windscherm en de zijkoffers zijn ook zo dicht mogelijk bij het zwaartepunt van de motor geplaatst, waardoor de GTR bijzonder wendbaar is en ook eenvoudig te bewegen wanneer de rijder niet op de motor zit.
Framegeometrie
* Dankzij de Tetra-Lever achterbrug bevindt het feitelijke achterbrugscharnierpunt zich op een ideale positie, waardoor het op en neer bewegen dat bij gewone cardanaandrijving optreedt, wordt verminderd
* In vergelijking met de ZZR1400 is de casterhoek vergroot van 23? tot 26? voor uitstekende rechtuitstabiliteit.
Wielbasis
* De rechtuitstabiliteit is uitstekend, wat mede te danken is aan een wielbasis die 60 mm langer is dan die van de ZZR1400. Desondanks doen de sportieve bochtprestaties van de GTR niet onder voor pure supersportmotoren.


NAUWKEURIGE BEHEERSING EN ?NATUURLIJK? RIJGEDRAG

Upside-down voorvork
* De stevige upside-down voorvork van 43 mm vormt een solide afronding van het zeer stijve frame en levert uitstekende rijeigenschappen bij hoge snelheden, zowel op bochtige wegen als op de snelweg.
* De vork is verstelbaar voor uitgaande demping en voorspanning.
Tetra-Lever-achterophanging
* De Tetra-Lever-achterophanging wordt op vier punten ondersteund aan de linker- en rechterzijde en wordt bevestigd aan de unieke Uni-Trak ophanging van Kawasaki. Door dit systeem worden de bij cardanaandrijving gebruikelijke op- en neerwaartse bewegingen bij het accelereren en afremmen vrijwel volledig ge?limineerd. Het resultaat is een uiterst natuurlijk rijgedrag
* Op elke motorfiets drukken de tegenovergestelde traagheidskrachten achterwaarts op de swingarm en het wegdek en voorwaarts op het achterwiel waardoor er torsie ontstaat die de uiteindelijke aandrijving roteert. Bij een conventionele swingarm gebeurt deze rotatie op het draaipunt van de swingarm. Door het toepassen van gecombineerde armen, cre?ert het Tetra-Lever systeem een langere en effici?ntere swingarm die het rotatiepunt (of 'virtuele swingarmas') naar voren geplaatst. Het voordeel hiervan is dat de verticale bewegingen, die het gevolg zijn van deze rotatiekrachten, geminimaliseerd worden.
* Bij de toepassing van armen die perfect parallel lopen, wordt dit effect volledig geelimineerd. Een kleine rotatie was nodig om de gewichtsverschuiving, wat ontstaat bij het versnellen en vertragen, te neutraliseren. Voor de GTR zijn er instellingen ontworpen om pitching kenmerken te cre?ren die sterk lijken op een kettingaangedreven motorfiets.
* De scharniereigenschappen en ?verhoudingen, slaglengte, veerverhoudingen en dempeigenschappen zijn speciaal gekalibreerd voor de GTR en zorgen voor optimaal comfort bij lange tochten, terwijl de sportieve rijeigenschappen gehandhaafd blijven. De ophanging biedt uitstekende schokabsorptie die nauwelijks wordt be?nvloed wanneer met een passagier pf babage wordt gereden.
* De achterophanging heeft een instelbare uitgaande demping en kan met de hydraulische voorspanningsafstelknop volledig worden ingesteld. Gereedschap is hiervoor niet meer nodig.
Enkelvoudige achterbrug
* De enkelvoudige achterbrug van gegoten aluminium is licht en stijf.
* Het tweezijdige Tetra-Lever ontwerp heeft veel meer torsiestijfheid dan enkelvoudige achterbrugggen en vormt een belangrijk onderdeel van het sportieve potentieel van de GTR.
* Door het gebruik van een constructie waarbij de torsiestangen bovenop de achterbrug worden gebruikt als dragende onderdelen, vermindert de belasting van de achterbrug. De plaatsing van het achterbrugscharnierpunt binnen het frame (net als op een motor met kettingaandrijving) zorgt voor een zeer stijve structuur. Bovendien draagt de kap de aan de linkerkant van het cardanas is geschroefd bij aan de stijfheid van de as.
Wielen
* De lichtgewicht voor- en achterwielen hebben hetzelfde sportieve ontwerp als de ZZR1400. Om de verhoogde belasting als gevolg van de cardanaandrijving en bagage op te vangen, is het achterwiel sterker en stijver gemaakt.
Banden
* De GTR loopt op dezelfde maat banden als de ZZR (voor 20/70ZR17;achter: 190/50ZR17). Het profiel en de samenstelling van de banden zijn echter speciaal ontwikkeld voor de unieke vereisten van de GTR.
Bandendruk sensorsysteem
* Om de rijders te waarschuwen voor onregelmatigheden in de bandendruk zijn standaard bandendruksensoren aangebracht.
* De berijder kan met dit systeem de bandendruk tijdens het rijden controleren. Wanneer de bandendruk onder de 220 kPa komt, wordt een waarschuwing gegeven. Dankzij de mogelijkheid om rekening te houden met temperatuurswisselingen worden de weergegeven waarden omgerekend naar 20?C om een vals alarm door opwarmende banden te voorkomen.


SUPERSPORT REMPRESTATIES

Voorrem
* De voorrem beschikt over dezelfde radiaal werkende hoofdcilinder als de ZZR1400, maar met een nieuw ontworpen remvloeistofreservoir.
* Net als een supersportmotor beschikt de GTR over twee radiaal gemonteerde remklauwen met 4 zuigers die de halfzwevende wave type remschuiven van 310 mm vastgrijpen. Dit zorgt voor uitstekende remprestaties.
Achterrem
* Omdat de tourrijders doorgaans meer gebruikmaken van de achterrem, is de GTR uitgerust met een schijfrem van 270 mm achter, 20 mm groter dan op de ZZR1400. De oppervlakte van het rempedaal is ook groter voor meer gebruiksgemak. Net als bij de voorrem wordt voor de achterrem een wave type remschijf gebruikt. Deze wordt bediend met ??n remklauw met twee zuigers.
ABS
* De 1400GTR beschikt over onafhankelijk ABSsysteem op het voor- en achterwiel. De ABS-instellingen (wanneer de ABS is ingeschakeld) zijn ontworpen om de rijder een zo natuurlijk mogelijk gevoel te geven zonder de sportieve kenmerken van de motor te be?nvloeden.


ERGONOMIE EN RIJPOSITIE VOOR LANGE RITTEN

Rijpositie
* De ruime en comfortabele rijpositie voorkomt vermoeidheid tijdens lange ritten en maakt het eenvoudig voor de rijder om zijn gewicht naar voren en naar achteren te bewegen.
Stuur
* In vergelijking met de ZZR1400 zijn de handgrepen van de 1400GTR 96 mm verder naar achteren en 100 mm hoger geplaatst, waardoor de rijder een hogere en meer ontspannen houding heeft.
Zadel
* Het voorste zadel is vrij stevig en bestaat uit dik gewatteerd materiaal, waardoor het veel comfort biedt op lange ritten. De ruimte voor de passagier is speciaal gevormd en gevuld voor een comfortabele duozit.
* De zithoogte is 15 mm hoger dan die de ZZR1400, wat zorgt voor een diepe leunhoek en verbeterd rijcomfort (dankzij minder gebogen knie?n) tijdens langere tochten.
* De duozit is verhoogd, waardoor de passagier beter naar voren kan kijken en meer contact heeft met de rijder. De passagier kan zo meer van de rit genieten.
Voetsteunen
* De voetsteunen zijn lager en verder naar voren geplaatst dan op de ZZR, wat in combinatie met de hogere zitting een meer ontspannen zithouding biedt.
* De voetsteunen voor de passagier zorgen ook voor minder gebogen knie?n en een ontspannen houding.
Brandstoftank
* De brandstoftank strekt zich uit tot onder de zitting, waardoor het gewicht meer wordt gecentreerd. Deze indeling zorgt voor een volledig smal ontwerp en een natuurlijkere, comfortabelere rijhouding.
Elektrisch verstelbaar windscherm
* Voor een perfecte bescherming tegen wind en turbulentie, beschikt de GTR over een verstelbaar windscherm speciaal ontworpen voor touren. De hoogte en hoek van het scherm kunnen traploos worden aangepast.
* Het scherm heeft minimale zichtvervorming, waardoor de rijder uitstekend vooruit kan kijken.
Beenkappen
* Afneembare beenkappen zorgen voor een laagsgewijze luchtstroom rond de motorfiets waarbij de hitte van de motor wordt weggevoerd van de benen van de rijder. Op koude dagen kunnen de kappen worden verwijderd waardoor de hitte van de radiator gemakkelijker de benen van de rijder kan verwarmen.

OPBERGMOGELIJKHEDEN

Ruime bagagekoffers
* De standaard aangebrachte, ruime zijkoffers zijn integraal ontworpen als bekroning van het stijlvolle ontwerp van de GTR. De koffers zijn eenvoudig te verwijderen. Ze zijn waterdicht en er past met gemak een integraalhelm in. De koffers zijn zo dicht mogelijk bij het middel- en zwaartepunt van de motor geplaatst. De lichtgewicht uitvoering is ontworpen om hun invloed op het zwaartepunt van de motor te minimaliseren.
* De maximale capaciteit van elke zijkoffer is 10 kg.
Handig handschoenkastje
* Op de tank bevindt zich een handig handschoenkastje. Ideaal voor het opbergen van zonnebril en opgevouwen kaarten. Eenvoudig te openen door er eenmaal op te drukken.
Bagagedrager
* Een lichtgewicht epoxy bagagedrager (maximaal laadvermogen 10 kg) behoort tot de standaarduitrusting. Deze is ontworpen voor gebruik met een bijpassende topkoffer.
* Neutron Silver (zilver)


ONTWERP

Carrosserie
* De kuipdelen en carrosserie van de GTR zijn ontworpen in een windtunnel en daardoor zeer aerodynamisch. Dit draagt bij aan de superieure stabiliteit van de motor bij hoge snelheden.
* De brede bovenkuipdeel geeft een uitstekende bescherming tegen wind en regen en het ontwerp kenmerkt de agressieve styling die de GTR onmiddelijk herkenbaar maakt als een Kawasaki.
Lichten
* Een heldere multireflecterende koplamp werpt een brede lichtbundel voor zeker en veilig rijden in het donker. Speziale lichtgeleidende lenzen aan de zijkanten van de koplamp zorgen ervoor dat de motor beter zichtbaar is van opzij.
* Het sportieve LED-achterlicht is hoog aangebracht voor verbeterde zichtbaarheid van achteren.
* De voorste richtingaanwijzers zijn ge?ntegreerd in de voorkap terwijl de achterste richtingaanwijzers duidelijk zichtbaar zijn, ook wanneer de zijkoffers zijn bevestigd.
Sportief instrumentenpaneel
* Het sportieve, multifunctionele instrumentenpaneel is van hetzelfde type als op de ZZR1400 en is zeer goed afleesbaar.
* Naast de brandstofmeter, kilometerteller, dagteller, enzovoort, worden ook het brandstofverbruik en de bandendruk weergegeven.


KENMERKEN VAN ONS PARADEPAARDJE

KIPASS
KIPASS (Kawasaki?s Intelligent Proximity Activation Start System*) is een handsfree startkaart waarmee de hoofdschakelaar van de motor op afstand kann worden bediend. Het is voor he teerst dat een elektronisch toegangscontrolesysteem op een tourmotor wordt toegepast. Het rijgemak wordt hierdoor sterk verbeterd.
* Voor extra veiligheid is een startonderbreker in het ontstekingssysteem ingebouwd.
* Dit product beschikt over het "Misty?-coderingsalgoritme dat door MITSUBISHI
ELECTRIC CORPORATION is ontwikkeld.

Ondersteuning van accessoires
* Via de multifunctionele gelijkstroomcontactplug kunnen eenvoudig elektrische accessoires worden aangesloten. De capaciteit bedraagt 70 W.



KLEUR(EN)

ZG1400A:
* Neutron Silver (zilver)
* Metallic Diablo Black (zwart)




SPECIFICATIES

MOTOR ZG1400A8F

Type
Cilinderinhoud
Boring en slag
Compressieverhouding
Kleppensysteem
Brandstofsysteem
Ontsteking
Startsysteem
Smering
Vloeistofgekoeld, viertaktmotor met vier cilinders in lijn
1.352 cm?
84,0 x 61,0 mm
10,7:1
DOHC, 16 kleppen met variabele kleptiming
Brandstofinjectie: φ40 mm x 4
Digitaal
Elektrisch
Druksmering, wet sump

AANDRIJFLIJN

Versnellingen
Eindaandrijving
Primaire overbrengingsverhouding
Overbrengingsverhoudingen:
1e
2e
3e
4e
5e
6e
Eindreductie
Koppeling

6 versnellingen
As
1,556 (84/54)

3,333 (50/15)
2,412 (41/17)
1,900 (38/20)
1,545 (34/22)
1,292 (31/24)
1,074 (29/27)
2,036 (14/22 x 32/10)
Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend

FRAME

Type
Veeruitslag: voor
achter
Banden: voor
achter
Carter (Balhoofdshoek)
Naloop
Stuurhoek (links/rechts)

Monocoque, geperst aluminium
113 mm
136 mm
120/70ZR17M/C (58W)
190/50ZR17M/C (73W)
26,1o
112 mm
31o / 31o
VERING
ZG1400A8F

Voor: Type


Achter: Type

Uitgaande demping
Voorbelasting vering

43 mm upside-down voorvork met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning


Bottom-Link Uni-Trak met gasgevulde schokdemper,
Tetra-Lever
traploos
Volledig instelbaar

BREMSEN

Voor: Type
Remklauw

Achter: Type
Remklauw

Dubbele, semizwevende wave-type remschijven van 310 mm Vierzuigerremklauw, dubbel radiaal gemonteerd, 4 remblokken
Enkele wave-type remschijf van 270 mm,
Tweezuigerremklauw

AFMETINGEN

Totale lengte
Totale breedte
Totale hoogte / hoogste stand
Wielbasis
Bodemvrijheid
Zithoogte
Drooggewicht
Brandstofcapaciteit

2.270 mm
1.000 mm
1.290 mm / 1.405 mm
1.520 mm
125 mm
815 mm
279 kg
22 L

PRESTATIES

Maximum vermogen

Maximum koppel

114 kW {155 PS} / 8.800 r/min (EUR)
78,2 kW {106 PS} / 8.000 r/min (FRA)

136 Nm {13,9 kgm} / 6.200 r/min (EUR)
121 Nm {12,3 kgm} / 4.500 r/min (FRA)


De hier genoemde specificaties zijn van toepassing op en bepaald aan de hand van productiemodellen onder standaard rijomstandigheden. Wij hebben slechts de intentie een zo getrouw mogelijke beschrijving te even van het voertuig en zijn prestaties. Deze kunnen mogelijk niet van toepassing zijn op iedere verkochte machnine, Kawasaki Heave Industries Ltd. Behoudt zich het recht voor om specificaties zonder aankondiging voorfaf aan te passen. Getoonde uitrustingen en specificaties kunnen per markt verschillen. Leverbare kleuren kunnen per markt verschillen.








ik zie dat het kopieeren van de tabellen niet geslaagd is, dat is allemaal onder elkaar gekomen, dus dat is wat uittellen mijn excuses hiervoor :oops:

Geplaatst: 03 jul 2007, 12:10
door den R1 zot
Effe melden dat op de site van motorcyclenews al een korte impressie staat.

Geplaatst: 03 jul 2007, 21:59
door Herkules
Thx Johnny,

En heb ik al gelezen..... :D

Dit seizoen geen moto meer.... :cry:

En met 2 kleine kinderen moet je prioriteiten stellen dus eerst dit afmaken.... :roll:
Afbeelding

Geplaatst: 03 jul 2007, 22:30
door Herkules
En voor diegenen die redelijk met Engels overweg kunnen : hier een eerste vrij volledig verslag van de GTR 1400

http://www.amadirectlink.com/news/2007/Concours/

Geplaatst: 03 jul 2007, 22:44
door pnobels
Mooie zandbak :D

Geplaatst: 04 jul 2007, 09:04
door den R1 zot
OK Herkules, thanks. :wink:

Geplaatst: 04 jul 2007, 20:01
door Big Jomb
Ha de Herkules,

Wanneer is de openingsparty voor de (ex-)FJRijders :D :D :D

Slukes

Geplaatst: 04 jul 2007, 20:52
door Herkules
Hi Big Jomb,
Tja, met dit weer zal dat nog wel een hele tijd duren...! :(
Bezetten, folie kleven, voor al die werken moet het droog zijn...