Continental Road Attack
Moderator: Abeloos
Ge4woon om eens uit te testenAnonymous schreef:@ LeoGobelijn schreef:............ (vrijdag) de road attack er op gezet, voor en achter. ...................
Wat was je kilometrage met je Pirelli's?
Waarom overgestapt van de Dragon naar Road Attack?
@ iedereen
En voor liefhebbers van testberichtjes (Duitstalig) over diverse motorbanden:
http://www.testberichte.de/testsieger/l ... _1240.html
en ook nog een andere uit 2004:
http://www.motorradonline.de/static/spe ... en_04.html
CU
De pirelli's zijn 8000 km meegegaan,
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Niet op gelet. Volgens dealer nog goed voor 2000 km. Wel typisch "plat"gereden op de autobaan. Ik ben niet echt een bochten rijder, en ik heb en hekel aan dat "knik" gevoel als de band begint af te platten in het midden. Probeer daar geen logica achter te zoeken, als ik een nieuwe band wil, nou dan koop ik er toch ??n.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
dit hangt allemaal sterk af van wat je van de banden verwachtfjr1300guy schreef:Ik denk het beste is dat je je aan de banden houd die de fjr meekreeg bij zijn geboorte
ook maken de nieuwere types banden een hele ontwikkeling door
eerst werd de FJR geleverd met Metzeler MEZ4 banden, als je dan nu kijkt wat er te koop is.......
uiteraard is het allemaal een persoonlijke keuze
met FJRiendelijke groet,
Edwin
Edwin
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Ik begrijp u volkomen Gob.Gobelijn schreef:Wel typisch "plat"gereden op de autobaan. Ik ben niet echt een bochten rijder, en ik heb en hekel aan dat "knik" gevoel als de band begint af te platten in het midden. Probeer daar geen logica achter te zoeken.
Ook al doe je regelmatig bochtjes dan is het nog moeilijk om uw bandjes helemaal mooi rond te zetten. Of ge moet op elke rond punt een paar keer blijven hangen.in beide richtingen


En er is inderdaad een knik naar het einde toe als uw band een platte kant heeft. En dit is nadelig voor het insturen, je moet telkens die knik overwinnen zal ik maar zeggen. En beter 1000 Km te vroeg uw band vervangen dat 1 Km te laat.
Groetjes,
den R1 zot
Zo zijn er altijd die willen vrij-rijden op circuit met afgesleten bandjes.
En dat moet je dus niet doen.
Koop de bandjes die je wil/wenst en volgens uw rijstijl en voorkeur en dan gewoon op de juiste druk houden doet al heel veel.

Ik denk dat elke motor bij de geboorte een band meekrijgt dat gemaakt is voor de gemiddelde rijder uit de doelgroep. Ik bedoel dat niet iedereen gemiddeld is en dat m.a.w. de meer sportievere rijder beter een sportievere band legt.fjr1300guy schreef:Ik denk het beste is dat je je aan de banden houd die de fjr meekreeg bij zijn geboorte

- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Sorry maar hier moet ik je in tegenspreken.verkenner schreef:Ik denk dat elke motor bij de geboorte een band meekrijgt dat gemaakt is voor de gemiddelde rijder uit de doelgroep. Ik bedoel dat niet iedereen gemiddeld is en dat m.a.w. de meer sportievere rijder beter een sportievere band legt.fjr1300guy schreef:Ik denk het beste is dat je je aan de banden houd die de fjr meekreeg bij zijn geboorte
Zelfs de sportievere rijder kan met een "gewone" band zekers uit de voeten. Ik zeg het nogmaals : het is het ventje dat het moet doen.
Aan de banden is niks verkeerd, die zijn getest door mannen/vrouwen die het kunnen weten. Als het zo makkelijk zou zijn om een band op z'n grens te verkennen zouden er wel meer aan de start staan van een GP.
Natuurlijk zijn de nieuwe banden beter dan de vorige modellen dat spreekt voor zich. Dit is natuurlijk mijn eigen mening en ik ben dan ook geen prof.

Ga op uw gevoel af, aan de banden is niks verkeerd.
Groetjes,

Je hebt 200% gelijk als je beweert dat men op de openbare weg nooit de echte limieten van de band kan gaan zoeken. Het is immers zo dat de moderne banden in het algemeen meer kunnen dan wij (of ik althans)nog maar durven verwachten. Het is echter wel zo dat je inderdaad op je gevoel moet afgaan en daar vind ik dat de ene band je al wat meer vertelt over de weg waarop je rijdt dan de andere. Sommige banden geven je een beter gevoel in de regen dan andere enz. enz......
Spijtig genoeg ken je dat gevoel pas nadat je de banden hebt gemonteerd en betaald en dan is het dus meestal te laat. Daarom hecht ik dus bijvoorbeeld veel belang aan testsessies zoals Arthur er heeft gedaan met de Continental Road Attack. Deze band scoort dus op alle vlakken zeer goed en dit is dan toch de bevestiging van andere verslagen die ik de voorbije weken op allerhande forums heb gelezen.
Julle
Spijtig genoeg ken je dat gevoel pas nadat je de banden hebt gemonteerd en betaald en dan is het dus meestal te laat. Daarom hecht ik dus bijvoorbeeld veel belang aan testsessies zoals Arthur er heeft gedaan met de Continental Road Attack. Deze band scoort dus op alle vlakken zeer goed en dit is dan toch de bevestiging van andere verslagen die ik de voorbije weken op allerhande forums heb gelezen.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
Voila, dat is de reden dat ik ze er heb laten opleggen. Ik ken er even veel van als een koe van volleybal. Ik verlaat mij dus op het deskundige oordeel van anderen. Het enige wat ik zelf kan beoordelen is dat ze niet te rap versleten zijn, en dat ik er niet te veel schuivers mee maak. Ik moet zeggen, tijdens het vorige ritje heb ik een klein slibbertje gedaan op een hoop vers vettig slijk op de weg. Onmidelijk gereageerd door ontkoppeling in te knijpen en de banden hadden direkt terug grip.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Nu zijn we er!Gobelijn schreef:Voila, dat is de reden dat ik ze er heb laten opleggen. Ik ken er even veel van als een koe van volleybal. Ik verlaat mij dus op het deskundige oordeel van anderen. Het enige wat ik zelf kan beoordelen is dat ze niet te rap versleten zijn, en dat ik er niet te veel schuivers mee maak. Ik moet zeggen, tijdens het vorige ritje heb ik een klein slibbertje gedaan op een hoop vers vettig slijk op de weg. Onmidelijk gereageerd door ontkoppeling in te knijpen en de banden hadden direkt terug grip.
En ook al zou je de meest zachte band hebben gehad dan nog had je geslipt op die vettige plek. Goede reactie/safe!
Groetjes,

Ge zult wel gelijk hebben als je het hebt over 'normaal' rijden.JvuxR1 schreef:Sorry maar hier moet ik je in tegenspreken.verkenner schreef:Ik denk dat elke motor bij de geboorte een band meekrijgt dat gemaakt is voor de gemiddelde rijder uit de doelgroep. Ik bedoel dat niet iedereen gemiddeld is en dat m.a.w. de meer sportievere rijder beter een sportievere band legt.fjr1300guy schreef:Ik denk het beste is dat je je aan de banden houd die de fjr meekreeg bij zijn geboorte
Zelfs de sportievere rijder kan met een "gewone" band zekers uit de voeten. Ik zeg het nogmaals : het is het ventje dat het moet doen.
Aan de banden is niks verkeerd, die zijn getest door mannen/vrouwen die het kunnen weten. Als het zo makkelijk zou zijn om een band op z'n grens te verkennen zouden er wel meer aan de start staan van een GP.
Natuurlijk zijn de nieuwe banden beter dan de vorige modellen dat spreekt voor zich. Dit is natuurlijk mijn eigen mening en ik ben dan ook geen prof.![]()
Ga op uw gevoel af, aan de banden is niks verkeerd.
Groetjes,
Ik heb al een paar keer voorgehad dat ik bij het uit de bocht komen te snel op de gas ging zodat ik hem bijna onderuit trok. Dit is dan zo'n grensgeval zonder het bewust op te zoeken. Volgens mij zal een sportieve band beter grip houden en zal je hem minder snel onderuit trekken of, hij zal op zijn minst zich beter herpakken dan een gemiddelde band. Als je sportief gaat rijden (op cirquit) zal je dat sneller voorhebben dan als je rustig gaat tuffen. Ik weet ook wel dat je technisch gesproken een stuurfout maakt als je te snel op de gas gaat, maar fouten worden nu eenmaal gemaakt bij het rijden.
Allez, mijn gedacht h?, kan der neffe zitten ook zulle.

- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Hoe doen jullie het?
Ik haal doe gemiddeld 7000 km met een achterband, een voorband kan misschien iets langer meegaan maar wordt meestal tegelijkertijd vervangen. Met de orininele BT 20 haalde ik net als met een Conti Roadatack slechts 5000km. Nochtans vindt ik dat ik als 50plusser een rustige rijstijl heb, dit merk ik ook aan het verbruik en aan de remblokjes die goed waren voor meer dan 30000km. Nu heb ik gemerkt dat de MEZ 4 banden met de code J (versterkte flanken) duidelijk langer meegaan dan die zonder deze code (als men op reis banden moet vervangen wegens versleten heeft men niet altijd de keuze) Men beste score was 8700KM. Ik koop trouwens nooit banden bij een merkverdeler maar wel bij een bandenboer die altijd goedkoper is. Voor een MEZ4 J geplaatst en gebalanceerd betaal ik 199 Euro, welke merkverdeler doet beter ? Momenteel probeer ik de MEZ 6 aan 208 Euro.
Ik vraag mij af hoe je een oordeel kan vellen over grip als je 20000km doet met een band, dan moet je toch rijden als een slak !
Ik haal doe gemiddeld 7000 km met een achterband, een voorband kan misschien iets langer meegaan maar wordt meestal tegelijkertijd vervangen. Met de orininele BT 20 haalde ik net als met een Conti Roadatack slechts 5000km. Nochtans vindt ik dat ik als 50plusser een rustige rijstijl heb, dit merk ik ook aan het verbruik en aan de remblokjes die goed waren voor meer dan 30000km. Nu heb ik gemerkt dat de MEZ 4 banden met de code J (versterkte flanken) duidelijk langer meegaan dan die zonder deze code (als men op reis banden moet vervangen wegens versleten heeft men niet altijd de keuze) Men beste score was 8700KM. Ik koop trouwens nooit banden bij een merkverdeler maar wel bij een bandenboer die altijd goedkoper is. Voor een MEZ4 J geplaatst en gebalanceerd betaal ik 199 Euro, welke merkverdeler doet beter ? Momenteel probeer ik de MEZ 6 aan 208 Euro.
Ik vraag mij af hoe je een oordeel kan vellen over grip als je 20000km doet met een band, dan moet je toch rijden als een slak !
Peet,
ik weet niet hoe jij je banden gebruikt, maar deze kilometrage duiden toch duidelijk op een heel sportieve rijstijl of in ieder geval heel veel aan het gas draaien.
ik ken nog een aantal FJR rijders die zo'n kilometrage halen, maar dat zijn dan wel degene die inderdaad ver gaan met hun band, veel zoniet heel veel bochtenwerk, veel pk's aan dat achterwiel laten werken enzovoort.
de meeste FJR rijders halen beduidend meer kilometers uit hun banden, afhankelijk van soort gebruik natuurlijk.
tussen 10 en 15 dkm is geen uitzondering, en bij rustig gebruik is meer ook nog mogelijk.
die prijzen die jij noemt zijn neem ik aan voor alleen de achterband?
wil je betere prijzen weten kun je beter contact opnemen met Caset, daar waar onze inkoper Johan goede prijzen heeft bedongen
en anders is er in de diverse onderwerpen ook nog andere alternatieven besproken.
de precieze prijzen in Belgi? weet ik niet maar hier in Nederland betaal je voor een setje Bridgestone BT020N, compleet gemonteerd, gebalanceerd, vanaf de motor, inclusief taxen ? 300,00
Metzelers Z6B zijn iets duurder. als je deze band neemt neem dan wel de B versie.
succes met je bandenkeuze!
ik weet niet hoe jij je banden gebruikt, maar deze kilometrage duiden toch duidelijk op een heel sportieve rijstijl of in ieder geval heel veel aan het gas draaien.
ik ken nog een aantal FJR rijders die zo'n kilometrage halen, maar dat zijn dan wel degene die inderdaad ver gaan met hun band, veel zoniet heel veel bochtenwerk, veel pk's aan dat achterwiel laten werken enzovoort.
de meeste FJR rijders halen beduidend meer kilometers uit hun banden, afhankelijk van soort gebruik natuurlijk.
tussen 10 en 15 dkm is geen uitzondering, en bij rustig gebruik is meer ook nog mogelijk.
die prijzen die jij noemt zijn neem ik aan voor alleen de achterband?
wil je betere prijzen weten kun je beter contact opnemen met Caset, daar waar onze inkoper Johan goede prijzen heeft bedongen
en anders is er in de diverse onderwerpen ook nog andere alternatieven besproken.
de precieze prijzen in Belgi? weet ik niet maar hier in Nederland betaal je voor een setje Bridgestone BT020N, compleet gemonteerd, gebalanceerd, vanaf de motor, inclusief taxen ? 300,00
Metzelers Z6B zijn iets duurder. als je deze band neemt neem dan wel de B versie.
succes met je bandenkeuze!
met FJRiendelijke groet,
Edwin
Edwin