Pagina 3 van 3
Geplaatst: 06 mar 2005, 11:14
door Peet
Dag mannen en vrouwen,
Bedankt voor de info, toch denk ik dat Caset geen merkdealer maar een bandenboer is of heb ik dit mis?
Ik rij inderdaad slechts zelden op grote banen, liefst doe ik ritten zoals de Herfstrit en op reis naar de bergen, maar bijna nooit via autostrades, en dat zal natuurlijk wel invloed hebben op de bandenslijtage.
Geplaatst: 06 mar 2005, 23:29
door sideleaner
De discussie over kilometers met banden is eindeloos en nutteloos. Je hoeft niet te rijden als een slak om 15 a 20dkm te doen met een band. Er zijn zoveel faktoren die een rol spelen, voornamelijk de soepelheid in schakelen en remmen. Ik doe altijd veel km met banden en remblokken, zowel met de wagen als met de moto, en ik rij helemaaal niet als een slak. Dan kan het ook nog aan de band liggen, ik heb in de jaren 80 ooit eens een band versleten op 1800 km, met een Suzuki gs 400 van amper 40 pk. Mijn dealer had nog nooit zoiets gezien, die was niet gemaakt van rubber maar van schuimrubber denk ik.
Greetz
Pascal
Geplaatst: 07 mar 2005, 12:02
door PC800
sideleaner schreef:De discussie over kilometers met banden is eindeloos en nutteloos. Je hoeft niet te rijden als een slak om 15 a 20dkm te doen met een band. .......................................Greetz Pascal
Hoi Pascal,
ben ik het niet helemaal mee eens. Discussie is volgens mij altijd nuttig. Ik kan alleen maar mijn voordeel doen met de ervaringen en suggesties van anderen.
Indien er een oordeel geveld wordt is het een ander verhaal.
Ikzelf ben overigens ook zo iemand van 50+, die 15.000 a 20.000 doet met zijn achterband. De eerste remblokken zitten er nog om met 48.000 op de teller. En als iemand mij in de categorie "slak" zet neem ik dat ter kennisgeving aan
Ik voel mij prettig met mijn manier van rijden, waarbij ik open sta voor suggesties hoe ik een beter motorrijder kan worden

Geplaatst: 26 mei 2005, 19:24
door tinus
Ben nu toe aan mijn derde achterband 14.500 km eerste met 8.500 vevangen vanaffabriek .Voorband vervangen met 10.500 km nu moet er de derde al op ,wat doe ik verkeerd .(teveel gas geven denk ik ) o ja er liggen de bt 020 n op niet de nt
tinus
Geplaatst: 26 mei 2005, 19:33
door den R1 zot
Oei!
Na enig telwerk kom ik uit op ongeveer 350 a 450 km per setje.
En dan neem ik nog niet de zachtste compound.
Maar da's niet met de FJR op straat.
En voor elke "voor" zijn er evenveel "tegen".
Groetjes,
den R1 zot
Geplaatst: 27 mei 2005, 17:43
door Polarend
mannekes ik heb het setje road atack van alain erop liggen en de eerste 56km mee gereden we zullen moeten afwachten
waar ik mijn fjr zag staan zeiden ze dat geen road atack was voor de fjr
dus afwachten en arthur mij moog ge dat verslag je wel doorsturen
groeten pol
Geplaatst: 11 jun 2005, 17:50
door YAM Patje
Hallo FJRijders,
Misschien kan ik wel wat advies van de ervaren rijders gebruiken...
Ik heb zonet bij het 20.000 km onderhoud van mijne troetel mijn voorband laten vervangen, de achterband kan gemakkelijk nog een 4.000 km meer bollen volgens den dealer. Dit was nog steeds het eerste setje banden. Ja, ik weet het - Dit getuigt volgens den dealer van een uitzonderlijk rustige rijstijl - maar ja, waarom zou ik scheuren op mijn voor 90% woon-werk verkeer.....
Ik heb voor den BT020 N voorband 180 Euro betaald.
Vraagjes ?
Wat zijn nu weer de gangbare prijzen van de BT020 N voorband & achterband ?
Ik heb ooit eens ergens opgevangen dat je ergens aan de codes op de banden het jaartal van de sloefkes kan checken. Hoe zat dat nu weer ?
Heb ook eens ergens gelezen, meen ik, dat er voor den FJR nen speciale BTO20 zou bestaan ??? Wie kan me uitleggen ?
Dank bij voorbaat
& moto groet
Yam Patje
Geplaatst: 11 jun 2005, 19:12
door stropke
bij lammens motors in wetteren bt020 voor en achter:275?
groeten uit gent
stropke

Geplaatst: 11 jun 2005, 19:29
door Julle
Bij Willems in Herk de Stad 250,00? voor het setje
Julle
Geplaatst: 11 jun 2005, 21:16
door Gobelijn
Laatste bevindingen met mijn road attacs. Ik heb nu 2 setjes versleten, na ongeveer 10.000 per paar.
- ze plakken inderdaad goed op de baan,
- ik verslijt ze even snel als de pirellis die ik vroeger had (weet niet welk type)
- ik ga de nieuwe pirelli's nu eens proberen, ik kan geen namen onthouden maar het is een nieuw type voor toering motoren.
Geplaatst: 13 jun 2005, 11:54
door danneke
stropke schreef:bij lammens motors in wetteren bt020 voor en achter:275?
groeten uit gent
stropke

Stropke,
Vergis je je niet? Heb vorig jaar op 4/9/2004 bij Lammens ?352.00 betaald, en dan was er nog 20% korting af!
Moet binnenkort eveneens van sloffen veranderen, zal eens een mailke aan Lammens sturen voor een prijsopgave zie...
Groetjes,
Danneke.
continental
Geplaatst: 01 jul 2005, 10:04
door geert1
Uitgebreide test:
http://www.motornet.be/accessoires/band ... conti.html
Mijn BT020 waren "klets" na 8000 & 11000 km
Geert
Geplaatst: 02 jul 2005, 11:44
door Julle
Geert,
Even meegeven dat de test gaat over de SportAttac en niet over de RoadAttac
Julle
Geplaatst: 06 jul 2005, 10:57
door Vince
Heb gisteren een setje van die nieuwe Pirelli Diablo Strada bandjes laten zetten bij Caset (295?). Heb er nog niet echt lang met gereden, maar ik heb al de indruk dat ze soepeler rijden dan de Bt020's. Vertrek volgende week naar Corsica dus zal daarnaa meer weten.

Geplaatst: 06 jul 2005, 11:21
door dartagnan
Hallo Vince,
ge zult veel plezier beleven aan die Pirelli's. Heb dezelfde geplaatst v??r ik naar Oostenrijk en Itali? ging en heb daar veel plezier mee gehad.
Hoelang ze meegaan weet ik niet, bij mij liggen ze er momenteel 6.000 km op.
Veel en veilig rijplezier in Corsica
Greetz,
Serge
Geplaatst: 06 jul 2005, 12:15
door dirkske
Hier nog zo ne Pirelli Diablo Strada's eronder voor minder dan 300 euro.
Tevredenheidsfactor groter dan de Michelin Pilot Roads, al vanf kilomter 1, ze zitten er 4000 km onder, k'ga afwachten wat ze op de lange duur doen.