Tom Tom Rider

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Tom,

Bedankt voor de uitleg. De mogelijkheden zijn duidelijk veel minder dan bij GARMIN. Ze zullen bij TOMTOM nog wat aanpassingen moeten doen.

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

Sorry mannen,

Ik begrijp nog steeds niet na mijn uiteenzetting op pagina 2 dat er nog mensen zijn of durven denken en overwegen om een TTR aan te kopen, als motorrijder dan wel bedoeld en hier zitten we zeker tussen de motorrijders h?
Daarnet las ik nog op een site over TTR en verschil garmin, de grote struikelblok die ze op dienen site nu wel door hebben is dat je geen routes kan plannen op je pc, groot scherm van thuis tot thuis, via een ommetje dat je zelf wil waar en waarheen

Op onze motorreis 2 weken terug ontmoete ik toevallig een motorrijders met zijn duo, zijn TTR was 1 week oud en is van zan motor gedonderd de 1ste kms van hun vertrek op reis, kapot natuurlijk, slechte beugel vertelde hij me, ging vragen voor vervanging tja :-)

Toen vroeg hij wat info over de garmin, zei dat het nog ging om een oude sp III met trage processor, maar dat het bij mij enkel diende om vooraf geplande routes die op de pc zijn gemaakt te rijden en dat herberekenen uit staat zodanig dat men geen last heeft van trage herberekeningen, hoeft ook niet ik rij vaak weg van de route om ze naderhand terug op te pikken en dan geeft hij de huidige resterende tijd terug die mijn route nog te lopen heeft, het overgeslagen deel vervalt gewoon

Die man en zijn vrouw stonden verbaast te kijken en zeiden meteen wij hadden toch beter een garmin gekocht schatje

Dit dacht ik toen ook in mijn binnenste en vroeg me nog steeds af waarom mensen zich niet beter informeren bij zulke belangrijke aankoop

Tot de dag dat TT niet uitkomt met software om routes te maken zoals garmin die je dan kan downloaden, begrijp ik niet waarom een motorrijder zich dan toch nog een TT wil aanschaffen

Voor mij is dit hetzelfde als tegen zwart wit zeggen, maar goed dit was mijn ongezouten mening en ik wil vooral er niemand mee kwetsen die dit toch gedaan heeft, soms spelen andere voordelen of nadelen een rol

Groetjes, Dream
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Tja Dream, TomTom is goedkoper ....
Maar soms kost functionaliteit en kwaliteit een beetje meer.

Ben zeer gelukkig met mijn 2720!

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Dream schreef:Sorry mannen,

.../....Dit dacht ik toen ook in mijn binnenste en vroeg me nog steeds af waarom mensen zich niet beter informeren bij zulke belangrijke aankoop

Tot de dag dat TT niet uitkomt met software om routes te maken zoals garmin die je dan kan downloaden, begrijp ik niet waarom een motorrijder zich dan toch nog een TT wil aanschaffen

.../...
Groetjes, Dream

Dat vind ik ook dream.
Als ge een gps nodig hebt als vertegenwoordiger of koerier, om zo snel mogelijk een hoop klanten te bezoeken, dan kan elke GPS dienen, dat kunnen ze allemaal.
Maar er is maar een merk dat geschikt is om zelf gemaakte toertjes uit te stippelen en te rijden, en dat is de Garmin.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

[quote="Dream"]
Op onze motorreis 2 weken terug ontmoete ik toevallig een motorrijders met zijn duo, zijn TTR was 1 week oud en is van zan motor gedonderd de 1ste kms van hun vertrek op reis, kapot natuurlijk, slechte beugel vertelde hij me, ging vragen voor vervanging tja :-)

Dag Jongens,
dit komt mij zeer herkenbaar voor.
Mijn collega heeft voor het werk ook een TT gekocht (ik weet niet precies welk type, maar hij kostte rond de 700Euro) en bij hem is de beugel ook gelijk gebroken.
Hij gebruikt hem wel in de auto, maar toen hij hem verleden maand in Schotland nodig had weigerde hij bij momenten pertinent dienst. En ' t was geen probleem met dekking van de satteliet.
Ook in samenwerking met de pc om te laden of uit te stippelen geeft hij dikwijls een zwart scherm met kruis.

grtjs
Edje :P
TOMH
1300 cc
1300 cc

Bericht door TOMH »

Met mijn voornaam kan ik toch moeilijk rondrijden met een "Carmin" :lol: :lol: :lol:

we zullen ze eens naast elkaar houden op ??n of andere rit en vergelijken.

Tom :glasses7:
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Gesloten