Pagina 4 van 9
Geplaatst: 22 okt 2006, 12:28
door witse
@fjr.silver.nkt
ik heb gisteren naar mijn dealer gebeld ,dinsdag terug bellen en ik mag er op wachten terwijl het hersteld wordt dus zolang zal het niet duren zeker . Die heeft niks gezegd van te wachten op volgend onderhoud of iets anders , gebeurd onmiddelijk. ( ik ga in beringen bij felix-jos op onderhoud)
grtjs Luc
Geplaatst: 22 okt 2006, 12:49
door fjr.silver.nkt
[quote="witse"]@fjr.silver.nkt
ik heb gisteren naar mijn dealer gebeld ,dinsdag terug bellen en ik mag er op wachten terwijl het hersteld wordt dus zolang zal het niet duren zeker . Die heeft niks gezegd van te wachten op volgend onderhoud of iets anders , gebeurd onmiddelijk. ( ik ga in beringen bij felix-jos op onderhoud)
grtjs Luc[/quote]
beste Luc
zo zou het moeten gebeuren vind ik het meest klant gerichte en het eerlijkste
als mijn dealer nog wat moeilijk hierover doet mag ik van jou dan het adres en telefoonnummer
aub dan kan ik mss ook een afspraak regelen
vriendelijke groetjes
walter
Geplaatst: 22 okt 2006, 15:35
door T' Ghentse Stropke
Hallo Bikers,
ik heb naar mijn dealer gebeld ,en zijn antwoord was je komt binnen en we gaan doen wat nodig is.Wel een beetje moeten wachten daar er verschillende Fjr's al op de lijst stonden voor het zelfde feit.Maar ik vind dit gesever van de dealer wanneer dit samen met een onderhoud moet.Als Yamaha zelf schrijft om dringend deze herstelling te laten uitvoeren dan is het ook zo.Hierbij vind ik dat de dealer dat dan maar moet doen wanneer nodig ,zoals word vermeld....(DRINGEND !) en niet wanneer het hem eens past.Allemaal zaken voor te melden aan de SERVICE MANAGER....Serge Debroeyer.Dealers hebben ook verplichtingen binnen het kader van YAMAHA.
Groetjes Dirk.
Geplaatst: 22 okt 2006, 16:06
door fjr.silver.nkt
[quote="T' Ghentse Stropke"][size=18][/size]Hallo Bikers,
ik heb naar mijn dealer gebeld ,en zijn antwoord was je komt binnen en we gaan doen wat nodig is.Wel een beetje moeten wachten daar er verschillende Fjr's al op de lijst stonden voor het zelfde feit.Maar ik vind dit gesever van de dealer wanneer dit samen met een onderhoud moet.Als Yamaha zelf schrijft om dringend deze herstelling te laten uitvoeren dan is het ook zo.Hierbij vind ik dat de dealer dat dan maar moet doen wanneer nodig ,zoals word vermeld....(DRINGEND !) en niet wanneer het hem eens past.Allemaal zaken voor te melden aan de SERVICE MANAGER....Serge Debroeyer.Dealers hebben ook verplichtingen binnen het kader van YAMAHA.
Groetjes Dirk.[/quote]
hoi
das just gesproken se zoe moet da sen
ik heb een mail gestuurd naar dieteren en mijne uitleg eens gedaan
als we da nu eens allemaal zouden doen dan nemen ze deze klacht mss wel ernstiger bij dieteren
groetjes
walter
Geplaatst: 23 okt 2006, 16:49
door witse
Hey Walter laat maar iets weten als je tel. en adres nodig hebt geen enkel probleem.
Grtjs Luc
Geplaatst: 23 okt 2006, 17:30
door fjr.silver.nkt
[quote="witse"]Hey Walter laat maar iets weten als je tel. en adres nodig hebt geen enkel probleem.
Grtjs Luc[/quote][color=blue][/color]
hoi luc
ik ga even afwachten vrijdag mocht ik langskomen maar als hij het niet doet
dan laat ik je wel iets weten
in ieder geval al bedankt
grtjs
walter
Geplaatst: 23 okt 2006, 21:22
door NEOK
Ik wil mijn dealer zeker niet tegen mij in het harnas jagen, maar ook ik heb toch enkele bedenkingen bij hun reactie; wat vinden jullie hiervan:
ik ben net op onderhoud geweest en met mijn jaarlijks rijgemiddelde zal ik pas over een jaar aan de volgende beurt toe zijn.
Ook zij weten dat, mag ik veronderstellen, maar ik krijg wel te horen dat er niets dringends of ernstigs aan de hand is en dat ik zeker mag wachten tot het volgend onderhoud....
binnen een jaar dus
Ik zal dit topic zeker nog aandachtig volgen en ik hoop op ??n of andere reactie van bij de invoerder.
Geplaatst: 23 okt 2006, 21:28
door FJRrider38
NEOK schreef:Ik wil mijn dealer zeker niet tegen mij in het harnas jagen, maar ook ik heb toch enkele bedenkingen bij hun reactie; wat vinden jullie hiervan:
ik ben net op onderhoud geweest en met mijn jaarlijks rijgemiddelde zal ik pas over een jaar aan de volgende beurt toe zijn.
Ook zij weten dat, mag ik veronderstellen, maar ik krijg wel te horen dat er niets dringends of ernstigs aan de hand is en dat ik zeker mag wachten tot het volgend onderhoud....
binnen een jaar dus
Ik zal dit topic zeker nog aandachtig volgen en ik hoop op ??n of andere reactie van bij de invoerder.
Ik doe mijne binnen, punt uit. De dealer mag zoveel zagen als hij wilt.
Klant is nog steeds koning en anders ga ik op een ander...
Geplaatst: 23 okt 2006, 22:14
door Big Jomb
Ha de mannen,
Ik kan begrijpen dat dealers dit willen combineren met een klein of groot onderhoud of wat dan ook. Mijn 1-volgend onderhoud is binnen 7000 km, zolang ben ik wel niet van plan om te wachten.
Als Yamaha Belgi? ons een brief stuurt met het advies om en ik citeer:
"in het belang van uw comfort en uw veiligheid vragen wij u om dringend contact op te nemen met uw Yamaha verdeler zodat deze laatste de nodige technische aanpassingen kan uitvoeren om u opnieuw maximaal te laten genieten van uw FJR1300A"
Dus moeten de dealers maar overeenkomen met Yamaha over hoe en wat, dit wat betreft de eventuele vergoedingen van werkuren of wat dan ook i.v.m. deze onverwachte herstelling, maar wij verwachten een afspraak en dit zo snel mogelijk, niet na een paar weken, maanden of welke langere tijd dan ook.
Voor zij die een afspraak moesten maken voor een komend onderhoud, tja, da's logisch dat ze dit willen combineren.
Maar een goede dienst na verkoop resulteert nu eenmaal in een betere verkoop (dit heb ik persoonlijk de laatste 13 jaren al mogen ervaren in de verkoop van mijn producten), dus kunnen de dealers met een snelle reactie en vervanging er alleen maar beter bij varen naar de toekomst toe.
Slukes
Geplaatst: 23 okt 2006, 22:49
door T' Ghentse Stropke
Hallo,
Als ik al deze verhalen lees zijn er wel degelijk dealers die het op de lange baan willen schuiven,wat ik niet begrijp.De kosten van de herstellingen die voor dit probleem van toepassing zijn worden volledig terugbetaald door Yamaha zelf.Dus wat zou het probleem dan zijn om het direct maar te doen.Aller??rst veiligheid komt bij mij op de ??rste plaats,dus moet het uitgevoerd worden en niet binnen 500Km of 1000km ,neen nu ! Ik denk niet dat Yamaha dit voor zijn plezier moet laten uitvoeren ....want daar zal een prijskaartje aan vasthangen.Alsook als de brief vermeld zo snel mogelijk contact opnemen,betekend dit toch niet het volgende onderhoud zoals ik lees in bepaalde verhalen.Hopelijk komt het voor ieder van ons snel in orde.En bij een dealer die het niet wil uitvoeren zoals word gevraagd door Yamaha zelf,dan maar pen en papier nemen en een briefke schrijven,als hij het recht heeft om het op de lange baan te schuiven ,dan hebben wij recht om het op papier te zetten.Er zijn nu ??nmaal plichten & rechten.
Groetekes Dirk.

terugroep fjr 1300
Geplaatst: 23 okt 2006, 23:16
door adriaan & monique
hallo .
telt die terugroep actie ook voor een ingevoerde fjr 1300 a.
de mijne is een silverstorm van 2003 maar heb nog niets ontvangen.
groetjes en tot horens.
Geplaatst: 24 okt 2006, 00:30
door edje
Hoi A&M
Ik denk inderdaad dat dat ook voor ingevoerde motoren telt. Het gaat'm om de chassisnummers. Waarschijnlijk is een ingevoerde moeilijker op te sporen en heb je daarom nog niets gehoord. Ik zou, als ik u was, kontakt opnemen met of Yamaha of een dealer.
Grtjs
Edje

Geplaatst: 24 okt 2006, 09:54
door fjr.silver.nkt
hoi beste fjr rijders
betreft dus die terugroepactie
ik heb zondag een mail gestuurd naar dieteren Yamaha
en vermeld dat dit geen service is naar de klant toe
en dat ze daar dringend iets moeten aan doen
mijn vraag is aan iedereen die hetzelfde probleem heeft met een dealer
dit ook te melden aan dieteren Yamaha ( hoe meer klachten hoe sneller ze mss zijn )
groetjes
walter
Geplaatst: 24 okt 2006, 11:26
door FJRrider38
All? het begint al goed.
Net naar de dealer gebeld.
Er moeten 300.000 TPS'sen vervangen worden en Yamaha heeft er maar 500 in stock.
Jullie snappen het plaatje wel denk ik.

Geplaatst: 24 okt 2006, 12:22
door Julle
Resultaat: 4 pagina's lang mekaar opgenaaid en dealers doodgebliksemd. Wanneer Yamaha er maar 500 in stock heeft zal de paniek ex-Amerika (zoals R1 zot ook schrijft) wel wat overdreven zijn zeker
Julle
Geplaatst: 24 okt 2006, 16:58
door Den Boete
Julle schreef:Resultaat: 4 pagina's lang mekaar opgenaaid en dealers doodgebliksemd. Wanneer Yamaha er maar 500 in stock heeft zal de paniek ex-Amerika (zoals R1 zot ook schrijft) wel wat overdreven zijn zeker
Julle
Inderdaad, geen onnodige zorgen maken, zoals ik reeds beschreef op pagina 2 van deze topic.
Zolang het machientje zoet loopt en goed op het gas reageert is er niks fout.
De TPS-kes in kwestie hebben een verhoogde kans om vroegtijdig stuk te gaan, maar ook niet meer dan dat.
En als er plots eentje de geest geeft, denk dan niet dat uwen FJR plots ongewild met u naar de maan vliegt, je zal enkel aanvoelen dat hij niet zo zoet loopt als anders. Er zijn er zelfs die het niet zouden voelen.
(Vroeger bestond TPS trouwens niet eens en we reden ook)
Den Boete
Geplaatst: 24 okt 2006, 17:00
door Marcusaurelius
shadowrider38 schreef:All? het begint al goed.
Net naar de dealer gebeld.
Er moeten 300.000 TPS'sen vervangen worden en Yamaha heeft er maar 500 in stock.
Jullie snappen het plaatje wel denk ik.

Staan daar niet een paar nullen teveel in dat eerste getal????
Deel door 100 en je zal er wel dichter bijzitten
Geplaatst: 24 okt 2006, 17:38
door FJRrider38
Marcusaurelius schreef:shadowrider38 schreef:All? het begint al goed.
Net naar de dealer gebeld.
Er moeten 300.000 TPS'sen vervangen worden en Yamaha heeft er maar 500 in stock.
Jullie snappen het plaatje wel denk ik.

Staan daar niet een paar nullen teveel in dat eerste getal????
Deel door 100 en je zal er wel dichter bijzitten
Dat is wereldwijd veronderstel ik.
Geplaatst: 24 okt 2006, 18:41
door BUTCH
Net terug van mijn dealer in Lichtervelde, heeft ondertussen de TPS vervangen bij een onderhoud, gemakkelijk en snel.
Naar het schijnt kost dat stukje om en bij de 160 euro...

goed dat het onder garantie valt

Geplaatst: 24 okt 2006, 18:47
door Flitser
Hoi,
Ik had al geschreven een aantal dagen geleden op pagina 3 dat mijn dealer vertelde dat er door de massale vraag er geen meer op stock waren. Sommige mensen hier vertrouwde het niet omdat hun dealer vertelde om het te laten vervangen bij een volgend onderhoud. Je kan het zo ver gaan zoeken als je zelf wil
Groetjes Flitser