Pagina 5 van 5

Geplaatst: 26 apr 2006, 16:41
door Julle
Marcusaurelius
Klopt allemaal maar de MEZ6 is nog beter en stabieler in de regen en aan hoge snelheid en er bestaat ook een speciaal type voor de FJR (de Pirelli en de Metzeler worden trouwens in dezelfde fabriek gemaakt)

Julle

Geplaatst: 26 apr 2006, 18:42
door ROCO
Hallo,

Ben net terug van bandenwissel , er ligt nu de speciale Metzler z6 op .
De prijs is 270 eur. voor de gewone en 285 eur voor fjr versie
plaatsen en balanceren inbegrepen, deze prijs is wel voor een set

Geplaatst: 26 apr 2006, 19:26
door spider
Hallo Roco
Mag ik vragen hoeveel km je gereden hebt met je vorige set banden.
Groetjes Rudy

Geplaatst: 26 apr 2006, 20:06
door ROCO
Hallo,
Mijn vorige banden waren wel bt 020 en die hebben 8500 km mcadam verteerd.
Wil enkel eens de z6 proberen

Geplaatst: 27 apr 2006, 06:34
door spider
H? dat wilde ik weten want soms lees je wat al versleten na 4500 km maar 8500 km dat ga nog dank u voor de inlichting.
Groetjes Rudy

Geplaatst: 27 apr 2006, 11:42
door Marcusaurelius
Julle schreef:Marcusaurelius
Klopt allemaal maar de MEZ6 is nog beter en stabieler in de regen en aan hoge snelheid en er bestaat ook een speciaal type voor de FJR (de Pirelli en de Metzeler worden trouwens in dezelfde fabriek gemaakt)

Julle

@ julle

Ja, best mogelijk.
Ik heb gisteren een test gevonden van een redacteur van een Frans motoblad (Moto Magazine nr. 209, maar heb niet het ganse artikel). Het stond in een mail op ??n of ander forum. Van in 2004. Ook met de FJR (met ABS). En de Metzeler Roadtec Z6 kwam er zeer goed uit. E?n van de beste. Werd ondermeer vergeleken met de 'oude' Pirelli Dragon GTS (de voorloper van de Diablo Strada, denk ik, en ooit nog mee gereden op m'n Diversion 900). De Metzeler Z6 en Pirelli Diablo Strada zijn bijna identiek, ze verschillen (enkel ?) in profiel als ik het juist voorheb.
In het onderdeel 'ontwijken' was de 'ouwe' Pirelli Dragon het best: laat 10 km/u m??r toe dan de 'slechtste'( was Michelin .... amaai, en dat in een Frans vakblad). Ook in remafstand kan het al vlug 10 % schelen t.o.v. de 'slechtste' band. (De Continental 'klopte' de Avon met 10 cm ..... maar het cijfer van de Continental was op nat wegdek en de Avon op droog .....) In de regen is de Mez6 beter, maar hij kan 'brutaal' uitbreken. Kwestie dat de rjider het maar weet....
(Op het ogenblik van de test bestond de Diablo Strada nog niet, maar ik denk dat ie dus in de buurt ligt van de Mez 6)

@ Roco en @ Spider enz...

Wat bandenslijtage betreft. Is moeilijk te vergelijken. Hangt af van rijder tot rijder, van de snelheid uiteraard, de acceleratie, van het soort van weg en de staat ervan, van het weer (enkel zomerverkeer of ook winterverkeer waarbij de band minder vlug warm wordt en langer meegaat), van de aard van de trip (reisje in de bergen zal m??r vergen van de banden), van het remmen - verlenging van duur indien je meer op de motor remt - de bandendruk ...
Weet je dat een bandendruk van 85 % van de normale waarde, je ruim 10 % m??r slijtage kost? Dus rijden met 2,1 bar i.p.v. 2,5 bar kost al vlug een dikke 1.000 km.
De beste ' maatstaf' is de rijder zelf. Die kan het weten.

Geplaatst: 27 apr 2006, 23:12
door Gunner
Yho de mannen,
Deze voormiddag naar Lochristi gebeld om eens een afspraak/prijs te bespreken voor een banden wissel :!:
Het enige wat ik te horen kreeg is "'k kan niet meer voor de oude prijs leveren door mijn leverancier, 'k ben momenteel bezig maar ik zal deze namiddag u iets laten weten qua prijs" Wel hij is dus druk bezig want ik heb niets meer gehoord en daarom zal ik morgen ochtend eens terug informeren naar de nieuwe prijs. :D

CU
Dr?

Nieuwe prijs voor een setje Metzler 6 voor onze FJR = 295 in Lochristi

Geplaatst: 06 jun 2006, 20:23
door filo
waaraan kan men visueel zien dat het de banden zijn voor een fjr.
Staat er een speciale code op ?
Ik heb het over de Bt 020,want die maken toch een speciaal type band voor de fjr niet ?

Den filo.