Pagina 5 van 5

Geplaatst: 23 okt 2007, 18:23
door dartagnan
@popie,

alles goed en wel, maar een model 2006, daar hebt ge toch garantie op tot 2008. Als motor niet goed draait onder de 3500 toeren, dan doet ge hem toch binnen bij een Yamaha-dealer en die kan die toch ook afstellen. En als blijkt dat er een electronisch defect is, wordt dit wel vervangen onder garantie, allee, dat was toch bij mijne dealer zo.
Ik geloof best dat, met al die veranderingen, zoals Leovinci uitlaten, een powercommander, een ring tussen achterdemper, aanpassen voorvork ????, nieuwe manier van overbrenging gascommando ????, uw motorke beter presteert dan een standaardmodel.
Maar wat heeft dat allemaal niet gekost??? Daar ben ik wel eens nieuwsgierig naar.

Greetz,

Serge

Geplaatst: 23 okt 2007, 19:50
door popie
Hallo Dartanan,

Wil uw graag wat toelichting geven , ja mijn motor is nog in garantsie, dat is niet het punt, punt dat model vanaf 2006 de volgende problemen (kens) vertoonde
stationeer draaien was niet schoon rond hakkelde af en toe, oplossing volgens het forum en dealers draai het toerental wat hoger , mensen die bij vertrek aan de groen licht stil vielen zeer gevaarlijk ? het toerental verhogen hebben ze bij mij ook gedaan , maar is en blijft een hulpmiddel geen oplossing !
Dat de motor pas vanaf +/-4000toeren goed begon te draaien maar bij lage toeren of stads verkeer meer weg had van een springbok wat vermoeiend was en steeds is ,ik hoorde ervan las in de mageziens erover maar kon nergens een oplossing vinden ,ik heb rondgebeld geinformeerd bij daelers en techniekers , antwoord , heeft met euro3te maken ,ge kunt het nalezen in de motorboekjes , op dsf schotel antenne duitse zender om de 14 dagen 90 min niets dan nieuws over motors en aanverwanten .dus gewoon mee leven en verder niet overspreken !
Het gebrek aan grondspeling ! het kwieker stuurgedrag ,ik heb dat maanden op het forum gevold ,ik hen daar mijn gevolg uitgetrokken en er ook een laten plaatsen ,met goed gevolg maar ik was ben te klein vandaar ,maar ik was gescharmeerd .
Heb ook motor op full power laten zetten, dus de rubbers eruit ,door dat item te volgen op het forum vriend denboeten had of beter heeft het juist de draaden moeten aangepast worden, dus bij mij waren ong 10PK elders aan het grazen ! nu zijn ze er !bij het terug schakelen naar lagere versnelling plofte de moter via de uitlaten ,ook dat heeft een reden , nl te arm afgesteld is zeer slecht voor motor lees levensduur .kortom daar waren zijn een aantal tekorten aan model 2006 WAAR MEN DE KLANT GEEN INFO OF ZINNIGE UITLED VOOR GEEFT OF NIET KENT ,dat is een zwaar probleem KENNIS, VAKMANSCHAP , ze doen om goed te doen maar dat brengt niets .
ik heb geinformeerd naar het hoe en wat van een powercomender , maar nergens kreeg een waarborg dat het probleem was opgelost deels wel maar niet het max ?ik lees veel wil zoveel mogelijk geinformeerd zijn en weten wat er is in mijn geval de FJR ,TOT SLOT toevallig via een motorblad in contact gekomen mijn probleem uitgelegd ,het antwoord wat ik kreeg overtuigde mij Die man weet waar het overgaat !
de rest van het verhaal kent ge , die man een klein bedrijf kan een motor afstellen en dat is wat hij gedaan heeft ,naar mijn opmerkingen geluisterd en de aanpassing gedaan die nodig was met als resultaat EEN GEWELDIGE FJR ! en dit is gene praat om in of op het nieuws te komen ,dit is voor mij 2of 3 keer dat ik iets schrijf ? ik nodig uw uit Kom maar eens langs ge moogt het uitproberen ,de koffie staat altijd vers . overkostprijs en adressen wel via prive mail maar niet op het forum .
ps model 2008 zou een aantal zaken hebben opgelost heb ik deze week gelezen . tot binnenkort gij zijt welkom .afspreken via mail
.popie

Geplaatst: 26 dec 2007, 18:12
door Dany
Hallo iedereen
Vooreerst aan allen beste wensen en voor volgend jaar veel Km plezier!!
Had ook dat euvel van dat stotteren maar alleen boven de 1300 meter niet hier in de lage landen.Eind Juni is de sensor vervangen,ben dan in augustus gaan testen in Oostenrijk maar nog steeds dat probleem,en nu is vorige week de ECU vervangen en de motor afgesteld met de uitlaatbochten.Het resultaat moet ik nog afwachten maar zodra ik in het voorjaar de kans zie ga ik opnieuw een testrit maken in Oostenrijk en hou jullie op de hoogte.

Geplaatst: 28 jan 2008, 17:08
door FJbaRt
FJbaRt schreef:Zoals beloofd heb ik via mijn dealer (Caset in Lichtervelde) laten informeren bij YAMAHA-Belgi?. Ik heb vandaag van mijn dealer vernomen dat ze bij YAMAHA-Belgi? op de hoogte zijn van het probleem en dat er een oplossing in de maak is. Er zal binnenkort een terugroepactie komen voor alle modellen 2006/2007 waarbij (uiteraard onder garantie) de ECU zal vervangen worden. Dit zou de problemen moeten oplossen.


Groetjes,

Bart
Ik ben vandaag nogmaals langsgeweest bij mijn dealer. Ik kreeg er het volgende te horen. Er komt geen offici?le terugroepactie. Alle dealers hebben wel een nota ontvangen van YAMAHA. Daarin staat dat degenen bij wie het probleem zich voordoet hun motorfiets mogen binnenbrengen en dat de ECU in garantie zal vervangen worden. Er werd door YAMAHA een lijst doorgegeven met chassisnummers. Tot mijn grote verbazing valt het chassisnummer van mijn sky-red 2007 buiten de lijst die door YAMAHA werd opgegeven. Ik heb nogmaals uitgelegd dat het probleem zich wel degelijk ook bij mijn motorfiets voordoet. Mijn dealer zal contact opnemen met YAMAHA en zien wat hij voor mij kan doen. Normaal zou het geen probleem mogen zijn en zou ook de ECU van mijn motorfiets in garantie vervangen worden.
Bij de modellen 2008 zou er geen probleem mogen zijn. Daar werd de ECU aangepast.
Ik houd jullie op de hoogte.


Groetjes,

Bart