Pagina 1 van 2

klok en triptellers vielen uit

Geplaatst: 17 mar 2005, 00:16
door Nicky
Het angstzweet breekt me uit, :? :cry:
Daarnet toen ik wou vertrekken stak ik het contact aan en wat zag ik ... :o :o :o
Mijn klok stond op 1:00 uur :o (het was ongeveer 21 uur) , mijn triptellers stonden op 0 :o , en mijn tankaanduiding was het onderste blokje aan het pinken :o .(en dit terwijl als ik toekwam deze middag er nog 3 blokjes waren.)

EN dit wanneer er nog niet eens 300 km op de teller staat !?! :evil:

WAT IS ER AAN DE HAND ???? HELP

morgen vanals mijn dealer open is zal zijn telefoon rinkelen.

PS: als ik mijn moto kocht zaten er in de koffers transparante stickers van 3M waar moeten die komen ????

Geplaatst: 17 mar 2005, 00:44
door dirkske
Een dergelijk probleem is al eens voorgekomen.
Het zou kunnen zijn, dat uw contactsleutel niet ver genoeg rechtsom gedraaid is, mischien mechanisch wel, zodat het lijkt of hij staat op ON, maar electrisch niet. Even de sleutel terug linksom, en dan terug rechtsom.
Een andere mogelijke oplossing , is een slechte stekkerverbinding, maar soortegelijk probleem komt meestal pas boven 'water' na een tijdje als corrosie zijn werk begint te doen.

Re: klok en triptellers vielen uit

Geplaatst: 17 mar 2005, 01:16
door FJR-Freak Max
Nicky schreef: PS: als ik mijn moto kocht zaten er in de koffers transparante stickers van 3M waar moeten die komen ????
@ Nicky :wink:

Deze stickers dienen om rond de openingen te kleven waardat de koffers inhangen met hun haken, als bescherming tegen het krassen als je de koffers afneemt of aanhangt :!:
Dus normaal moet je voor elke zijde 3 stickers hebben, 2 voor de 2 openingen van boven en eentje voor de opening aan de onderkant :hello2:

Max 8)

Geplaatst: 17 mar 2005, 01:24
door elektron
Ik heb het ??n keer zelf gehad. Ik was de motor aan het starten en duwde niet goed door op de startknop waardoor ik een tweede start kort na de eerste introduceerde. Op dat moment werden de tellers en de klok gereset. De totale afstand bleef OK. Op de benzineteller heb ik niet gelet.

Ik heb gewoon de klok terug juist gezet. Sindsdien geen probleem meer.
Toen ik de motor ging halen voor een proefrit stond de klok eveneens op ??n uur, het moet blijkbaar sporadisch voorvallen.

Ik vermoed dat bij het starten de spannning eventjes te laag wordt of dat er door de startstroom een stoorimpuls optreedt die de elektronica foutievelijk reset.

mvg

Luc

Re: klok en triptellers vielen uit

Geplaatst: 17 mar 2005, 13:16
door junior
FJR-Freak Max schreef:
Nicky schreef: PS: als ik mijn moto kocht zaten er in de koffers transparante stickers van 3M waar moeten die komen ????
@ Nicky :wink:

Deze stickers dienen om rond de openingen te kleven waardat de koffers inhangen met hun haken, als bescherming tegen het krassen als je de koffers afneemt of aanhangt :!:
Dus normaal moet je voor elke zijde 3 stickers hebben, 2 voor de 2 openingen van boven en eentje voor de opening aan de onderkant :hello2:

Max 8)

tiens van mij zat dat daar niet bij? is dat standaard?

Geplaatst: 17 mar 2005, 13:31
door Gast
Junior,
Uw stickers (doorzichtig) :wink: zullen er waarschijnlijk al op gekleefd zijn, was bij mij toch zo!

Geplaatst: 17 mar 2005, 13:32
door Vince
Oeps vergeten inloggen! :lol:

stroomonderbreking

Geplaatst: 17 mar 2005, 13:33
door piet
Klopt. De mijne is slechts 3 maand oud en ook ik kreeg te maken met een klok die anderhalf uur achter stond. Ik denk dat elektron het bij het rechte eind heeft.

Piet - Destelbergen

Geplaatst: 17 mar 2005, 13:53
door fjrbakkerken
ja ik heb da ook gehad maar het was mijn batterij
die aan het sterven was
dus zal het wel nie het zelfde probleem zijn als uwen moto
nof maar zo oud is
van die blokjes zakt da bij mij ook wel als hij op de zij standaart
staat
maar komen er na 2 min weer bij

Geplaatst: 19 mar 2005, 16:13
door junior
wat betreft de onderste ligplaats van de zijkoffers, is daar geen afdichtingsplaatje voorzien als je zonder koffers rijdt ?

Geplaatst: 19 mar 2005, 17:16
door dirkske
Per zijde zijn er 3 afdekplaatjes voorzien. 2 voor van boven, ??ntje voor vanonder.

Geplaatst: 19 mar 2005, 17:19
door Gobelijn
Hebt ge 't nu over een nieuwe bikini ?
Ha nee, ow sorry, ik had het onderwerp nog niet gelezen.

Geplaatst: 19 mar 2005, 17:26
door dirkske
Nieuwste bikini : 2 vingerhoedjes en een kurk.

Geplaatst: 11 aug 2006, 09:51
door Gorky-GSA
yes :lol: :lol: ik heb hem, maar ik heb deze morgen ook ondervonden dat er iets fout is met de klok. :?
Als men het kontakt een 5tal minuten uitzet valt bij het aanzetten de klok terug naar 1.00u :shock: (ik denk dat er geen konstante spanning staat op de klok)
moet ik vermelden aan mijn dealer bij zijn eerste onderhoud. :!:
Verder, het eerste ritje zo'n40km tussen de buien viel heel goed mee, de gewenning is zeer groot :) ,zelfs na een paar km voel je je ??n met de fjr. 8)
Ik kom van een totaal andere motor (8jaar met een r1100gs), ik kijk al uit naar een tochtje van een paar 100km 8) 8)
Minpuntje is het scherm;met mijn 1.87m is deze iets naar de kleine kant,ik zal later eens uitkijken voor een groter :idea:

Geplaatst: 11 aug 2006, 19:51
door Gorky-GSA
ik ben bij de dealer geweest vandaag ,en het probleem van het klokje is bij Yamaha onbekend, ook zat er op op de back-up chip geen spanning,en gaat het windscherm niet naar zijn basispositie (op zich geen erg.) allemaal kleine mankementen,dealer gaat alles nakijken bij eerste onderhoud. :!:

Geplaatst: 11 aug 2006, 20:37
door dirkske
Hopelijk komt dit snel in orde, met je kilometerteller is toch niets aan de hand hopelijk, anders kun je blijven wachten op die eerste beurt :wink:

Succes, en hou ons op de hoogte hier.
Het gaat hier waarschijnlijk om een stukje back-up van de ECU, die zorgt voor windscherm en de info-display.

Geplaatst: 11 aug 2006, 22:02
door TOMH
Als de kontactsleutel net niet helemaal naar rechts gedraaid is kan het ook zijn dat de richtingaanwijzers niet werken terwijl je wel kan rijden.
geen paniek dan, even terug uit- en weer aan-zetten zoals hier eerder vermeld.

mvg
Tom :glasses7:

Geplaatst: 11 aug 2006, 22:13
door edje
Van die tripmeters, klok, benzinemeter enzo..
Ik heb dat ook gehad. Was beetje zenuwachtig en waarschijnlijk te snel willen starten en de sleutel niet volledig naar rechts gedraait, of te snel op de startknop geduwt of zo. Maar 1 keer voorgehad (op stage met mrv terwijl der nen hoop fjr rijders op mijn vingers stonden te zien :oops: ) Maar verder nooit meer voorgekomen.
Navraag bij de dealer leverde ook niets op.

Grtjs
Eddy :P

Re: klok en triptellers vielen uit

Geplaatst: 13 aug 2006, 19:43
door Gorky-GSA
Nicky schreef:Het angstzweet breekt me uit, :? :cry:
Daarnet toen ik wou vertrekken stak ik het contact aan en wat zag ik ... :o :o :o
Mijn klok stond op 1:00 uur :o (het was ongeveer 21 uur) , mijn triptellers stonden op 0 :o , en mijn tankaanduiding was het onderste blokje aan het pinken :o .(en dit terwijl als ik toekwam deze middag er nog 3 blokjes waren.)

EN dit wanneer er nog niet eens 300 km op de teller staat !?! :evil:

WAT IS ER AAN DE HAND ???? HELP

morgen vanals mijn dealer open is zal zijn telefoon rinkelen.

PS: als ik mijn moto kocht zaten er in de koffers transparante stickers van 3M waar moeten die komen ????
En, :?: NICKY nog geen nieuws ondertussen :?: :?:

Geplaatst: 14 aug 2006, 17:20
door FJR02
elektron schreef:Ik heb het ??n keer zelf gehad. Ik was de motor aan het starten en duwde niet goed door op de startknop waardoor ik een tweede start kort na de eerste introduceerde. Op dat moment werden de tellers en de klok gereset. De totale afstand bleef OK. Op de benzineteller heb ik niet gelet.

Ik heb gewoon de klok terug juist gezet. Sindsdien geen probleem meer.
Toen ik de motor ging halen voor een proefrit stond de klok eveneens op ??n uur, het moet blijkbaar sporadisch voorvallen.

Ik vermoed dat bij het starten de spannning eventjes te laag wordt of dat er door de startstroom een stoorimpuls optreedt die de elektronica foutievelijk reset.

mvg

Luc
Ik ook, gelukkig ??nmalig. Startknop wordt nu iets attenter ingeduwd.