Touren in de Eifel/Moezel streek

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
den R1 zot
Clublid
Clublid

Touren in de Eifel/Moezel streek

Bericht door den R1 zot »

Sorry dat ik het even zeg :

Al jaren rijden ze met de motor maar ze hebben nog nooit in de Eifel/Moezel streek geweest!
Sorry mannen, maar dat snap ik dus echt niet h?.
Er is geen enkele weg hier in Belgi? die kan tippen aan de baantjes in de Eifel/Moezel streek. Ik heb daar al ettelijke Km's gereden en ik zal ze daar ook blijven rijden. :D
En ik verbaas me er telkens over hoe weinig de mensen dit gebied verkennen met de motor.
Van dorp A => B heb je geen enkele zijstraat of ander zijwegen. Je kan dus gerust een beetje meer toeren draaien. :D
Auto's gaan spontaan opzij als je eraan komt.
De wegen zijn zoals een biljartlaken en bijna nooit rechtdoor. :D

Blijf van die kerktoren/terras bij u in de straat weg!
Daar is niks nieuw te vinden laat staan te touren met uw motor.
De ene vogelkast na de andere hebben we hier. Als er dan eens een schoon baantje is dan zetten ze er kaskes of ..........

In de Eifel nemen ze een foto bij het binnenrijden van de voorzijde van uw motor! Dit is veel mooier en vraagt naar speciallekes zeg maar. :lol:
Of ze vertellen hoe snel je rijdt. (records worden niet bijgehouden).
De mensen die bij de dienst fotografie werken zeg maar hebben al een mooie kollektie van een zot op een R1. :lol:

Kijk snel op de kaart en stippel die route uit in de Eifel.
Je zal zeker verkocht zijn aan de streek.

Nu nog wat extra gezever :
Want laat ons effe eerlijk zijn, hier kan je echt niet veel met de motor doen h?. Ik begrijp best dat er snelheids-beperkingen zijn voor onze veiligheid, maar zoals het er nu naar uitziet. :cry:
Belgi? is ??n grote bebouwde kom aan het worden. Heb je dan de plaats waar je in alle veiligheid eens aan de gas kan hangen, .... awel daar gaan ze dan staan. Sorry maar dit heeft niks met veiligheid te maken.
Om nog maar te zwijgen over onze beruchte moordstrookskes.
Af en toe moet ge eens gas kunnen geven al is het maar van het ??n licht naar het andere zonder uw rijbewijs kwijt te spelen.

Het is niet dat ik een snelheidsmanniak ben, maar mensen alsjeblieft zeg!
Mag ik ook nog eens ne keer in 3e rijden a.u.b.?
Gezever stopt hier, lees nu rustig verder. :roll:

Voila, deze eigen persoonlijke mening moest er effe uit. :shock:

Groetjes,

den R1 zot zal het maar voor de gesloten omloop houden. :P
(of in de Eifel met de FJR) :D :D
Afbeelding
Spitfire
Clublid
Clublid

Bericht door Spitfire »

R1 Zot,

Da is nu eens klappen zie!! :D :D
Ik deel uw mening volledig :thumbright:
Wij gaan eind juli een weekendje touren in de moezelstreek met
als uitvalsbasis Cochem.

Groeten. :wink:

Luc
Afbeelding
SPITFIRE "KING OF THE SKY" FJR "KING OF THE ROAD"
GTRichard
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door GTRichard »

Ik hou het maar op de Vogezen 8)

FJRichard
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Beste JvuxR1,

ik begrijp h?lemaal wat je bedoelt. Ik rijd dagelijks 100 km gewone weg, en 160 km autostrade. De tijd over de gewone weg duurt meer dan drie keer zo lang als die op de autostrade, ik kom uit op een gemiddelde van ongeveer 26 km per uur, dat kan ik evengoed met en bromfiets type A. De Eifel is mooi, zeker, maar heb je Schotland al eens verkend ? Extra voordelen t.o.v. de Eifel : je komt daar ongeveer 1 auto per uur tegen. Nadeel : regenpak niet vergeten.
Maar MOOI mensen, met niets te vergelijken. Het was mijn eerste keer daar, maar ik keer zeker nog eens terug. Als het wat "bezonken" is, schrijf ik er nog een reisverslag over.
Sommige mensen hebben wat schrik om naar daar te gaan omwille van het eten... lary en fabeltjes. Als je natuurlijk enkel fritten met biefstuk lust, dan moet je in Belgi? blijven, maar ik ben er op 10 dagen 4 kg bijgekomen..... Je kan het eten in Schotland niet vergelijken met dat van Engeland.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

@R1 zot,
We zijn verleden weekend ook gaan bollen in de Eifel en de streek is idd gemaakt om met een motor rond te sjeezen, alleen..... het asfalt is een lappendeken van herstellingen. Rij gewoon eens door tot in Luxemburg en daar kan je je pas amuseren of zoals Richard schrijft, vlakbij (480 km)en zoveel plezanter "de vogezen"
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Jo demannen,

Ik ben reeds rond de moezel en in de eifel en de vogezen heb ik ook getoerd. Mijn conclusie is de Ardennen die gaan nog, maar Vlaanderen kan men totaal niet vergelijken met deze moto vriendelijke wegen. De drie verschillen ook niet zo heel veel van elkaar, ik denk dat men wat geluk moet hebben met de routes die men gereden heeft. Wat Schotland betreft dat staat nog op mijn verlanglijstje evenals Ierland dat mij ook mooi lijkt om te toeren. Voila tot daar mijn bevindingen.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
NEOK
75 cc
75 cc

Bericht door NEOK »

R1 zot,

100% gelijk over snelheidsmogelijkheden hier :( onder de kerktoren en de Eifel/Moezel-streek :lol: .

Toch even twee persoonlijke tegenvallers vermelden:

--i.p.v. dat fotoke 'van voren' werd ik vanuit het struikgewas gemeten en 500m. verder van de baan gehaald door 'collega's-struikrovers' met radioverbinding. ZAHLEN, BITTE ! V???l snelheidcontroles daar hoor en z?ker in het weekend.

--meerdere wegen zijn verboden voor motorrijders in het weekend en ja, ook daar is er controle, ik kan er weer van meespreken...

Motorrijden wordt zo stilletjesaan frustrerend en dan ben ik nog maar een toerist qua snelheid.
Waar is de volgende bocht ?
den R1 zot
Clublid
Clublid

Oei!
Dan moet ik al wreed veel geluk hebben gehad.
Nog nooit heb ik daar moeten stoppen voor Polizei.
Ik heb al wel moeten stoppen voor andere weggebruikers da wel! :D
Maar op de wegen in de dorpjes kan je best de snelheid rijden die ze aangeven. Maar eens daarbuiten is er bijna geen houden meer aan.
Maar er zijn grenzen (niet elke bocht moet met de voetsteuntjes tegen de grond genomen worden h?). :?

Je kan daar zoveel meer genieten met de motor.
Het is zoals professor Gobelijn zegt : "26 km/u als gemiddelde".
Waar zede dan mee bezig h?, da's al niet meer rijden.
Ne mens zou van minder beginnen :cry:

En normaal zijn er geen lappendekens in de eifel.
Maar het kan altijd h?. :lol:

Maar waar was je dan tegengehouden als ik vragen mag?
(Kwestie van daar effe in te houden en uitkijken).

En dat van die snelheid?
Pffff.... voor de ??n ben je een toerist en voor de ander ben je een gek op de weg. Het hangt er allemaal vanaf wie ge tegenkomt zekers?
De eene keer noemen ze je zot en de andere keer rijdt je in de weg.
Dus daar zou ik me zekers niet druk om maken! :wink:

Gewoon uw eigen tempo rijden is soms al moeilijk genoeg. :?

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

@ R1zot,
Waar eindigt het sportief rijden en waar begint het zot rijden. Een goede vraag die door iedereen anders zal worden beantwoord. Zo werden wij op een wit baantje voorbij "gevlogen" door een witte Passat van de Polizei; een normale mens denkt dan dat die mensen ergens vlug moeten zijn maar wat bleek: een paar kilometer verder stonden onze blauwe vrienden geparkeerd tussen de bomen en stonden zij met de speedgun in aanslag om alle te-snelrijders op de bon te slingeren. Wij waren gelukkig een ander wegje aan het zoeken op de kaart waardoor we niet te snel reden op dat moment. Een beetje geluk is zelfs in de Eifel, Ardennen, Luxemburg e.a. motorparadijzen soms hard nodig.
In de Eifel geen lappendekens gezien? Dan denk ik dat je de grote verbindingsbanen hebt genomen hoor. Ik probeer deze te vermijden met het gevolg dat ik op vele onbekende plaatsjes passeer maar dat ik idd. op vele slechte stukken gerepareerde asfalt hoef te rijden.
De Eifel heeft dus voor elk wat wils
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
NEOK
75 cc
75 cc

Bericht door NEOK »

@ R1 Zot

Ik ben beboet geworden in de buurt van de Rur Stausee, op weg naar Nideggen. Ik had nergens een bord van 70Km/h gezien en reed 89 per uur (ik had gelukkig een 'moment van zwakte' :lol: ).
Zoals gezegd werd ik gemeten vanuit het struikgewas (totaal onzichtbaar) en even verder van de baan gehaald :shock: .
De pakkeman van dienst had gelukkig een goede dag want hij begon onmiddelijk te praten over motorrijden. Ik spreek een aardig mondje Duits en ben over de FJR beginnen te vertellen. Toen ik benadrukte dat ik een toeristisch ingestelde rijder was en niet de Pk's maar het koppel aansprak kreeg hij zowaar medelijden en ging er 10 euro van de boete af :!: Ik kreeg wel de volgende ZEER belangrijke mededeling: indien ik gemeten was aan m??r dan 90Km/h (dus 20 per uur boven de limiet daar), dan zou mijn FJR langs de kant moeten blijven staan !

Bij een volgend bezoekje daar in de buurt merkte ik een prachtig stuurbaantje op op de kaart. Ik bemerkte een verbodsbord voor motorrijders in het weekend maar reed toch door.
Nog geen 2 minuten later had ik een wit-groene VW combi achter mij :( .
Gezien het verbodsbord EN het feit dat ik serieus te snel reed (wreed stuurbaantje, goed weer, geen andere weggebruikers,...) heb ik iets gedaan dat niet in mijn aard ligt :oops: : de combi gewoon losgereden :twisted: omdat ik er zeker van was dat de afstand om mijn nummerplaat te lezen nog te groot was :D .

In geen van beide gevallen reed ik gevaarlijk; in geen van beide gevallen waren er andere weggebruikers in de buurt; in geen van beide gevallen stonden er huizen. Ik weet dat dat geen vrijgeleide is om ongelimiteerd te rijden maar het ergert mij nog steeds dat ik toen werd gecontroleerd.
Waar is de volgende bocht ?
den R1 zot
Clublid
Clublid

Oei!

20 meer en dan uwe moto aan de kant.
Da's wel heel rap zeg.

Ik heb in Frankrijk ook al een keertje extra gas gegeven toen ze me bijna hadden. Ik had juist de camera op de tank zitten en ik zou niet graag hebben dat ze de hele rit zouden gebruiken voor proceskes etc...
Was met de R1 dus extra gas was geen probleem.
Nu ben ik toch al aardig wat kalmer op de weg. :lol:

En ik beloof dat ik het niet meer zal doen. :?

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
kim
50 cc
50 cc

Juist terug

Bericht door kim »

Hallo,
Hebben juist met een bende van 16 motokes een week in de eifel gezeten.
Kon met de Fjr dien andere zotten juist volgen.
Alle gekheid op een stokje. Het is er prachtig alleen in het weekend worden de omliggende polizei troepen bijeen getrokken om kontroles uit te voeren. Niet alleen op snelheid maar ook het gebulder is gemeten. Te veel lawaai is laten staan tot de origineele uitlaat erop staat.
Wij hebben een midweek achter de rug en dat is ideaal. Veel minder verkeer en praktisch geen politzei te bekennen.
Ook een rit op de Nordsleife is aan te raden zolang men niet te overmoedig wordt. :?
Alleman heeft ervan genoten en unaniem was de vraag wanneer we terug gingen.(niet zo evident iedereen unaniem).
Voor mij een aanrader en maar goed 200 km van bij ons.
En de Ardeche was toch ook goed. :lol:
Gesloten