Pagina 1 van 3

Roadtech Z6

Geplaatst: 30 mei 2005, 18:01
door speedy1
Hallo gasten,

10000 Km op de teller ondertussen en de sloffen zijn versleten.
Heeft iemand ervaring met Metzler Z6 Roadtech banden ?
Levensduur?
Prijs ?
Bochtengehalte ?
Grip op nat ?

De BT020 die er nu op liggen zijn niet slecht maar , ik had graag een sportievere band gehad (rij regelmatig de pootjes aan de grond).

Alvast bedankt voor de info

Speedy

Geplaatst: 30 mei 2005, 19:04
door den R1 zot
De BT020 doet blijkbaar zijn job dus waarom een andere?
M??r grip?
Wat zou je dan nog sportiever willen?
Meer hellingshoek heb je niet met andere banden, dus daar kan het niet voor zijn.

Probeer de Road Attack ofzoiets, zo te zien op de foto's is die erg rondjes en sportief van snit zeg maar.

Groetjes,

den R1 zot

Geplaatst: 30 mei 2005, 19:12
door speedy1
Yo R1 zot

De enige reden waarom ik graag een iets sportievere band zou willen is de grip in regenweer en tijdens de winterdagen

Ik rij winter en zomer en in de winter krijg ik deze banden met geen stokken warm. Pas na een degelijke rit is juist de middenstrook van de voorband warm.

Achterband geen slecht woord over

Kan merken mixen een oplossing zijn volgens jou ?

Greets

Speedy

Geplaatst: 30 mei 2005, 19:48
door den R1 zot
Oei Speedy!

Bandjes warm krijgen in de winter?
Da's bij mij ook nog niet veel gelukt.
Ik heb al wat merkjes op m'n fietsjes gehad maar om nog Km's eruit te halen mag je zeker niet te zacht gaan. Een harde (hardste compound) regenband voor is ook geen oplossing voor de FJR.

Raar maar waar, de Rennsport is in de regen beter dan de Pilot Power.
Gewoon omdat de Rennsport zachter is en sneller warm wordt.
Maar dit zijn nu geen bandjes om op de FJR te plaatsen.

Misschien dat de Road attack voor zachter is als de BT020?
Sorry maar geen flauw idee, misschien dat Arthur het weet.

Als het minder is als 10 graden is het toch heel moeilijk om wat temp in de bandjes te krijgen om nog maar te zwijgen over de zijkantjes.
Pootjes tegen de grond zal er zeker niet bijzijn in de winter laat staan in de regen op de straat.
Het kan altijd h?, maar dan gaat er nog meer tegen de grond vrees ik. :lol:

Spijtig maar helaas.

Groetjes,

den R1 zot

Geplaatst: 30 mei 2005, 21:53
door Julle
Speedy,
We zijn net terug van de Austria Tour en schrijf wat mij betreft maar op dat de Mez6 Roadtec de beste sport-tourband is die ik op de FJR al heb gehad (na Mez4 en BT020). Nu nog afwachten hoeveel kilometers hij het gaat uitzingen
Julle

Re: Roadtech Z6

Geplaatst: 01 jun 2005, 00:42
door ARTHUR
speedy1 schreef:Hallo gasten,

10000 Km op de teller ondertussen en de sloffen zijn versleten.
Heeft iemand ervaring met Metzler Z6 Roadtech banden ?
Levensduur?
Prijs ?
Bochtengehalte ?
Grip op nat ?

De BT020 die er nu op liggen zijn niet slecht maar , ik had graag een sportievere band gehad (rij regelmatig de pootjes aan de grond).

Alvast bedankt voor de info

Speedy
T'is lang geleden...maar hier ben ik nog eens(druk...druk..druk)
Ivm uw banden.....leg in de winter een toerband, geen sportband. Reden: de werk(of bedrijfs)temperatuur bij een toerband ligt veel lager dan een sportband. Hij gaat sneller opwarmen maar als hij te warm gaat worden(vb: bij circuit gebruik) gaat hij ook weer sneller smeren(= op je bek gaan). maw hij gaat vlugger de grip geven die je nodig hebt omdat zijn werktemp lager ligt, een sportband heeft iets meer tijd nodig maar heeft wel meer grip als hij op temperatuur is. Maar omdat het in de winter meestal koud is ga je met een toerband vlugger de werktemperatuur evenaren.
Hou er rekening mee dat vanaf 8? bijna elke straatband niet of slecht warm wordt, of je moet tegen 240km/u van Oostende naar Antwerpen rijden:-)

De mez6 is een zeer goede band(maar duur)
Een mooi en goed alternatief is de michelin pilot road, alles wat je nodig hebt ?n betaalbaar.

grtzz

Geplaatst: 01 jun 2005, 12:17
door den R1 zot
Ziedet s?,

Ik wist dat den Athur de goeie uitleg had.
Ik kwam weeral niet op m'n woorden. :oops:

Hihi :D

Groetjes,

den R1 zot

re

Geplaatst: 01 jun 2005, 14:22
door pedro44
denk dat de pirrelli diablo ook wel een goed amternatief is ( ik heb deze nu op mijn fjr en zeer tevreden ,je kan ze mooi rond zetten),en als je echt nog dieper wil gaan ,kies je voor de diablo Corsa ,deze zijn ronder dan de gewone diablo en iets zachter ,echt een superband( had deze voor op circuit)
tijdens de wintermaanden ;de bandendruk iets verlagen ,als deze lager is gaat deze ook sneller opwarmen.( dit wordt eveneens op circuit gedaan bij koud weer)

groeten

pedro44

Geplaatst: 01 jun 2005, 18:14
door speedy1
Ok mannen,

heel erg bedankt voor hat advies, ik zal er nog een paar keer over slapen en dan zal ik er toch ??n moeten kiezen h?

Speedy

Geplaatst: 02 jun 2005, 00:47
door ARTHUR
JvuxR1 schreef:Ziedet s?,

Ik wist dat den Athur de goeie uitleg had.
Ik kwam weeral niet op m'n woorden. :oops:

Hihi :D

Groetjes,

den R1 zot
Ik ken er eigenlijk niks van.....maar ik l.l maar wat :D

Groetjes

Geplaatst: 02 jun 2005, 09:51
door Mark
Hoi,
Da's toevallig, ik had precies dezelfde vraag. Ik ben dus ook op zoek naar ervaringen met de Roadtec Z6.

Ik ben ook op zoek naar andere banden (ook 10.000 km), kreeg de tip van een vriend om Pilotroads te nemen en dit is het advies dat ik van de bandenman kreeg:

www.debandenman.nl
Bedankt voor je aanvraag! Op zich zijn de Pilot Roads prima banden
alleen zou ik, met de komende zomer, eerder voor de Metzeler Roadtec Z
6 kiezen. Momenteel echt d? sportieve toerband. I snel warm, prima grip
in de bochten ?n een lange levensduur.


120/70 ZR 17 (58W) TL Roadtec Z 6 Fr. METZELER prijs
180/55 ZR 17 (73W) TL Roadtec Z 6 B METZELER prijs

120/70 ZR 17 (58W) TL Pil.Road MICHELIN prijs
180/55 ZR 17 (73W) TL Pil.Road MICHELIN prijs
De prijzen heb ik even weggehaald, ik weet niet zeker of ik die mag posten, maar als je me een PM stuurt, mail ik ze door. Er zit overigens bijna geen verschil in.

Groeten, Mark

PS ben dus nog steeds op zoek naar ervaringen.

Geplaatst: 02 jun 2005, 12:15
door Julle
Een uitgebreide bandentest vindt je in de Motorwereld van mei
Julle

Geplaatst: 05 jun 2005, 20:55
door verkenner
Ik snap dat allemaal niet zo goed meer als het over banden gaat.
Ik ben een sportieve rijder, maar nu ook niet om te zeggen een straffe sport-rijder. Mijn eerste was de originele M4 en die deed het goed, zonder meer, maar het was wel de eerste FJR die ik had waardoor ik dus moest wennen. Ik wil maar zeggen dat ik er nog niet erg diep mee ging. Mijn volgende achterband was de Pilot Power. Die heeft zich een paar keer verzet toen ik op cirquit reed en ik heb daardoor totaal geen vertrouwen meer in die band. De dealer raadde me de BT014 aan en die band plakt inderdaad aan de grond. Maar die gaat natuurlijk veel minder lang mee aangezien die veel zachter is. (5.000km en op) Hij geeft me wel ongelooflijk veel vertrouwen. Een setje voor en achter kost 299?.
Ik rij de slijtbouten vlot aan de grond.
Op het Nederlands forum lees ik daar dat er een zijn uitlaten :shock: op de grond rijdt met een BT020. Dat is bij mijn weten toch geen sportieve band en dat gaat blijkbaar ook. Zit het toch allemaal in het koppeke???

Geplaatst: 05 jun 2005, 22:31
door Herkules
Ja verkenner. V??l zit in een mens zijn (gezond) koppeke. Je kan meer met de moto en de banden dan de gemiddelde onder ons er wel uithaalt. Op die manier heb je dus nog altijd een gezonde marge. De banden redden het meestal wel, maar inderdaad, de voetsteunen zitten in de weg (all?, te laag).
Misschien moeten jullie mijn ZX-12 R overnemen, daar had ik dat probleem niet mee !
Volledig akkoord met stelling ivm winter : rijstijl aanpasen, band warmt toch niet echt op.
Groeten,

Herkules.

Geplaatst: 06 jun 2005, 15:15
door Polarend
ik kreeg road attack niet uitgelijn had verschrikkeijk veel slag in stuur maar was wel te vrede van de grip
heb maar 780km mee gereden nagel in achterband


nu mz6 roadtec gisteren in weer en regen gereden ben toch te vrede met deze banden na 560km

groeten pol

Geplaatst: 07 jun 2005, 20:05
door Big Jomb
Beste mede FJRijders,


Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken welke band bij zijn rijstijl past.

Zoals de Julle vermeld, leer je al veel uit de bandentest uit de motorwereld van mei 2005.

Op mijn vorige motor, Ducati ST2, kwamen de Michelin Pilot Road heel betrouwbaar over. Ik ben wel nieuwschierig hoe deze op de FJR zou reageren. Ik heb nu 5000 km met de BT 020 en vindt dat hij toch al serieus afgesleten is (misschien rij ik wel beter als vroeger) :?: :?: :?:

En de Metzeler Roadtec Z6 en de Pirelli Diablo Strada betreft, niet goedkoop h????

Iemand de Dunlop D 220 ST Sportmax al geprobeerd??? Prijzen zijn vergelijkbaar met de Bridgestones.

Slukes,


Big Jomb

Geplaatst: 07 jun 2005, 21:35
door fjrMarcel
Jo demannen,

Welke band men ook kiest de prijs mag geen doorslaggevend element zijn vind ik. Deze rubbertjes zijn ons enig kontakt met het wegdek, en beslissen dikwijls over vallen of rechtblijven. Laatst in de moezel een bocht te hard ingegaan en bijgevolg hard moeten bijsturen. Daarbij lichtjes over de witte lijn gegaan maar de motor en de banden gaven geen krimp ik hing nochthans laag bij de grond, men kan verder met deze motor gaan dan men denkt. Bij mij liggen er Z6 op maar nogmaals ieder is vrij (of zou het toch moeten zijn ) van mening, ik kan alleen mijn bevindingen mededelen.

Geplaatst: 07 jun 2005, 21:59
door Big Jomb
Beste FJRijders,

Prijs mag inderdaad geen doorslaggevend punt zijn, maar een setje Metzeler's of Pirelli's van om en bij de ? 500 :shock: of een setje Dunlops aan ? 350 of Bridgestones aan ? 360 is toch wel een groot verschil, dit is de prijs van een extra voorband. :D

In motorwereld zijn de banden getest door Bruno Bonhuil, niet de 1ste de beste, en als je dan de quoteringen vergelijkt, is er niet zo'n heel groot verschil. We kunnen er alleen maar van leren.

:arrow: Enfin, zoals vermeld heeft ieder zijn eigen voorkeur, dit forum is daarom perfect om onze meningen uit te wisselen.

Slukes

Geplaatst: 07 jun 2005, 22:18
door Julle
Juist jongens. Niet besparen op banden als je ze gebruikt waar ze voor dienen. Die paar vierkante centimer bepalen soms of je een situatie al dan niet goed doorkomt. Ik weet ook dat we op de openbare weg weinig de limieten van de banden kunnen gaan opzoeken en dat deze dan ook meestal in het midden zullen versleten zijn terwijl de soepelere zijkanten weinig of niet zullen gebruikt zijn. Rij je daarentegen vaak in de Ardennen, op circuit of zoals wij onlangs naar Oostenrijk dan kun je het verschil wel voelen en leren appreci?ren. Ik rij momenteel met de MeZ6 en vind die heel goed, heel wat beter dan de BT020N en/of de MeZ4. Dit sluit echter niet uit dat sommigen meer dan genoeg hebben aan een MeZ4 of andere en dit is dan ook hun goed recht. Voor diegenen die de prijzen willen vergelijken wil ik toch even meegeven dat Luc Willems in Herk de Stad heel competitief is qua prijs en service. En antwoord nu niet dat dit te ver is. Eens je een motor hebt wil je er toch mee bollen of niet?
Wat ook je keuze is, hou het veilig en geniet............
Julle

Geplaatst: 07 jun 2005, 22:25
door Big Jomb
Ha de mannen,


Inderdaad Julle, Luc Willems is een van de beteren van het land. Onlangs was er nog een promotie voor- & achterband Bridgestone ? ?250 het setje.

Ik werk in Zaventem en mijn collega's komen ook tot in Herk-de-Stad om nieuwe banden laten op te leggen.

Slukes