Pagina 1 van 2
Topsnelheid
Geplaatst: 25 sep 2005, 22:01
door den R1 zot
Dit weekend effe getest :
De FJR doet :
(met topkoffer, solo)
7000 toerkes is ongeveer 200 Km/u
8000 = 220 Km/u
8900 = 240 Km/u
Meer heb ik niet geprobeerd (rode zone = 9000).
Wel veel trillingen en bij het remmen stevig schudden. (komt niet door de remmen)
Maarja, ge komt van hoog h?, dus al bij al vrij normaal gedrag.
-----------------------------------------------------------------
De R1 doet top ...... ne ferme schep erbij.
Subliem gedrag.

schrikbarend!!
Natuurlijk dit alles getest in het buitenland h?.
Vroeg in de ochtend is er zeer weinig verkeer in Germania.
En dit is niet om iemand (of anderen) aan te zetten om dit te verbeteren h?. Nu moeten jullie het niet meer doen.
Groetjes,
den R1 zot

Re: Topsnelheid
Geplaatst: 26 sep 2005, 00:38
door PC800
JvuxR1 schreef:Dit weekend effe getest :
........................................
7000 toerkes is ongeveer 200 Km/u
8900 = 240 Km/u
........................................................:
En hoeveel tijd had de FJR nodig om van 7000 naar 8900 toerkes te komen?
Ruitje plat of volledig op?
Geplaatst: 26 sep 2005, 12:05
door den R1 zot
Euh.... ik heb geen tijd opgenomen, maar dat is maar enkele seconden hoor de FJR heeft vermogen genoeg.
Ruitje stond een klein beetje hoger.
Geplaatst: 26 sep 2005, 12:21
door Julle
R1zot,
Solo en zonder topkoffer en op vlakke baan iets meer dan 250km/u
(+/-252km/u).
Julle
Geplaatst: 26 sep 2005, 13:38
door stropke
ik heb een givi scherm en met het scherm in de laagste stand en zonder topkoffer begint hij te pendelen aan 230, 240.
ik denk scherm plus bevestigingplaat topkoffer is de oorzaak
had dit vroeger niet ,zonder probleem 250 word wel onrustig bij remmen aan die snelheid
Doe dit ook natuurlijk alleen maar in Duitsland
Groeten uit Gent
Stropke ,een klein beetje zot

Geplaatst: 26 sep 2005, 18:31
door den R1 zot
Ik zal volgende keer eens proberen zonder koffer met het ruitje helemaal plat. (Als ik nog eens in Germania ben).
Julle,
zat je dan al ver in het rood?
Ik heb juist voor het rood ingehouden.
Geplaatst: 26 sep 2005, 20:23
door fjrMarcel
Jo demannen,
Met ruitje plat en zonder bakken 230km/u, veroerde geen vin.
In den belgique en nog wel op E17 maar wel onder den vroege morgen en op een zondag +/- 6u bijna geen verkeer. De baan was ook nog praktisch nieuw en lag nog plat. Moet wel zeggen de verlichtingspalen komen snel op u af.
Geplaatst: 26 sep 2005, 20:34
door den R1 zot
Oeioei Marcel!
Da's verdomme durven jong op den E17.
Ik weet dat er weining verkeer is, maar het zijn die multi nova's h?.
Toch altijd een beetje ongerust voor de arm de wet in de berm.

of op de brug.
Maarja de verleiding is groot h? op een lege baan van een strookske of 4.
Groetjes,
den R1 zot
Geplaatst: 26 sep 2005, 21:06
door butcher
Ook de butcher heeft hem voluit gereden afgelopen zondag op de A58, wind achter,vlakke weg ,topsnelheid gezien via mijn loepzuivere bril met vlak origineel scherm was dik 250km.
Best wel snel met een vent van 1.93 mtr en 125kg schoon aan de haak.

Geplaatst: 26 sep 2005, 21:33
door Julle
R1zot
Ik heb spijtig genoeg niet naar de toerenteller gekeken. Ik had andere dingen in het oog te houden. Ik vind wel dat hij mooi lineair opbouwt en vrij snel aan zijn top zit voor zo nen zwaren bak Ze lopen allemaal 200+ maar je hebt voor sommige soms 5 km nodig om er te geraken.
Julle
Geplaatst: 26 sep 2005, 21:47
door PC800
fjrMarcel schreef:.........................
Met ruitje plat en zonder bakken 230km/u, veroerde geen vin.
.......................................................................... Moet wel zeggen de verlichtingspalen komen snel op u af.
Vorig jaar in Duitsland, omgeving Hameln.
Op de invoegstrook snel naar 5e versnelling. Vanaf 60 gas volledig opengedraaid. Heerlijk gevoel/gehoor zoals het blok als een "turbine" oploopt naar +230.
Ruit volledig op, rechtop zittend, zonder koffers, veroerde geen vin ook bij +230.
Probeerde alles voor mij goed in de gaten te houden. Totdat ik enkele lichtflitsen achter mij opmerkte.
Bleek een vette Mercedes te zijn, die mij voorbij schoot alsof ik stilstond.
Dus ook +200/250 is relatief, heb ik mogen ervaren

Geplaatst: 27 sep 2005, 12:10
door den R1 zot
Bij 250 kunnen sommige nog volgen met hun dikke auto.
Maar eens daar voorbij, ...... doei zwaai zwaai.
De R1 loopt veel harder (vlotjes +285) met als absolute top 291.
De FJR is inderdaad zeer snel op zijn top. Je hoeft er zeker niet aan te wringen of lang open houden.
Dank u Yamaha!

Geplaatst: 27 sep 2005, 14:05
door fjrMarcel
Amaai mannen,
Amaai dat is snel, en ik die 230km/u al als heel snel beschouwde.
Heeft er al iemand aan deze snelheid heel hard moeten remmen, en zo ja beschrijf eens wat er dan allemaal gebeurd. Want ik heb wel verschillende auto's ingehaald en was aan het denken wat er gebeurd mocht er plots ene uitwijken en ik heel hard zou moeten remmen. Weet er ook iemand de remafstand +/- aan die snelheid.
Geplaatst: 27 sep 2005, 18:17
door Julle
R1zot,
Juist wat je schrijft maar toch met een nuance. Ik ben een paar jaar geleden op een nacht in goed 5 uur naar Lyon gereden met een Porsche 911 en lange tijd gespeeld met een R1 die op momenten idd veel sneller was dan ik, maar na een 200 km heeft hij toch moeten lossen terwijl ik aan 240/250 rustig naar de radio zat te luisteren. Een motor is bijna altijd sneller dan een wagen maar niet op langere trajekten. De concentratie vergt nl zoveel van de rijder dat deze dit tempo niet kan aanhouden (op de openbare weg he)
Julle
Geplaatst: 27 sep 2005, 19:00
door den R1 zot
Inderdaad Julle.
De R1 is vreselijk snel, maar zeer rustig op die hoge snelheden.
Maar ge moet wel gaan platliggen, helaas kan je dit niet lang volhouden.
Maar snelheden van 230 gaan toch wel vlotjes op de R1. Ik vind dat het pas bij +260 wreed zwaar wordt voor het kopke.
De concentratie die je daarvoor heel de tijd moet opbrengen is niet te doen. Effe met uw oogskes knipperen bij zulke snelheden en je bent 400 meter verder.
Op de FJR is het natuurlijk heerlijk vertoeven.
Met de auto weet ik het niet, die gaat maar 205. (cijfer fabrikant)
Marcel,
Dat zijn inderdaad snelheden waar je best niet al te simpel over gaat zeg maar.
Het probleem is dat met zulke snelheden er absoluut niks mag gebeuren. Je nadert alles veel sneller dan je zelf voor mogelijk houd. Zelfs een wagen in de verte is al een groot risico.
Geloof me die ziet jou niet afkomen en als hij wil inhalen en je zit op minder dan 4?500 meter heb je prijs.
Daar kan je niet meer voor stoppen vergeet het maar, misschien wat snelheid minderen maar echt niet veel.
(Ik spreek uit ervaring).
Daarom zodra ik een auto zie gaat het gas er direkt af.
Je mag ook uw reactie tijd niet vergeten, je gaat aardig wat meterkes per seconde; En het duurt een seconde voor je reageerd.
Dus reken zelf maar uit.
Remmen op zulke snelheden is niet echt simpel vind ik.
De motor zwalpt wel als je plots heel hard knijpt, maar eens onder de 200 wordt hij terug wat stabieler vind ik.
Ochja, voor ik het vergeet.
Zulke dingen doe je best niet in groep en z??r weinig.

Geplaatst: 27 sep 2005, 20:04
door fjrMarcel
Jvux R1
Wees gerust deze snelheden zijn niet meer voor mij maar voor veel jongere gasten. Hoe ouder men word hoe meer men nadenkt over de mogelijke gevolgen.
Allesinds bedankt voor de uitleg.
Geplaatst: 27 sep 2005, 21:16
door stropke
fjrmarcel schreef:
Wees gerust deze snelheden zijn niet meer voor mij maar voor veel jongere gasten. Hoe ouder men word hoe meer men nadenkt over de mogelijke gevolgen.
allee Marcel gij zijt toch ook nog jong

,te veel nadenken is ook niet goed ,op tijd en stond eens de remmen los is goed voor hard en bloedvaten

maar bij voorkeur in Duitsland en op verlaten wegen, in Belgie is het te gevaarlijk er zijn te veel op en afritten en flitsende flikken
ik probeer aan snelheid boven 200 zowel voor als achter te remmen dan blijft hij stabieler vind ik
Groeten uit Gent
Stropke

Geplaatst: 28 sep 2005, 20:58
door den R1 zot
Morgen (donderdag) zit ik met de R1 op Franchorchamps.
Ik ben eens benieuwd of ik daar de topsnelheid haal.
Het moet wel droog zijn h?.
Ik heb wel regenbandjes maar da is toch nog wat anders dan droogweer.
Geplaatst: 02 okt 2005, 22:49
door Herkules
Zonder zij en topkoffers : 252 km/h, ik geloof net in de rode zone.
Perfect stabiel.
Heb nu bochtje gevonden waar je 190 km/h doorkan, volledig plat.... : ook perfect stabiel.
A12 afrit Bergen-op-zoom blijkt ook nog aan 180 km/h te gaan, zonder met de voetsteunen de grond te raken.
A12 afrit Ekeren = 140 km/u, maar dan schuren de steunen tegen de grond. Dus niet 130 km/h zoals ik ooit eerder schreef.
Enfin, ik doe dat natuurlijk nooit.... maar een h??l goede bekende vertelde me dat.....

Geplaatst: 03 okt 2005, 09:08
door dirkske
Uiteraard is m'n eigen FJR hier en daar wat gepr?pareerd,
injectie bijgewerkt (werkt nu op P4 processor, de neus is iets conischer uitgevoerd waardoor de Cx onder de 0,18 duikt, ikgebruik plastieken handschoenen gelijk voor den afwas, ook voor de turbulentie rond de stuurhelften weg te nemen, de banden zijn 145/65/17 extra small, om zo weinig mogelijk rolweerstand te hebben).
Op de teller, tussen Brussel en de kust, geeft dat dit een maximum gehaalde
snelheid van
487 km/u.
