Pagina 1 van 1
100pk naar 150pk
Geplaatst: 08 nov 2005, 18:44
door snowangel
Hallo dames en heren ,
Graag had ik eens een dom vraagje over het verhogen van de pk's . Er is hier iemand die me tracht iets wijs te maken en ik dacht van dat hier eens te vragen .
Nu blijkt dat de motoren van 2004 kunnen verhoogt worden met juist een kabeltje te verleggen en dat de rubbers al met groote opening al gemonteerd zijn . Als de teckneuten onder ons daar enige info over hebben zou dit van harte welkom zijn .
r
Geplaatst: 09 nov 2005, 12:43
door pedro44
de rubbers zijn met kleine opening
deze kan je wel uitfrezen.
niet zomaar een kabeltje dus
Geplaatst: 09 nov 2005, 20:18
door den R1 zot
Je kan dat ook bij de dealer laten doen.
Wel mits betaling, maar hoeveel, dat moet je met je dealer afspreken.
Of zelf doen dan is het helemaal gratis.
Geplaatst: 10 nov 2005, 18:35
door Snorry
@snowangel
De FJR , 100 pk versie, heeft 2 beperkingen. Enerzijds zijn er de rubbere ringen met de kleine openingen. Deze kan men wegfrezen. Beter is echter de open ringen te (laten)monteren. Anderzijds is er het bewuste kabeltje. Door een andere verbinding te maken met de ECU grijpt de toerentalbegrenzer later in dan op de 100pk versie (+/-250 t). In totaal neemt dit werkje ongeveer 3 uur in beslag. Bedenk wel wanneer je dit doet dat je FJR niet meer conform is met de inschrijving met alle gevolgen vandien in geval van etc...
Note: Bij gewoon dagelijks gebruik (tot 5000 t/m) is er nauwelijks verschil tussen de beperkte versie en de vrije. Zoals dikwijls het geval is, wordt het verschil meer door de rijder dan door de motorfiets (al dan niet vrijgesteld))gemaakt.
Met sportieve groetjes,
Geplaatst: 10 nov 2005, 20:41
door Peet
"METEN IS WETEN"
Is er iemand die de vermogenmeeting v??r en na de ombouw laten doen heeft ??
Ik had het gevoel dat er na de ombouw al een duidelijk verschil was vanal 4000 T/min. Maar t' was puur op het gevoel h? !
Geplaatst: 11 nov 2005, 10:42
door Snorry
@ Peet
Vroeger eens een sprintje gemaakt met de vrije samen met de beperkte versie. Het verschil is zeker niet zo groot dan de meeste wel denken en men moet daarvoor wel degelijk de hoge (hoogste)toeren rijden. We rijden trouwens met een FJR van +250kg en niet op een YFZ. Bij de YFZ is het verschil tussen de vrije en de 100pk versie duidelijk veeeel groter.
Grtz
fjr van 100 naar 143 pk
Geplaatst: 11 dec 2005, 10:04
door wimme
Heb mijn FJR laten omzetten naar 143 pk , nieuwe rubbers gestoken en nieuwe afstelling van de ecu.Heeft mij 130 euro gekost bij mijn dealer.