Pagina 1 van 2
Nieuwe BMW K1200GT
Geplaatst: 17 nov 2005, 09:08
door webcommerce
Deze K1200GT (op basis van de K1200S )zou wel eens een serieuze concurrent van de FJR kunnen worden. >150pk, 130Nm, geweldige remmen, degelijke bescherming, alleen de BMW prijs kan misschien nog een opstakel vormen.
http://www.fastbike.nl/[/url]
Geplaatst: 17 nov 2005, 12:15
door den R1 zot
Inderdaad,
En dan zeggen dat de Jappen altijd maar kopies maken van de Eurojongens.
Blijkbaar heeft BMW het gesnopen dat er wel degelijk een markt is voor de snelle toerder. De andere BMW's waren naar mijn mening een beetje te oud en hadden het verkeerde blokje er in zitten.
Ziet er wel mooi uit moet ik eerlijk toegeven maar hij is toch niet zo sportief van uiterlijk als de FJR. De kuip is een beetje teveel gesloten aan de zijkant naar mijn mening.
Moest ik nog geen FJR hebben dan zou ik toch twijfelen welke het zou worden.........
Groetjes,
den R1 zot
Geplaatst: 17 nov 2005, 15:30
door dirkske
Ik durf wel eens op pad gaan, met enkele mensen van het BMW-forum. Vooral GS'sen en RT's. Overduidelijk dat de GS zich kiplekker voelt als de weg een beetje minder comfortabel erbij ligt, de RT's kennen een gedegen windbescherming.
Er wordt veel over deze nieuwe K1200 gesproken, het vermogen dat nu eindelijk beschikbaar komt, is volgens sommigen de kers op de succesvolle BMW-taart.
Alsook wordt er door verschillende kampen uitgekeken naar de komst van de nieuwe Kawa ZZR1400.
Minder toeristische eigenschappen, maar eveneens een paardenstal om U tegen te zeggen.
Het zal een warm voorjaar worden

Geplaatst: 17 nov 2005, 16:43
door BUTCH
T'ziet er inderdaad naar uit dat Bee M Wee serieus heeft zitten afkijken in de klas van de fjr. En omdat hij zoveel kenmerken bezit van de fjr, is deze motor echt wel te pruimen...
Een mens zou beginnen twijfelen...maar Bee M Wee kennende zal de aankoopprijs ongetwijfeld een stuk hoger liggen dan de fjr 2006 ...
Geplaatst: 18 nov 2005, 07:24
door dirkske
... om nog maar te zwijgen over het onderwerp "onderhoudskosten".
Geplaatst: 18 nov 2005, 12:13
door den R1 zot
En ook niet de BIV vergeten, want deze zullen ze niet invoeren op 100 PK.
Geplaatst: 18 nov 2005, 13:26
door stropke
De K 1200 S kan men kopen in 100pk versie en dan omzetten naar ful power dus met de GT zal dat ook wel kunnen
op foto zie ik het model niet graag en het ziet er maar een klein stuur uit dus de zit houding zal eerder sportief zijn denk ik
Groeten uit Gent
Stropke

Geplaatst: 18 nov 2005, 16:15
door BUTCH
@dirk: scheelt dat onderhoud echt zoveel met Bee M wee? [/quote]
Geplaatst: 18 nov 2005, 18:47
door dirkske
Alles heeft zijn prijs ....
Vergelijk het met het onderhoud van uw Toyota en de Mercedes.
Voor sommige dingen betaalt ge kwaliteit, voor anderen betaalt ge enkel de naam en het logo.
Geplaatst: 18 nov 2005, 21:25
door Fazerke
Yo allemaal,
nu Alain met ne GS rijdt kennen wij nu wel het verschil in onderhoudskosten. Wij konden het ook niet geloven maar laat U niet afschrikken van BMW. De kosten liggen beduidend lager dan in de tijd met onze FJR. Bij het afrekenen van de eerste grote onderhoudsbeurt hebben wij gevraagd of hij alles wel aangerekend had.
(en dat bij een erkende BMW dealer).
De accesoires bij BMW zijn dan weer x-treem duur
Marianne
Geplaatst: 18 nov 2005, 22:03
door stropke
dat een GS goedkoop is in onderhoud is goed mogelijk want het is een naked bike dus er moet geen kuip gedemonteerd of gemonteerd worden ,veel minder werk uren
onderhoud van een Fazer is ook veel goedkoper dan van een FJR
nadat ik de RT had getest heb ik gevraagd hoeveel het kost voor onderhoud:klein onderhoud +- 150 ?,groot onderhoud +- 350?
moet wel maar om de 10000 km binnen maar een FJR eigenlijk ook
ik betaal toch veel minder voor mijn onderhoud bij yamaha
Groeten uit Gent
Stropke

Geplaatst: 18 nov 2005, 22:36
door Fazerke
Ja, dat is al een " pluspunt" dat je niet met die d?- of montage zit van die kuip. En mijn fazer onderhoud is nogalwel goedkoper als de FJR.
Maar de prijs van de BMW onderhoud ligt toch lager, wij hebben het al uitgepluist en konden het eerst niet geloven maar toch is het zo.
Marianne
Geplaatst: 18 nov 2005, 22:55
door den R1 zot
Geplaatst: 18 nov 2005, 23:02
door stropke
@ Johnny
betaal jij dan meer dan 150? voor een klein en meer dan 350? voor een groot onderhoud
zo ja dan moet je dringend veranderen van dealer
Groeten uit Gent
Stropke

Geplaatst: 06 jan 2006, 20:46
door Cock
De BMW komt inderdaad met pk's maar de FJR ziet er beter uit. In Nederland is de FJR "natuurlijk" door de marechaussee uitgekozen als vervanging voor de BMW, de test was met de nieuwe BMW 1200 en de Pan van Honda.
Die gasten wonen zo ongeveer op de bike, dus is de FJR als totaal pakket beter als de BMW denk ik zo
Geplaatst: 15 jan 2006, 11:52
door Big Jomb
Ha de mannen,
Op het salon op de stand van BMW stond toch een serieuze uitdager van formaat voor onze FJR nl. de
K1200GT

, ik moet zeggen dat de Duitsers oog voor detail hebben. Zo is er, en de FJR is daar nog steeds niet op verbeterd, een
verstelbare achterspatlap, dus veel minder last bij nat weer en veel minder kuiswerk. De koffers hebben een beter formaat (meer plaats), alles sluit mooi aan mekaar. Het plaatje past gewoon iets beter en het wordt een serieuze concurrent voor de FJR.
Maar ? 17.950 is ook vree scheun bedrag
Als ik de kans krijg, ga ik toch niet nee zeggen tegen een testrit.
Ben dan ook maar even op de
1200 RT gaan zitten, nooit van mijn leven zal ik dat gedrocht kopen, mensen wat een benzinetank is me da zeg, yakkes.
Slukes
Geplaatst: 15 jan 2006, 13:20
door Julle
Stropke & ander FJR-isten
Bij mij wordt het wss ook een nieuwe FJR maar dan zeker niet voor het volgens jullie "goedkoop onderhoud". Vergeleken met de FJR reed mijn VFR gratis. Als ik al voor de FJR kies is het omdat ik op die manier met een toermachine kan bollen zonder toegevingen te moeten doen op mijn vrij sportieve rijstijl. Zoals ik al elders op dit forum schreef vind ik de zit van de nieuwe Beemer te smal en is de aankoopprijs ook niet van de poes.
Dus mannen geld tellen, de vrouw overtuigen en dan de voor jullie juiste keuze maken
Julle
Geplaatst: 15 jan 2006, 18:14
door BUTCH
heeft er iemand een idee van het prijskaartje van de bee M Wee K1200 GT?

Geplaatst: 15 jan 2006, 18:16
door Big Jomb
Big Jomb schreef:Ha de mannen,
Op het salon op de stand van BMW stond toch een serieuze uitdager van formaat voor onze FJR nl. de
K1200GT

, ik moet zeggen dat de Duitsers oog voor detail hebben. Zo is er, en de FJR is daar nog steeds niet op verbeterd, een
verstelbare achterspatlap, dus veel minder last bij nat weer en veel minder kuiswerk. De koffers hebben een beter formaat (meer plaats), alles sluit mooi aan mekaar. Het plaatje past gewoon iets beter en het wordt een serieuze concurrent voor de FJR.
Maar ? 17.950 is ook vree scheun bedrag
Als ik de kans krijg, ga ik toch niet nee zeggen tegen een testrit.
Ben dan ook maar even op de
1200 RT gaan zitten, nooit van mijn leven zal ik dat gedrocht kopen, mensen wat een benzinetank is me da zeg, yakkes.
Slukes
Astemblieft
Geplaatst: 16 jan 2006, 20:52
door BUTCH
bedankt Big Jomb,
had erover gelezen....
