Scherm

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gebruikersavatar
danneke
1300 cc
1300 cc
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 jun 2004, 09:34
Locatie: Dendermonde

Bericht door danneke »

Cee Baylees...zie vraag en aanbod.
Fot's kunnen naar je mailadres getsurrd worden...

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Gebruikersavatar
Big Jomb
1300 cc
1300 cc
Berichten: 499
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Nieuwerkerken (Limburg)

Bericht door Big Jomb »

danneke schreef:Cee Baylees...zie vraag en aanbod.
Fot's kunnen naar je mailadres getsurrd worden...

Groetjes,
Danneke.
H? Danneke,

Aan het schrijven te zien, heb je de champagne voor de nieuwjaarsreceptie al voorgeproefd 8) 8) 8)

Schollekes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
danneke
1300 cc
1300 cc
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 jun 2004, 09:34
Locatie: Dendermonde

Bericht door danneke »

Big Jomb schreef:
danneke schreef:Cee Baylees...zie vraag en aanbod.
Fot's kunnen naar je mailadres getsurrd worden...

Groetjes,
Danneke.
H? Danneke,

Aan het schrijven te zien, heb je de champagne voor de nieuwjaarsreceptie al voorgeproefd 8) 8) 8)

Schollekes
Inderdaad Jomb, zie ze vliegen! :lol:
Paar glasekes sampan gepruuft...
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Gebruikersavatar
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Berichten: 573
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: Scherm

Bericht door FJRrider38 »

Frank schreef:Hoi,

Ik ben sinds augustus de gelukkige eigenaar van een FJR model '04, :P :P :P en ben op zoek hoe ik de windbescherming iets kan verbeteren.
Ik ben 1.91 meter groot, en met het originele scherm in de hoogste stand bij iets hogere snelheden heb ik een zeer vervelend gebulder en zelfs geklop op mijn helm. Ook bij aanhoudende felle regen worden de mouwen van mijn vest drijfnat, met uiteindelijk als resultaat insijpelend vocht.
Ik heb alle gerelateerde items op dit forum reeds gelezen, maar wil me bij deze dus specifiek richten naar de iets grotere FJR-rijders, met de vraag voor welke betaalbare oplossing zij gekozen hebben (Laminar, Givi,...)

Ben dus ook vrij nieuw op dit forum, en heb al vele nuttige en interessante tips gelezen, waarvoor mijn dank aan allen.

Grtjs,

Frank
Ik ben zeer tevreden over het scherm van CalSci. Lees de review die hier ergens staat.
Zelfs nu rijd ik nog met open helm rond.

Groeten,

Hans
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Gorky-GSA
500 cc
500 cc
Berichten: 132
Lid geworden op: 03 aug 2006, 17:52
Locatie: Kluisbergen
Contacteer:

Re: Scherm

Bericht door Gorky-GSA »

Frank schreef:Hoi,

Ik ben sinds augustus de gelukkige eigenaar van een FJR model '04, :P :P :P en ben op zoek hoe ik de windbescherming iets kan verbeteren.
Ik ben 1.91 meter groot, en met het originele scherm in de hoogste stand bij iets hogere snelheden heb ik een zeer vervelend gebulder en zelfs geklop op mijn helm. Ook bij aanhoudende felle regen worden de mouwen van mijn vest drijfnat, met uiteindelijk als resultaat insijpelend vocht.
Ik heb alle gerelateerde items op dit forum reeds gelezen, maar wil me bij deze dus specifiek richten naar de iets grotere FJR-rijders, met de vraag voor welke betaalbare oplossing zij gekozen hebben (Laminar, Givi,...)

Ben dus ook vrij nieuw op dit forum, en heb al vele nuttige en interessante tips gelezen, waarvoor mijn dank aan allen.

Grtjs,

Frank
Frank welkom op het forum
Lees ook hier eens.

http://fjrijders.net/forum/viewtopic.ph ... highlight=

greetz Gorky
Honda four f550 -Suzuki GS-750 -Kawazaki ZX-10 -BMW R1100GS Desierto
YAMAHA FJR1300A - BMW R1200GSA
Gebruikersavatar
wheels
75 cc
75 cc
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 okt 2006, 19:30
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Scherm

Bericht door wheels »

webcommerce schreef:Volgens mijn vriendin is mijn zoektocht naar het "ideale" scherm voor mijn FJR een obsessie... die denk ik ten einde is.

Zie dat Gorky ook op zoek is naar een afdoende oplossing. Ikzelf ben ook 191 cm lang en heb heb verhoogd orgineel Yamaha scherm, die ik in het voorjaar voorzien heb van een opzetschermpje van MRA in de heldere tint.
Ik kan nu tot 150 km per/uur nagnoeg buldervrij rijden en pas bij 160 km snelheid begint langzaam maar zeker mijn vizier dicht te lopen. N? montage van dit kleine schermpje hoorde ik voor het eerst het motorblok onder me lopen i.p.v. het windgebulder. Tijdens toerwerk b.v. in de bergen heb ik het in de laagste stand staan en zelfs dan heeft het effect op het liften van de wind. Gewoon doen want het effect is verbluffend en voor +/- ? 65,- kun je je geen buil vallen.

groet,
Bert
Ik zie overal als een berg tegenop, maar ik rij er toch niet omheen!!
webcommerce
125 cc
125 cc
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 jun 2005, 09:16
Locatie: Westerlo

Scherm

Bericht door webcommerce »

Hoi Frank,

Mijn kantoor is in Turnhout en ik ben (bijna) altijd met de motor, als je eens wil afspreken om mijn oplossing te testen, geen probleem hoor.

Groetjes,
peter
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Frank
50 cc
50 cc
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:51
Locatie: TURNHOUT

scherm

Bericht door Frank »

Hoi

alvast bedankt voor de reactie(s)

Peter,

heb PM gestuurd

Groeten

Frank
Frank
50 cc
50 cc
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2006, 21:51
Locatie: TURNHOUT

scherm

Bericht door Frank »

Na lang twijfelen is uiteindelijk de kogel door de kerk.
Heb mij een Calsci windscherm aangeschaft, tall-formaat voor model 2004, besteld en zelf afgehaald in NL voor het bedrag van 185 Euro.
Voor mijn gestalte van 1.91 meter is dit de perfecte windbescherming.
Het scherm is ongeveer 12 cm hoger dan het originele, en op de breedste plaats ongeveer 7 cm breder aan beide zijden.

Resultaat, geen vervelende turbulenties meer rond mijn helm, en geen gebulder meer. Ook mijn armen zitten volledig uit de wind.
Echt zalig :lol: :lol: :lol:
Nu nog meer rijplezier doordat ik al rijdend het geluid van de motor kan horen :lol: :lol:

Van enige trillingen op het stuur heb ik geen last, ondanks het feit dat er een BT 020 op ligt dewelke zijn beste tijd eigenlijk al wel heeft gehad en aan vervanging toe is.

Kortom niets dan lof over dit windscherm.

Groeten,

Frank
Gebruikersavatar
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Berichten: 573
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
Locatie: Peer
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Je bent niet alleen met alle lof over het Calsci scherm.
Ik ben ook nog steeds een tevreden gebruiker.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
jps
50 cc
50 cc
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 23:15

Bericht door jps »

Wie van jullie heeft ervaring met het calsci scherm medium op het model 2006?
Mijn lengte is 1.65 meter, hoe is het met de turbulentie gesteld?

groet jps
Gebruikersavatar
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Berichten: 573
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
Locatie: Peer
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Ik heb de medium op het 2005 model en ben 1.78m groot.
Het medium scherm is ideaal voor mijn lengte
Weinig of geen turbulentie meer
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

De lengte van uw bovenlichaam is belangrijk, niet de totaallengte
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
jps
50 cc
50 cc
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2007, 23:15

Bericht door jps »

Mijn bovenlichaam is vanaf het zadel gemeten, tot bovenzijde van het hoofd 85 cm, heeft iemand van ongeveer de zelfde lengte ervaringen met het calsci scherm op een 2006 model

groeten jps
Gebruikersavatar
Smidje
75 cc
75 cc
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 jan 2005, 20:39
Locatie: Uitkerke,Blankenberge

Bericht door Smidje »

Hoi Webcommerce
Het spoilertje van MRA wordt dat op je scherm gevezen,zo ja kun je gemakkelijk boren in je scherm gevaar voor barsten
Zou je het ook kunnen plaatsen op een scherm van GIVI omdat die reeds gebogen is bovenaan.
Groeten Smidje
DWARSLIGGERS ZIJN NODIG OM DE RAILS RECHT TE HOUDEN
Gebruikersavatar
BUTCH
75 cc
75 cc
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 okt 2005, 03:58
Locatie: Oostende

Bericht door BUTCH »

Zijn er fjr-rijders die een Calsci scherm hebben in maat Xtal of XXtal?

Ikzelf ben 1.92 meter groot en rij graag uit de wind maar wil geen 'oversize' scherm bestellen die eruit ziet in de hoogste stand als een glazen deur....

Alvast bedankt voor de reacties op voorhand:notworthy:

grtz
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
Gebruikersavatar
arias
50 cc
50 cc
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 apr 2007, 07:49
Locatie: Hemiksem

Bericht door arias »

Ik heb er een Standaard MRA varioscreen op gezet (zonder aanpassingen ) en dit voldoet in de hoogste stand perfect voor mijn 1.88m.
Wel aan de prijzige kant vergeleken met bv een Givi. Namelijk 175?
Gesloten