Reis Ardeche

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.

Moderator: Abeloos

Dukske

Reis Ardeche

Bericht door Dukske »

Hallo vrolijke bende,

Heb rond 19U30 een berichtje gekregen van ons Dirkske en zijn Lieveke vanuit de Ardeche. :wav:

Het gaat als volgt:
1090 km op de vakantieteller.We zijn net toegekomen op bestemming.FJR OK! Slechts beetje regen :toothy2: , volledig RN en D gereden.

Voila,dit was het.

Groetjes van Dukske
Gebruikersavatar
fjrbakkerken
125 cc
125 cc
Berichten: 96
Lid geworden op: 05 mar 2004, 11:47
Locatie: gent

Bericht door fjrbakkerken »

zou zo zeggen doe ze de groeten terug
maar dirkske kennende zal hij da daar wel ergens lezen en ons onderweg
iets laten weten via een internetcaf?
mocht je het nog lezen dirkske een toffe vakantie toegewenst
groetjes den bakker en de bakkerin
Gebruikersavatar
FJbaRt
1300 cc
1300 cc
Berichten: 493
Lid geworden op: 07 mar 2004, 11:03
Locatie: Zonnebeke

Bericht door FJbaRt »

Ook van hieruit een prettige vakantie aan Dirkske en Lieveke. Hopelijk blijft het weer goed.
Ik ben wel ge?nteresseerd in een reisverslag. De Ardeche staat ook nog op mijn verlanglijstje als motorreisbestemming.
Misschien een ideetje voor een nieuwe rubriek op ons forum. 'De reisverslagen'. :idea:

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Gebruikersavatar
erik
125 cc
125 cc
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 mar 2004, 19:18
Locatie: Vremde

Bericht door erik »

Geef hem maar eens goed de sporen die FJR , maar blijf wel uit de Ardeche met je stalen ros .
Een heel toffe , veilige vakantie toegewenst .
Je hebt in ieder geval een goede periode uitgekozen , binnen twee maanden is het daar , wat mij betreft , veel te druk en misschien zelfs wat te warm ?

groetjes Erik
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Dirkske & Lieveke,

Indien je dit leest, een goeie vakantie en doe maar al wat je anders niet kan!

PS. Een beetje reclame maken voor fjrijders.net

Groetjes,
Seabiker
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Ook van ons een prettige vakantie toegewenst hoor Dirkske :thumbleft:
Hopelijk niet te veel regen :toothy2: maar een zee van zonneschijn op de plaatsen waar jullie verblijven :sunny:

Tot binnenkort en hopelijk met een hoop aan info zoals we het gewoon zijn van je :wink:

Groetjes,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
@ FJR
125 cc
125 cc
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 apr 2004, 19:13
Locatie: Dordrecht (NL)

Bericht door @ FJR »

ook van mijn kant uit een prettige vakantie toegewenst :sunny:
veel plezier en tot later :!:
met FJRiendelijke groet,
Edwin
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Carpentras : internetcaf?.


Gisteren een regendag gehad, met zelfs sneeuwbuien er bovenop. "Er bovenop" .. dat is de Mont Ventoux, 1909m, gekend van Tour de France en van mijn dromen.

Maar hij hangt er , de sticker van FJRijders, helemaal bovenaan, op de toeristische plaat met de affiche's van de beroemdste renners aller tijden.

Foto's bij thuiskomst, ik kan hier geen foto's posten.

www.tournsol.fr is ons vakantieverblijf, zeer motorvriendelijk, Vlaamse eigenaar, en da's ook heel belangrijk als ge op zoek moet naar ne "Zwijn de Koelas". Eten uit de Belgische keuken, en een ontbijt om U tegen te zeggen. Er is zelfs een pompstation recht voor de deur , met car-wash.

Prachtige stuurbaantjes, de 1000 bochten zijn hier maar klein bier tegen.
Bergtoppen met een prachtig uitzicht, soms moet je hier z??r omzichtig de bocht insturen, want het is beter vooruit te kijken en nadien tijdens een stop te genieten van het uitzicht.

Onze FJR heeft er ondertussen enkele duizenden kilometers erbij, en hij gedraagt zich uitstekend. De nieuwe Michelins zijn een droom voor te rijden, zelfs in de regen. De Franse automobilisten geven ruim baan, als je ze vanachter nadert, maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met onze reflecterende banden. Het is helemaal anders, als je zelf van achter genaderd wordt door een lokale Fransman in zijne voiture. Dimmen en claxoneren, en dat vervelende linkerpinkerke altijd maar laten opstaan, om toch maar te provoceren.

Water van de Ard?che zelfs is nog ijskoud, nog geen enkele kano-afvaarder gezien, maar het is proper en ge ziet er de vissen in zwemmen.

Nog maar 2 FJR's gezien, 1 Franse en 1 Nederlandse, die uiteraard rijkelijk voorzien van stickers links en rechts op de koffers.

Kortom ... het betere bochtenwerk ligt hier kilometers voor het rapen.

Donderdagmorgen draaien we de FJR-neus terug richting Antwerpen, als het weer tegenslaagt, nemen we de P?age en zijn we s'avonds terug, mocht het zonnetje nog terugkomen, dan doen we heel de trip via N en D en zijn we pas zaterdag terug.

Tot de volgende zitting.

dirkske en lieve
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

We zijn goed thuisgekomen, met de FJR.
Een volledig verslag hier in deze topic komt er binnen een paar dagen aan.

dirk en lieve

Afbeelding
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Foto-verslag van een weekje Ard?che, Provence, met de FJR.
Hoofddoel : de Mont Ventoux. Wat Mekka is voor de moslim, is de Mont Ventoux voor de motard en de wielertoerist. Al 5 jaar speel ik met het idee om naar het Zuiden van Frankrijk af te zakken, enkel en alleen maar met dit doel. Anno 2004, de juiste moto, het juiste tijdstip ... we zijn vertrokken.

Afbeelding
Ons vakantie-adres, Vallon Pont d'Arc (Grospierres), op ongeveer 1000 km van Antwerpen.

Afbeelding
www.tournsol.fr tevens het vakantie-adres waar Motoren & Tourisme 2 keer per jaar zijn tenten opstelt. Belgische eigenaar, Vlaamse Taal, Belgische kost, zelfs elke dag 'een gazet van hier'.

Afbeelding
Na een motorrit, de FJR wassen in de car-wash, en zelf gebruik maken van het zwembad.

Afbeelding ...asfalt ....

Afbeelding ... nog asfalt ...

Afbeelding ...kantelen met die machine...

Afbeelding

Het is een enorm voordeel om buiten het seizoen om vakantie te gaan. De prijzen vallen een stukje beter uit, maar vooral die grote drukte is er niet. Zowel in het dorp, zowel op de baan ... overal is het vrij rustig. De wolken op de foto zien er wel dreigend uit, maar we hebben g??n enkele dag regen gehad in Frankrijk. Temperaturen rond de 20?.

Afbeelding
Even de toerist uithangen, en een bezoek aann de beroemde brug " Pont d'Avignon".

Afbeelding
Vallon Pont d'Arc, beroemd om zijn "Pont d'Arc".

Afbeelding
Jammer van de helm die op het zadel ligt, de foto zou zo uit de Yamaha-folder kunnen komen.

En hier is het allemaal mee begonnen ... de Mont Ventoux. Ik ben g??n sportliefhebber, maar als de Tour de France op TV komt, hang ik aan de buis. Val d'Is?re, Ventoux, Col d'Aspin .... ik zoek ze allemaal eens op te rijden, MET de FJR natuurlijk. In de winterperiode is de noordelijke kant van de Ventoux afgesloten, wegens te barre weersomstandigheden. Begin mei was dit nog altijd zo, de Noordkant was afgesloten, en op 1900 meter hoogte blies er een flinke sneeuwstorm langs de noordzijde.

Afbeelding

50 meter verder, lees = 50 meter hoger, op de top, en de zuidkant in het zicht, ziet het er helemaal anders uit.
Afbeelding
Afbeelding

Op reis, op vakantie gaan met de FJR , bagage en duo inbegrepen ... het is echt niet zo moeilijk. Zorg dat je tijdig uitgerust bent, plan je trip niet in 1 dag, maar gebruik je aanrijroute als 'uitstap' uitgesmeerd over 2 of 3 dagen, en voor je het weet, ben je op bestemming. Ik zit hier nog met honderden digitale foto's, bij gelegenheid zet ik er wel enkele bij op de site. Diegene die m??r info wensen, wees welkom.

dirkske en lieve
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
djorke

Bericht door djorke »

voilla se ons kamer is geboekt bij tour n sol :D
we vertrekken begin juni om zo de drukte een beetje te mijden.
ik kijk er al naar uit al lijkt het alsof het nog 10 jaar is vooralleer we vertrekken :( :?
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Doet ze ginder de groeten van ons, FJRijders zijn er gekend.
Hier en daar hangt er zelfs ne sticker van de club.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
djorke

Bericht door djorke »

dirkske schreef:Doet ze ginder de groeten van ons, FJRijders zijn er gekend.
Hier en daar hangt er zelfs ne sticker van de club.
ik ga da zeker doen Dirkske
kheb al serieus veel naar deze topic gekeken om naar uw foto's te zien maar het pijnigt me enkel als ik kijk en ik weet hoe lang het nog is eer ik kan vertrekken :( :D :wink:
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Op deze topic staan ook nog wa fotokes :
(archief)

http://fjrijders.net/forum/viewtopic.php?t=806

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
djorke

Bericht door djorke »

JvuxR1 schreef:Op deze topic staan ook nog wa fotokes :
(archief)

http://fjrijders.net/forum/viewtopic.php?t=806

Groetjes,

den R1 zot
merci voor de link tzijn ronduit prachtige foto's!
ohhh wat verlang ik naar de maand juni :D :wink:
djorke

Bericht door djorke »

mannekes kzijn terug van tournsol en kmoet zeggen ze gaan me zeker terug zien .
we hebben mooi weer gehad lekker eten goed gezelschap wat moet ne mens nog meer hebben he :wink:
en in de garage van tournsol een sticker van de fjrijders aan getroffen :wink:
mannen bedankt voor de nuttige info :wink:
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Heel graag gedaan Djorke...
Afbeelding
janbugel
Clublid
Clublid
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 apr 2007, 21:44
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Bericht door janbugel »

Hallo

Wie per toeval tussen 11 en 25 augustus in Grospierres zit, (www.tournsol.fr ) kan er ene komen pakken in Domaine de Ribiere (op 50 m).Villa T2
Ben daar helaas zonder Fjr.

Groeten, Jan
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

janbugel schreef:Hallo

Wie per toeval tussen 11 en 25 augustus in Grospierres zit, (www.tournsol.fr ) kan er ene komen pakken in Domaine de Ribiere (op 50 m).Villa T2
Ben daar helaas zonder Fjr.

Groeten, Jan
Ge kunt hem ook achter de Mazda hangen he Jan, het is een zonde om naar de Ardeche te bollen zonder ne moto mee te nemen.

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Inderdaad!

Dat is bijna gelijk aan heiligschennis. :shock: :shock: :shock:
Den D48 nie met de moto doen.... :(
Afbeelding
Gesloten