Pagina 1 van 1

verhoginsset

Geplaatst: 09 jul 2006, 12:22
door yamaharider
heeft er iemand ervaring met het verhogings set van 2;5 cm op de fjr zou deze willen aanschaffen dat ik wat meer grond spelling heb.eventueel voor en nadelen :) groetjes.

Geplaatst: 09 jul 2006, 22:15
door Raketman
'k Zal het u binnen een week of 2 weten te zeggen, dan zal die van mij verhoogd zijn.

Ik begin dat voetsteungeslijp bij het minste of geringste meer dan beu te worden...

Geplaatst: 10 jul 2006, 12:43
door Julle
Raketman,
Nog een paar keer goed diep gaan tot alles weggeschuurd is en jouw probleem is opgelost :wink:

Julle[/i]

Geplaatst: 10 jul 2006, 21:29
door den R1 zot
Ik heb nog een setje bij de Max opzij liggen...
Maar ik heb mij laten vertellen dat het niet veel helpt.

Het is nen toermoto met een sportief moteurke waar wa weinig grondspelling op is. :?
En zoveel raken die pootjes nu ook weer niet.
Of ik zou bochtjes nemen als (zelf invullen), natuurlijk dat kan ook altijd.

Geplaatst: 14 jul 2006, 23:34
door Raketman
Julle schreef:Raketman,
Nog een paar keer goed diep gaan tot alles weggeschuurd is en jouw probleem is opgelost :wink:

Julle[/i]
Jaja lacht er maar mee :confused3:

Ondertussen alweer geleerd dat na de voetsteunen de uitlaten aan de beurt zijn (was wel met duo) en dan wordt het ineens minder grappig.

"Sportieve" toermoto, blabla :?

Geplaatst: 15 jul 2006, 22:06
door Julle
Raketman we mogen toch eens lachen he, zolang de middenbok niet schuurt is er niets aan de hand (behalve wat krasjes in de uitlaten dan) Misschien je rijstijl een weinig aanpassen, jij wat meer ernaast en de motor wat rechter. Je zal zien dat je er er nog sneller mee gaat ook. Keep on smiling
Julle

Geplaatst: 16 jul 2006, 11:28
door den R1 zot
Dat is normaal he en zeker met duo.
Uw vering zit dan veel dieper....

Maarja Solo is da ook zo.... :?
Meer gaan hangen en wa meer rechthouden, gij zou da zeker moeten weten. :wink:


Groetjes,

den R1 zot

Geplaatst: 18 jul 2006, 15:01
door Herkules
Ernaast hangen doe ik ook, maar dat doe je bij snelheden tussen 90 en 200 km/h, niet in een haaks bochtje om een zijstraatje in te slaan tegen 40 km/h, dan blijf je rechtop zitten en gooi hem plat, een beetje zoals bij motocross....

Maar ik ben zeker dat ook raketman bij deze snelheden (zelfs met duo) dat probleem niet heeft, maar enkel in die korte, trage bochten, zoals haarspeldbochten in de bergen.

Ik heb ook een tijdje getwijfeld over dat verhogingssetje, maar ik vrees dat we ook dan weer de grenzen gaan tegenkomen...! :?

Zoals den R1 zot al zei : 't is n'een toermoto...! :wink: Maar als ge er wat mee overweg kunt, kan je nog behoorlijk sportief gaan.

Groetjes !

PS : heb dit jaar al 200 km gereden.... :cry:

Geplaatst: 18 jul 2006, 19:33
door Big Jomb
H? Herkules,

Lang geleden, alles goed :?: :?: :?:

Die 200 km heb je toch niet in 20 keer gedaan h? :D :D :D

Slukes

Geplaatst: 19 jul 2006, 00:23
door Raketman
Herkules schreef:Maar ik ben zeker dat ook raketman bij deze snelheden (zelfs met duo) dat probleem niet heeft, maar enkel in die korte, trage bochten, zoals haarspeldbochten in de bergen.

Ik heb ook een tijdje getwijfeld over dat verhogingssetje, maar ik vrees dat we ook dan weer de grenzen gaan tegenkomen...! :?
Ik heb dat voor bij trage korte bochten, bij lange snelle bochten, op op-en afritten van autosnelwegen.

Maw veel te veel naar mijn goesting. Ernaast gaan hangen is geen optie op de openbare weg. Dat is er zwaar over.
Het verhogingssetje zou er niet voor zorgen dat er andere delen van de motorfiets eerst de grond raken, maar nog steeds de voetsteunen als eerste. Het zou alleen een beetje later, lees bij een grotere hellingshoek gebeuren.

Een grotere hellingshoek is qua grip en veiligheid allerminst het probleem, gezien de achterband nog bijlangena niet aan het randje geweest is.

Geplaatst: 20 jul 2006, 15:07
door Den Boete
Raketman schreef:
Herkules schreef: Een grotere hellingshoek is qua grip en veiligheid allerminst het probleem, gezien de achterband nog bijlangena niet aan het randje geweest is.
Mijnen achterband heeft een 'maagdelijk randeken' van ne milimeter of acht.
Tot nog toe niets aan de grond gereden. Dat is voor mij trouwens niet de bedoeling.

Geplaatst: 20 jul 2006, 22:34
door Big Jomb
Ha de mannen,

Awel, de mijne zit ook altijd rond ne mm of 8, toch zou ik hem een beetje meer willen laten afslijten :? :? :?

Just keep on trying :D :D :D

Slukes

Geplaatst: 21 jul 2006, 22:45
door Herkules
Hi Big Jomb ! Ja alles kits, alleen altijd wat druk h?....
Nee, 200 km was in een keer of 3 of zo...
Vanavond heb ik er net nog eens 100 bij gedaan, bochtjes pikken ....Voor de openbare weg valt dat raken met de steuntjes tegen de grond toch nogal mee vind ik en ik neem die bochtjes nu toch niet echt traag....
Ik heb mijn vering wel een stuk harder gezet en rij achteraan altijd op hard. Dus mijn motor zakt misschien iets minder diep in zijn vering in de bochten. Ik weeg 79 kg.

Geplaatst: 05 sep 2006, 20:39
door den R1 zot
Hallo boys,

Ik heb me dan eindelijk een setje aangeschaft (via Max).

Daar straks wou ik dat eens effe snel plaatsen. :lol:
Blijkt dat ik niet genoeg bokes heb gegeten want ik krijg den eerste bout al nie los. :? :oops:
Dus verder kloten en de rest los op ??ntje na is ook dom h?.

Wie is hier nen handige die mij kan helpen?
Dan kom ik eens af met m'n brommerke en kunnen we samen klungellen natuurlijk. :D


Groetjes,

den R1 zot

Geplaatst: 05 sep 2006, 22:49
door Den Boete
den R1 zot schreef: Blijkt dat ik niet genoeg bokes heb gegeten want ik krijg den eerste bout al nie los. :? :oops:
Hallo,

Waarschijnlijk heb je wel bokes genoeg gegeten, maar krijg je de bout niet los omdat die onder spanning staat.
Hangt je achterwiel nog in de motorfiets ? Is het gewicht dat de achterbrug toch wel is ondersteund door een krikje (zonder druk welliswaar, want dan bouw je weer spanning op)....
Ik moet wel bekennen dat ik op de FJR nog geen sleutelervaring heb, ik heb hem nog maar een paar maand.

Veel suc6

Den Boete

Geplaatst: 21 mar 2007, 21:18
door erwin
:lol: ik heb al een tijdeen verhoging er op steken maar be nog niet op stap geweest met pak en zak dus kan ik je nog niet veel over zeggen wat het sluetelen betrefet dat was zeer snel in orde.groeten[/b]