Sardinië 2006

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Gebruikersavatar
TOMH
1300 cc
1300 cc
Berichten: 365
Lid geworden op: 14 jan 2006, 19:01
Locatie: Harelbeke

Sardini? 2006

Bericht door TOMH »

Hallo allemaal! :hello2:

Op zaterdag 11 juini 2006 zijn No?l (voormalig collega met een Kawa VN 800) en ik 's morgensvroeg vertrokken richting Sardini?.
geheel zonder P?age-wegen kwamen we 's avonds aan de voet van de Mont-Blanc (Chamonix), waar we ons tentje hebben opgeslagen.
De volgende dag zijn we over "col de la Forclaz" en "col de grand st.-Bernard" naar Genova gereden waar we 's avonds de boot namen naar het prachtige eiland.
We hadden geen kajuit geboekt voor de nachtovertocht, maar de 2 doorwinterde truckers trokken hun plan door in hun slaapzakken op de zetels van ??n van de restaurants aan boord te slapen (we waren niet de enige trouwens).'s morgens aangekomen in Olbia zijn we meteen de kustlijn beginnen volgen noordwaards en hebben in 11 dagen een route gereden in de vorm van een "8" over het eiland. Prachtige wegen daarginds vooral in het noorden. Maar af en toe kun je (soms) lange stukken onverharde weg tegenkomen, vooral op de" kleine baantjes". Het binnenland is er zeer dun bevolkt op sommige plaatsen, tanken op voorhand is de boodschap en als je een benzinepomp tegenkomt is er veel kans dat ze daar nu net een si?sta houden van 4 uur. Zelfs bij een kleine aanrijding met een Sardijn omstreeks 12h30 hebben we papieren ingevuld na 16h00. Campings, hotels, vakantiedorpen,... kortom het" toerisme" vind je aan de kust. Op Sardini? spreekt men italiaans of "Sarda" een eigen dialect, maar je kan er ook terecht met engels en wat frans.
Op donderdag 22 juini namen we de nachtboot terug vanuit Olbia naar Genova, waarna we terug naar huis reden over "de nationals" ditmaal langs de oost-kant van "het meer van Geneve"
Ziezo tot zover mijn kort verslag over een heerlijke reis die ik niet gauw zal vergeten.

FOTO'S op http://foto.telenet.be/6894784147


Groetjes,
Tom :glasses7:
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Gebruikersavatar
Johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 483
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:18
Locatie: Sint truiden

Bericht door Johnny »

Mooie foto's Tom
Gr. Johnny
Gebruikersavatar
Spitfire
Clublid
Clublid
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jan 2005, 13:16
Locatie: Zelzate

Bericht door Spitfire »

Tom,

Zoiets zou ik ook niet rap vergeten :wink:
Het ziet er daar heel schoon uit en nog redelijk ongerept :shock:

Grtz

Luc 8)
Afbeelding
SPITFIRE "KING OF THE SKY" FJR "KING OF THE ROAD"
Gebruikersavatar
Polarend
125 cc
125 cc
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mei 2005, 18:11
Locatie: vlijmen
Contacteer:

Bericht door Polarend »

mooi tripje tomtomh en die fotospiegeling in kawa echt fotograaf werk tom


groeten pol
Gesloten