1° weekend met de moto

Hier kunnen alle verslagen van reizen, hotels en info over buitenlandse reizen gepost worden.

Moderator: Abeloos

Gebruikersavatar
FJRudi
500 cc
500 cc
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:51
Locatie: Beveren-Waas(B)
Contacteer:

1? weekend met de moto

Bericht door FJRudi »

mannen,

even jullie raad nodig.
Sinds ik de FJR heb is mijn halve trouwboek er niet meer af te krijgen.
Nu hadden we voor in het voorjaar al een weekendje weg zonder kinders in gedachten, maar hoe langer hoe meer gaat dit gebeuren op 2 wielen :fjr:
Bedoeling is wel dat om vrouwke te bekoren er geen snelwegkilometers afgehaspeld worden, eerder iets langs gewone wegen te bereiken. Vertrek zaterdagmorgen, 's zondags late namiddag terug thuis.
Vertrekpunt is rond Antwerpen (maar aan de andere kant van 't water :D ), ze heeft nog wel geen volle dag op de moto meegereden dus te ver zou ik het niet zoeken.
Dus suggesties gevraagd van bestemmingen en moto- vriendelijke hotels.

Alvast bedankt!

Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

@ FJRudi

Ik denk dat den "Eifel" voor jou dan de beste oplossing zal zijn :idea:
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Hallo aan den overkant! :wink:

Een toerke naar de eifel moet kunnen..... M&M en Motorist hebben wel wat in hun database zitten om u verder te helpen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
FJRudi
500 cc
500 cc
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:51
Locatie: Beveren-Waas(B)
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

FJR-Freak Max schreef:@ FJRudi

Ik denk dat den "Eifel" voor jou dan de beste oplossing zal zijn :idea:
ah ja, den Eifeltoren hebben we nog niet gezien :D :D :D :D

sorry, grapje, moet kunne na een week werken
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
dirkske
1300 cc
1300 cc
Berichten: 982
Lid geworden op: 04 mar 2004, 15:33
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ge kunt het laatste weekend van april ineens mee naar den Eifel, ge zult niet alleen zijn.
Vertrek op zaterdag, en ge kunt terugkomen op zondag, maandag of dinsdag.
Er rijden al een aantal FJRijders mee, altijd volk voor een babbelke te doen :wink:

http://www.mag.be/forum/viewtopic.php?t=5367&start=0
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Spitfire
Clublid
Clublid
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jan 2005, 13:16
Locatie: Zelzate

Bericht door Spitfire »

Kijk anders hier maar eens,

Keuze genoeg :lol:

http://fjrijders.net/forum/viewtopic.php?t=2108

Grtz.

Luc 8)
Afbeelding
SPITFIRE "KING OF THE SKY" FJR "KING OF THE ROAD"
alexxjr

Bericht door alexxjr »

Sluit me aan bij de collega's, Eifel lijkt me ideaal. :idea:
Ik heb tvrouwke voor ons eerste weekend moto meegenomen naar Rurberg, aan de Rursee. Autostrade tot juist voorbij Luik, en dan via Eupen, Monschau en Simmerath naar Einruhr of Rurberg. Prachtige omgeving, zalige bochtjes en hotelletjes zat. Mijn aanrader is hotel Ziegler, Dorfstrasse 10 Rurberg. :) Totaal ca 200 km.

Resultaat is dak tvrouwke nu ook niet meer van den :fjr: afkrijg....
Gebruikersavatar
M&M
Clublid
Clublid
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 jun 2005, 11:23
Locatie: Kapellen (bij Antwerpen)

Bericht door M&M »

Wow mannen : den eifel betekent serieus bollen als ge amper 2 dagen weg zijt en madam mag genen degout krijgen na haren eersten trip :angry6:
Mijn advies : check out de brochure VLAANDEREN VAKANTIELAND en kies voor een plezant hotelletje in eenders welke streek maar hou het dicht bij huis :thumbleft:
Een kombinatie van rijden , shoppen , lekker eten met overnachting in degelijk maar prijselijk hotelletje gaat er altijd in :D
Alvast 1 tip : DE VOERSTREEEK => www.dekommel.be
Ik ga niet overdrijven als ik zeg dat ik al zeker 15 hotelletjes uit diene brochure heb bezocht (en ik mag overal nog terugkomen) :roll:
M&M
Gebruikersavatar
FJRudi
500 cc
500 cc
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:51
Locatie: Beveren-Waas(B)
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

mannen,

merci voor de tips. Heb op het world wide web al wat gesnuffeld en er zitten idd een paar mooi hotellekes tussen.
Ik denk dat de raad van M&M zeer verstandig is, ineens te ver zou ervoor kunnen zorgen dat ze er ineens genoeg van heeft.
Ik ga dat stillekens opbouwen. :)

cu

Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Gebruikersavatar
Dream
1300 cc
1300 cc
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 dec 2004, 22:08
Locatie: Wetteren

Bericht door Dream »

idd rudi stilletjes opbouwen

mijn vr'ke was vroeger tegen motors, nu wil ze er niet meer af, door haar ben ik nog meer kms beginnen bollen
Ik begon ooit met haar bij 80 Km, nu onlangs nog een ritje ardennen van 540 Km waarvan slechts 30 Km autosnelweg met een gemiddelijke rijtijd van 60 ? 65 Km/h, vertrek was 08:00 u terug thuis 20:00 , ongeveer 8:30 rijtijd en 3:30 stoptijd, voldoende voor pause van 20 minuutjes en iets te eten 's middags, we zijn nu van plan om op deze basis deze zomer naar het zwarte woud te rijden, proberen zoveel mogelijk de vogelvluchtlijn te volgen, 'k moet nog iets maken langs die groene weggetjes en mss als we tijd genoeg hebben vandaar terug naar oostenrijk das dan niet zo ver meer, enfin je ziet zaoals je zegt opbouwend werken en ooit doe je dan ook deze dingen met haar

Groetjes, Dream
Gebruikersavatar
FJRudi
500 cc
500 cc
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:51
Locatie: Beveren-Waas(B)
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

ivm wat meer km's met duo: ik ondervind dat er van mijne wederhelft de vraag komt of zo'n rit niet comfortabeler zou zijn met een topcase om wat ruggesteun te geven. Nu had ik op m'n deauville er ook een, maar die stond er bitter weinig op omdat dit naar mijn smaak de moto oneer aan doet.
Als jullie zo een weekend weg zijn, hoe doen jullie dat? Met of zonder.
Mischien moet ik maar op zoek naar een tweedehands, nieuw gaat echt te duur zijn voor die enkele keren dat die gebruikt gaat worden.
Heeft er trouwens iemand soms een foto hoe de bevestigingsplaat eruit ziet zonder de topcase erop.
Ik vind nu juist dat de FJR een "schoon poepke " heeft en wil daar niet te veel aan veranderen.

TNX
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Gebruikersavatar
Dream
1300 cc
1300 cc
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 dec 2004, 22:08
Locatie: Wetteren

Bericht door Dream »

@ Rudi,

uiteraard staat een topcase op onze FJR anders zou vrouwke idd zoveel Kms niet kunnen meerijden, met topcase zit ze zo comfortabel dat ze zich amper dient vast te houden, ze weet best aan mijn gedrag wanneer het wel moet :-)

mooi is relatief, natuurlijk is het niet zo mooi als origineel aangekocht zonder topcase, ik heb zelf mijn mooie handvatten moeten afnemen om er een metalen buizenframe van RAD op te zetten om daarop mijn Kappa koffer erop te plaatsen

uiteindelijk is dit dan een keuze die je moet maken naar gebruiksgemak op de 1 ste plaats voor het vrouwke die graag wil meerijden en op de 2 de plaats kunnen wij die extra ruimte goed gebruiken

dus rudi als je het vrouwke wil plezieren en haar alle rust en ontspanning wil gunnen zal je het ergens van jou moeten afzetten dat de FJR er iets minder fraai zal uitzien

wij denken er soms aan een maxi koffer aan te kopen bij RAD die ons nog meer ruimte zou aanbieden dan de kappakoffer, al kunnen daar ook 2 helmen in, maar de vraag is dan, zou vrouwke nog even comfortabel zitten dan nu, met iets nieuw moet je altijd afwachten, met bijbehorende steun kan de zithouding altijd anders uitvallen + dat die koffer weeral 8 liter meer zou zijn, groter = meer zichtbare koffer en minder fraai en wind en rijgedrag kan ook anders zijn

ik wil met deze ook maar aantonen wanneer je toch besluit een koffer te nemen je ook daar moet overwegen wat je aankoopt

groetjes, Dream
Gebruikersavatar
Johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 483
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:18
Locatie: Sint truiden

Bericht door Johnny »

Dream schreef:idd rudi stilletjes opbouwen

mijn vr'ke was vroeger tegen motors, nu wil ze er niet meer af, door haar ben ik nog meer kms beginnen bollen
Ik begon ooit met haar bij 80 Km, nu onlangs nog een ritje ardennen van 540 Km waarvan slechts 30 Km autosnelweg met een gemiddelijke rijtijd van 60 ? 65 Km/h, vertrek was 08:00 u terug thuis 20:00 , ongeveer 8:30 rijtijd en 3:30 stoptijd, voldoende voor pause van 20 minuutjes en iets te eten 's middags, we zijn nu van plan om op deze basis deze zomer naar het zwarte woud te rijden, proberen zoveel mogelijk de vogelvluchtlijn te volgen, 'k moet nog iets maken langs die groene weggetjes en mss als we tijd genoeg hebben vandaar terug naar oostenrijk das dan niet zo ver meer, enfin je ziet zaoals je zegt opbouwend werken en ooit doe je dan ook deze dingen met haar

Groetjes, Dream
Hela draem waneer gaat ge naar het zwarte woud :?:
Ik ga een weekje in juni ik blijf 4 dagen in een hotel in Oberwolfach daar doe ik dan ritjes van rond de 240 km's per dag en rij dan verder richting todtnau
Daar in de omgeving weet ik een goed pensionetje in Badenweiler en zo in een dag of 2a3 door de
vogezen naar huis

gr. johnny
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Dream
Je kan perfect een bagagedragertje monteren op je koffer om wat meer spulletjes mee te nemen

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
Dream
1300 cc
1300 cc
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 dec 2004, 22:08
Locatie: Wetteren

Bericht door Dream »

@ julle
idd heb ik ook al ergens gezien, voorlopig kan het nog zonder en toch liever eventueel een grotere koffer dan een rekje, als je de koffer dicht doet is meteen alles droog verpakt, bij een rekje moet je zien dat alles goed is ingepakt + als we op reis zijn gaat de topcase bij iedere stop open, koekje, drankje, in de zijbakken zitten onze kleertjes :-)
Toch zal een kleinere koffer met rekje mooier zijn denk ik
Alvast bedankt voor de tip julle

@ johnny
Dat is ongeveer wat wij voor ogen hadden deze zomer, jammer genoeg hebben wij nog een schoolgaande dochter van 12 jaar en kunnen we samen ergens in juli of augustus wanneer dochterlief bvb een weekje weg is met de CM

Soms lukt het buiten de vakanties ook eens een paar dagen met mijn vriend, maar dat weten we altijd maar kort voordien, in ieder geval alles kan, wanneer jij eventueel jouw periode aangeeft en het zou kunnen lukken voor ons verlof bestaat de kans altijd dat we jou bvb een bezoekje brengen en 1 of 2 dagen meetoeren, je moet er zeker geen rekening mee houden h? ook wanneer je van uw planning wil afwijken

Als het ooit zo ver moest zijn kan ik jou nog een sms je sturen h?

Groetjes, Dream
Gebruikersavatar
Johnny
Moderator
Moderator
Berichten: 483
Lid geworden op: 05 mar 2004, 19:18
Locatie: Sint truiden

Bericht door Johnny »

draem
In july kan ik niet de laatste week van het bouw verlof gaan wij met een paar man een 7 tal dagen naar Normandy
met de motor
Eventueel voor het zwarte woud ge laat maar iets weten als ge komt normaal ga ik de 3de week van Juni
Of ge kunt ook meegaan het verlengde weekend van 28 ; 29 ; 30 april en 1 mei
dan gaan we rondtoeren in de eifel en aan de moezel
er gaan hier nog een paar mannen en vrouwen mee van het forum
Gr. Johnny
Gebruikersavatar
FJRudi
500 cc
500 cc
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:51
Locatie: Beveren-Waas(B)
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

nu vind ik persoonlijk de originele topcase van Yam de mooiste (of minst lelijke).
Is het enkel de prijs die de meesten afhoudt of zijn er nog ander redenen? Ik zie het dan meer als ruggesteun "for the wife", is niet de bedoeling om er een sleurhut van te maken :D
Ben eens aan het snuffelen op internet en ze gooien er met tweedehandse nu niet direct naar het hoofd. Nuttige adressen altijd welkom.

Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Gebruikersavatar
FJRrider38
1300 cc
1300 cc
Berichten: 573
Lid geworden op: 20 jul 2006, 20:44
Locatie: Peer
Contacteer:

Bericht door FJRrider38 »

Een originele nieuwe kost wel wat h?. Ik geloof rond de 600 euro ongespoten.
"Never argue with a stupid man, he will drag you down to his level and beat you because of his experience..."
www.coppenshans.be
Gebruikersavatar
spider
Clublid
Clublid
Berichten: 247
Lid geworden op: 30 nov 2005, 19:55
Locatie: zaventem

Bericht door spider »

@ fjrudi
Ik heb de grootste van givi genomem daar gaan teminsten twee helmen in en den helft van de prijs. :idea:
De topcase is de maxia 52l

groeten Rudy
Gebruikersavatar
M&M
Clublid
Clublid
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 jun 2005, 11:23
Locatie: Kapellen (bij Antwerpen)

Bericht door M&M »

Vanaf de kids oud genoeg waren , hebben we ze achterop meegenomen en dan is een topcase echt onmisbaar
Nu jaren later willen de kids niet meer mee maar toeren wij nog steeds rond met onzen topcase
Erg praktisch voor als je onderweg in 1 of ander stadje stopt om te gaan wandelen , winkelen , terraske doen want kleding en helmen stop je veilig weg
En als vrouwelijke M wil winkelen - wat jammer genoeg veelvuldig gebeurt :roll: :roll: - is er plaats genoeg om haar aankopen weg te steken
En dan spreek ik niet van de vele tripjes & weekendjes waar vrouwelijke M de aangekochte garderobe mee heen sleept :roll:
Enfin , voor ons is den topcase onmisbaar en wij vinden hem echt niet lelijk staan op onzen :fjr:
M&M
Gesloten