Pagina 1 van 1
plaatsen topkoffer
Geplaatst: 16 jan 2007, 21:09
door FJRudi
ik heb na lang overwegen toch maar een topcase besteld, dan kan ons madam wat geruster zitten en moet ik niet steeds voelen of ze er nog wel opzit
Veel moet er niet inkunnen en daarmee vond ik de originele topcase van Yamaha de mooiste. Ik weet het, veel geld maar een mens moet de economie toch doen draaien.
Nu heb ik bij Rudax terwijl m'n TPS vervangen werd een

zien staan met topcase. Wat me opviel is dat de bevestigingsplaat niet aan de bagagedrager vastgemaakt was maar verderdoor naar eigenlijk de carosserie.
Ik vroeg me dus af, en er zullen er hier wel enkele met een originele rondrijden, is dit altijd zo of kan het ook enkel aan de bagagedrager?
Ik had gedacht dit klusje zelf te klaren, maar is dit moeilijker dan het eruit ziet?
greetz
Rudi
Geplaatst: 17 jan 2007, 11:50
door den R1 zot
er moeten 2 gaten geboord worden in uw achterkant onder uw bagagedrager.
Ik zal proberen deze avond een fotoke te plaatsen van mijn orignele koffer.
Groetjes,
den R1 zot ook origineel
Geplaatst: 22 jan 2007, 20:05
door junior
heb op t salon s gekeken naar een topcase, gezien ik nu , wanneer we op reis gaan , werk met een sportzak op de bagegedrager.
originele topcase van yamaha lijkt me toch wel erg duur ( nagenoeg 900 euro)
wie kan me s informeren omtrent evt goedkopere oplossing? zijn die koffers vb givi , kappa evenwaardig?
welke prijs betaalt men compleet?
wie helpt me?
Geplaatst: 22 jan 2007, 20:36
door edje
Hoi Junior,
Ik vond de originele koffer ook v??l te duur en te klein.
Ik heb een Givi Maxia gemonteerd tesamen met het rek van Givi. Heb nog 2 extra stoplichten nu(ingebouwd in de topkoffer).
Ik heb reeds verscheidene jaren de koffers van Givi en ben daar zeer tevreden over, temeer daar je ze eventueel volledig in onderdelen kan vervangen. Ik heb ooit een schuiver gehad. Gewoon nieuw deksel besteld en gemonteerd. Zo gepiept.
Je kan ook kiezen uit verschillende modellen en verschillende groottes.
Grtjs

Geplaatst: 22 jan 2007, 21:30
door Julle
Junior
Ga of bel eens naar RAD voor de prijs van een Givi rek + Koffer. Het rekje voor jouw model is iets van een 125? en de koffer moet je maar eens vragen. Let wel, deze koffer kan je op een volgend model ook gebruiken, je moet dan enkel van rekje veranderen. Ik gebruik zo mijn topkoffer al op de 4 de motor (1 Honda en 3 FJRs)
Succes
Julle
Geplaatst: 23 jan 2007, 02:02
door In Extremo
Junior,
Ik rijd met een Maxia (52 L) topcase, met een bagagerekje van Five Star.
Geen gaten moeten boren, alles gaat in de originele gaten.
Givi Maxia E 52 voor 233 ?, gelakt 269?
Five Star topcase drager 114 ?
Verder heb ik nog 2 Keyless E 41 zijkoffers met zilvergrijze klep voor 394 ?
En de Five Star drager voor 149 ?, ook zonder gaten boren.
Met deze combinatie wordt de FJR zelfs stabieler bij hogere snelheden dan met de originele koffers.
Five Star dragers heb ik al gebruikt op mijn voorgaande 3 GTR's en
nooit problemen gehad zelfs niet bij serieuze overlading en slechte wegen.
Voor mij zijn Five Star en Givi een niet te kloppen combinatie.
Alles haal ik bij Hein Gericke.
Groetjes,
Michel
Geplaatst: 23 jan 2007, 08:23
door motorik
Hallo Junior,
Ik heb ook een Givi-rek en na een Givi maxia heb ik nu een Kappa K52 besteld.
Deze is goedkoper (ongeveer 170 euro) en heeft evenveel bagageruimte en dezelfde afmetingen als de maxia.
Te bekijken op kappamoto.
Mvg,
motorik
Geplaatst: 23 jan 2007, 09:01
door FJRrider38
Ik heb ook een originele koffer welke ik 2dehands gekocht heb voor 200 euro bij iemand van het forum.
Deze heb ik zelf gemonteerd. Het is even zoeken waar de gaten juist moeten komen maar voor de rest geen problemen. De lange bouten worden aan het frame bevestigd onder het kontje.
Persoonlijk vind ik de V46 van Givi zeer mooi. Heb deze gezien in de kleur silverstorm bij Felix & Jos.
Geplaatst: 24 jan 2007, 13:39
door junior
ok thx ik zal links en rechts eens kijken, kheb nog efkes tijd, kzal wa sparen
kzie da de meningen verdeeld zijn over al dan makkelijk te monteren op motoke
stel dat ik een kluns ben.... is da nu eenvoudig of niet? moet je boren in bagagedrager of iets dergelijks?
Geplaatst: 24 jan 2007, 16:26
door FJRrider38
junior schreef:ok thx ik zal links en rechts eens kijken, kheb nog efkes tijd, kzal wa sparen
kzie da de meningen verdeeld zijn over al dan makkelijk te monteren op motoke
stel dat ik een kluns ben.... is da nu eenvoudig of niet? moet je boren in bagagedrager of iets dergelijks?
Neen je moet gaten maken in de plastiek onder je bagagedrager.
Het kan natuurlijk misgaan bij het juist bepalen waar de gaten moeten komen maar de gaten zelf maken is een makkie met een trapboor.
Mvg,
Hans
Geplaatst: 24 jan 2007, 18:05
door edje
Hoi,
Voor het Givi-rek dient er niet geboord te worden...
Grtjs

Geplaatst: 26 jan 2007, 14:42
door (R)ikke
Rudi,
toen ik met mijn Pan reed heb ik voor hetzelfde dilemma gestaan. Een originele of een ander merk.
Vooral de kostprijs was een struikelblok.
Ik ben beland bij de Givi X460, met een derde remlicht.
Ik weet dat ze bij RAD, elk jaar in april of mei een aktie doen op hun Givi koffers, met kortingen tot 50%.
Ik heb toen voor mijn set compleet +/- 260 euro betaald (gelakte koffer - 3e remlicht - rugsteun - bevestigingsplaat) normale prijs was toen rond de 450 euro.
Wat de montage betreft van de bevestigingsplaat op de FJR weet ik dit nog niet.
Ik ben wachtende op mijn nieuw bestelde FJR '07.
Eens ik die heb zal ik weten hoe de bevestiging zal zijn voor mijn koffer.
Het enige wat ik mogelijks nog moet doen is nog een nieuw kofferdeksel kopen, wegens het mogelijke kleurverschil.
Bij Givi is elke onderdeelken (tot zelfs het kleinste rubberringske) afzonderlijk bestelbaar.
De originele koffers worden veelal ook gemaakt bij een fabrikant zoals GIVI of andere merken.
De kwaliteit van de koffer is gelijkwaardig.
Volgens mijn toenmailge dealer zou het enig verschil zijn dat de originele koffers (uiteraard iets anders zijn van vorm maar) een tweede kwaliteitscontrole ondergaan naar afwerking - montage - fouten - kleur - ....... + uiteraard de merknaam.
Door zijn uileg heb ik dan de Givi gekocht ......... en nog geen moment spijt van gehad.
Ook al behoorlijk overladen geweest en geeft geen krimp.
greetz
(R)ikke
Geplaatst: 26 jan 2007, 19:03
door Julle
(R)ikke schreef:Rudi,
Wat de montage betreft van de bevestigingsplaat op de FJR weet ik dit nog niet.
Gewoon origineel rekje afvijzen en Givi rekje opzetten. Er zijn 3 verhogingsstukjes bijgeleverd zodat rekje perfect past. Alles samen nog geen 10 minuutjes werk
Julle
Geplaatst: 03 feb 2007, 19:30
door FJRudi
den R1 zot schreef:er moeten 2 gaten geboord worden in uw achterkant onder uw bagagedrager.
Ik zal proberen deze avond een fotoke te plaatsen van mijn orignele koffer.
Groetjes,
den R1 zot ook origineel
@R1 zot
fotograferen lukt precies niet goed h?
sorry, grapje
Ondertussen is bevestigingsplaat en ruggesteun al binnen bij dealer, topcase zelf laat wat op zich wachten. Zal speciaal voor mij gemaakt worden denk ik
Wat betreft de prijs, ok dit is wel stukken duurder dan bv een givi. Maar ik vind dat de originele er het soberste uitziet, bij Givi stoort het me dat er altijd zoveel "roodkleurige" stukken aanhangen.
Rudi
Geplaatst: 03 feb 2007, 21:21
door FJRrider38
FJRudi schreef:den R1 zot schreef:er moeten 2 gaten geboord worden in uw achterkant onder uw bagagedrager.
Ik zal proberen deze avond een fotoke te plaatsen van mijn orignele koffer.
Groetjes,
den R1 zot ook origineel
@R1 zot
fotograferen lukt precies niet goed h?
sorry, grapje
Ondertussen is bevestigingsplaat en ruggesteun al binnen bij dealer, topcase zelf laat wat op zich wachten. Zal speciaal voor mij gemaakt worden denk ik
Wat betreft de prijs, ok dit is wel stukken duurder dan bv een givi. Maar ik vind dat de originele er het soberste uitziet, bij Givi stoort het me dat er altijd zoveel "roodkleurige" stukken aanhangen.
Rudi
Die roodkleurigen stukken laten zich wel ombouwen naar derde stoplicht.
Geplaatst: 04 feb 2007, 09:35
door koekenbakker
junior schreef:ok thx ik zal links en rechts eens kijken, kheb nog efkes tijd, kzal wa sparen
kzie da de meningen verdeeld zijn over al dan makkelijk te monteren op motoke
stel dat ik een kluns ben.... is da nu eenvoudig of niet? moet je boren in bagagedrager of iets dergelijks?
h? junior,
'k heb hier nog een kappa topkoffer liggen vanuit mijn FJR periode met zelfgemaakte bevestigigingsplaat, is er indertijd nooit afgevallen of losgekomen, 'k ben er toch mee naar de noordkaap mee gereden en terug over wel heel slechte wegen.
als je hem wilt neem contact op .
0495/517177

Geplaatst: 04 feb 2007, 14:02
door den R1 zot
Amai ik ben hier blijkbaar iets vergeten....
Sorry...

Geplaatst: 04 feb 2007, 19:23
door FJRudi
Geplaatst: 10 feb 2007, 12:59
door Gobelijn
den R1 zot schreef:er moeten 2 gaten geboord worden in uw achterkant Groetjes,
den R1 zot ook origineel
Den eerste die in mijn achterkant durft boren,
die bekijk ik nooit meer.
Geplaatst: 10 feb 2007, 14:51
door pnobels
smaak is goesting...

Ik vind die van Yamaha ook stukken mooier dan die Givi's. Maar dat gaat me niet beletten om mijn huidige Givi over te bouwen op mijn FJR. Ik ga die wel op een of andere manier op de bestaande plaat vastschroeven. Heb dat op mijn TDM ook min of meer gedaan daar ik die Givi implementatie niet kon aanschouwen (die plaat die daar ergens achteraan uw moto 'zweeft')... Op die TDM had ik gewoon een rekje van Yamaha gebouwd en daarop met bouten en moeren (en wat stukken binnenband van een fiets) de Givi plaat bevestigd. Het ding is nooit losgekomen, en zonder topcase ziet het er nog altijd gelikt uit. Een nadeel van die Givi's is ook (van de Maxia dan toch) dat die meer wind pakken, en dus je motor ietwat instabieler maken. Zo trilde mijn stuur altijd met Givi (als ik het stuur losliet), zonder Givi niet...