Hoe vettiger, hoe prettiger
Geplaatst: 13 feb 2007, 21:31
Bij het monteren van een verhogingskit merkten velen dat de asjes van de achterophanging heel pover gesmeerd waren. Dit had ik ook al gemerkt bij mijn FJR 2002. Dus ging ik ook aan de slag bij mijne FJR 2006 met ne pot vol vet onder het moto " hoe vettiger, hoe prettiger".
En inderdaad, Yamaha had nu ook bezuinigd. De 3 bereikbare asjes van de achterophanging heb ik dan ook rijkelijk voorzien van vet. Het vierde asje kan men er spijtig genoeg niet uithalen zonder vele uren werk ( net als bij mijn 2002), en dat vond ik nu wel wat ver gaan. Om de bout er uit te halen moet men namelijk de middenstandaard verwijderen, en deze kan er niet af zonder de complete uitlaat er af te halen, en om daar aan te kunnen moet de radiator er af ....of is er misschien een eenvoudiger manier, dan wil ik het graag vernemen.
En omdat vettig toch zo prettig is heb ik meteen ook de asjes van de schakelpedaal en van de voetrem ook ingevet, wat ook nodig was .
http://www.fjr1300.info/howto/lube.html
Bovenstaande link is misschien interessant voor wie het ook wil proberen, mij lukte het niet om het fameuze vierde scharnierpunt in te vetten. Dit probleempje heb vroeger al eens op dit forum gezet, zonder een oplossing te ontvangen, misschien is er ondertussen wel iemand dit het wel kan !
Ik wens de liefhebbers alvast veel pret!
En inderdaad, Yamaha had nu ook bezuinigd. De 3 bereikbare asjes van de achterophanging heb ik dan ook rijkelijk voorzien van vet. Het vierde asje kan men er spijtig genoeg niet uithalen zonder vele uren werk ( net als bij mijn 2002), en dat vond ik nu wel wat ver gaan. Om de bout er uit te halen moet men namelijk de middenstandaard verwijderen, en deze kan er niet af zonder de complete uitlaat er af te halen, en om daar aan te kunnen moet de radiator er af ....of is er misschien een eenvoudiger manier, dan wil ik het graag vernemen.
En omdat vettig toch zo prettig is heb ik meteen ook de asjes van de schakelpedaal en van de voetrem ook ingevet, wat ook nodig was .
http://www.fjr1300.info/howto/lube.html
Bovenstaande link is misschien interessant voor wie het ook wil proberen, mij lukte het niet om het fameuze vierde scharnierpunt in te vetten. Dit probleempje heb vroeger al eens op dit forum gezet, zonder een oplossing te ontvangen, misschien is er ondertussen wel iemand dit het wel kan !
Ik wens de liefhebbers alvast veel pret!