model 2006 & Laminar lip
Moderator: Abeloos
model 2006 & Laminar lip
Misschien een domme vraag maar op www.laminarlip.com vind ik nergens een lip voor het model 2006-2007?
Past de lip zowel de oudere als op de nieuwe modellen misschien?
Groeten,
Past de lip zowel de oudere als op de nieuwe modellen misschien?
Groeten,
Suzuki RF 600, Suzuki 1300 GSX R , Suzuki 600 GSX R, Yamaha FJR 1300A, Yamaha FJR 1300A..... gaaaaaaaaaaaaaazzzzz!
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
En naar beneden scrollen
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
Mooi is anders natuurlijk maar ik was op mijn vorige FJR een Cee Baylees-pergola gewoon en daarachter hoorde je niks. Nu op de nieuwe brommer met het standaardscherm is het kabaal op de snelwegen "wreed ambetant". Ook de intercom werkt nu minder goed wegens meer lawaai van buitenaf.
Nog ff nadenken wat ik daarmee ga aanvangen....
Bij nader inzien is een laminardinges nog altijd mooier dan een paravent waarachter je je kan omkleden...
All?, ik volg de topics hieromtrent en uiteraard de toogpraat, op de voet!
Groetjes,
Danneke.
Nog ff nadenken wat ik daarmee ga aanvangen....
Bij nader inzien is een laminardinges nog altijd mooier dan een paravent waarachter je je kan omkleden...
All?, ik volg de topics hieromtrent en uiteraard de toogpraat, op de voet!
Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Als je helemaal naar beneden scrolt staat er nog een interessant weetje over de wet van Bernoulli
klopt !
Daarom heb je ook achter je scherm dat lage druk gevoel, hoe sneller je rijdt, hoe lager de druk wordt.
Met dat zelfde principe gaan vliegtuigen de lucht in : doordat de vleugel bovenaan boller is dan de meer vlakke onderkant, moet de lucht daar sneller bewegen om gelijk met de lucht aan de onderkant achter de vleugel aan te komen. Daardoor ontstaat een onderdruk boven de vleugel en wordt het vliegtuig omhoog gezogen. (en dus niet omhoog geduwd zoals de meesten denken)
Voila, some more useless information from the professor....
klopt !
Daarom heb je ook achter je scherm dat lage druk gevoel, hoe sneller je rijdt, hoe lager de druk wordt.
Met dat zelfde principe gaan vliegtuigen de lucht in : doordat de vleugel bovenaan boller is dan de meer vlakke onderkant, moet de lucht daar sneller bewegen om gelijk met de lucht aan de onderkant achter de vleugel aan te komen. Daardoor ontstaat een onderdruk boven de vleugel en wordt het vliegtuig omhoog gezogen. (en dus niet omhoog geduwd zoals de meesten denken)
Voila, some more useless information from the professor....
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Voor zover ik weet is bestellen Amerika de enige oplossing.Den Boete schreef:Dat interesseert mij ook wel, en nog iets, waar koop je zo'n lip ? Is bestellen in Amerika de enige oplossing ?jps schreef:Hoe zijn de ervaringen met de laminarlip op het model 2006 tav de turbulentie en de druk in de rug?
Ik weet niet wat de regels in Belgie zijn maar in NL moest ik ook nog invoerbelasting betalen.
CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
Je moet altijd invoerbelasting betalen op producten die van buiten de Europese Unie komenPC800 schreef: Voor zover ik weet is bestellen Amerika de enige oplossing.
Ik weet niet wat de regels in Belgie zijn maar in NL moest ik ook nog invoerbelasting betalen.
CU Ruud
Dat zijn nu eenmaal de regels van Europa
Groetjes Flitser
Ik heb de mijne ook ingevoerd van USA en veel te veel invoerrechten moeten betalen.
Ge moet daar een beetje geluk me hebben naar het schijnt...
Naar gelang welke code de douanier van dienst er op plakt, betaalt ge meer of minder.
Ge moet daar een beetje geluk me hebben naar het schijnt...
Naar gelang welke code de douanier van dienst er op plakt, betaalt ge meer of minder.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Voldoet de Laminarlip aan je verwachtingen Leo ?Gobelijn schreef:Ik heb de mijne ook ingevoerd van USA en veel te veel invoerrechten moeten betalen.
Ge moet daar een beetje geluk me hebben naar het schijnt...
Naar gelang welke code de douanier van dienst er op plakt, betaalt ge meer of minder.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Die stond op mijn vorige FJR v??r ik dat mra scherm had.
Ik wou hem wel eens proberen op mijn givi scherm maar ik heb geen reserve plakkers meer om te bevestigen op de ruit.
Weet er iemand of je die kan bijbestellen ?
Juist eens bij Laminar gaan kijken, het kan bij hen, 7dollar voor een setje.
Ik wou hem wel eens proberen op mijn givi scherm maar ik heb geen reserve plakkers meer om te bevestigen op de ruit.
Weet er iemand of je die kan bijbestellen ?
Juist eens bij Laminar gaan kijken, het kan bij hen, 7dollar voor een setje.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Past de laminarlip dan voor model t/m 2005 dan ook op het model 2006 en hoe hoog steekt de laminarlip dan boven het orgineele scherm uit gemeten vanaf de bovenkant van het orgineele scherm.?
Hoe hoog is dit bij model t/m 2005 en hoe hoog is dit bij het 2006 model?
En heeft iemand ervaringen met het model 2006
gr jps
Hoe hoog is dit bij model t/m 2005 en hoe hoog is dit bij het 2006 model?
En heeft iemand ervaringen met het model 2006
gr jps
Hallo JPS, en andere ge?nteresseerden.
ik heb deze namiddag de laminar van de zolder gehaald (plakte nog op de originele ruit)
Ik heb hem zonder moeite op de givi ruit kunnen hangen.
En de mensen hier op het forum weten dat ik twee linker handen heb,
Als ik het kan, kan iedereen het.
En alweer moeten ondervinden dat ik dit al langer had moeten doen. En hij lag daar maar te wachten op mijne zolder, ocharme toch.
Voor iedereen die als ik graag helemaal uit de wind zit, slechts een adres : Laminar. www.laminarlip.com
Ik heb geen last meer van gebulder in mijn helm. Ik hoor terug het Yamaha gezoem onder mijn kont.
De laminar steekt ongeveer 5 cm boven het scherm uit, slechts 5 cm, maar door de vorm wordt de lucht omhoog geblazen zodat het effect meer dan 20 cm is.
Ik heb deze namiddag effe 140 gedaan ( de polieskens op dit forum mogen dit efkens niet lezen, sla een regel over a.u.b h?) met een forse wind tegen.
Niks wind meer.
Nadeel, het givi scherm is al wat hoger dan het originele, en ik kijk nu door de laminar als de ruit helemaal omhoog staat. heel eventjes laten zakken tot je terug over de laminar kijkt, en het verschil is nauwelijks voelbaar.
Ik moet nog wel eens testen wat mijn vrouw achterop er van vindt, ze was deze namiddag niet in stemming om een testritje te doen.
Leo.
ik heb deze namiddag de laminar van de zolder gehaald (plakte nog op de originele ruit)
Ik heb hem zonder moeite op de givi ruit kunnen hangen.
En de mensen hier op het forum weten dat ik twee linker handen heb,
Als ik het kan, kan iedereen het.
En alweer moeten ondervinden dat ik dit al langer had moeten doen. En hij lag daar maar te wachten op mijne zolder, ocharme toch.
Voor iedereen die als ik graag helemaal uit de wind zit, slechts een adres : Laminar. www.laminarlip.com
Ik heb geen last meer van gebulder in mijn helm. Ik hoor terug het Yamaha gezoem onder mijn kont.
De laminar steekt ongeveer 5 cm boven het scherm uit, slechts 5 cm, maar door de vorm wordt de lucht omhoog geblazen zodat het effect meer dan 20 cm is.
Ik heb deze namiddag effe 140 gedaan ( de polieskens op dit forum mogen dit efkens niet lezen, sla een regel over a.u.b h?) met een forse wind tegen.
Niks wind meer.
Nadeel, het givi scherm is al wat hoger dan het originele, en ik kijk nu door de laminar als de ruit helemaal omhoog staat. heel eventjes laten zakken tot je terug over de laminar kijkt, en het verschil is nauwelijks voelbaar.
Ik moet nog wel eens testen wat mijn vrouw achterop er van vindt, ze was deze namiddag niet in stemming om een testritje te doen.
Leo.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.