Plaatsing intercom

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
bgey
50 cc
50 cc

Plaatsing intercom

Bericht door bgey »

Hallo,

Ik heb m'n Starcom momenteel, zoals de meeste denk ik, onder mijn zadel steken. Kabels voor berijder, passagier en audio komen uit de handgreep onder het zadel vandaan. 'k Zou het precies handiger vinden om de kabeltjes voor de berijder en audio ergens vooraan aan het stuur te laten uitkomen. Ook de stroomkabel loopt al naar voor (batterij) net als de kabel voor de volumeknop. Eigenlijk zou dan enkel de kabel voor de passagier achteraan blijven. 't Lijkt me dan ook niet onlogisch om de Starcom zelf ergens vooraan te placeren.

Iemand hier ervaring mee? Hij zou zeker in het opbergvakje passen, maar ja... dan ben ik mijn opbergvakje kwijt. :D

Ervaringen / suggesties?
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ruimte genoeg vooraan, een Starcom neemt ook niet veel plaats in.
Recent nog ??ntje ingebouwd, vooraan het 'handschoenkastje' :)
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Koboloi
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Koboloi »

@bgey,

Enkele maanden terug heb ik mij ook een Starcom ge?nstalleerd.
Er zijn betere oplossingen om de intercom van stroom te voorzien, maar ik koos om af te tappen van het achterlicht.
Stroom aftappen rechtstreeks van de batterij, lijkt mij nog steeds de beste oplossing, mits aansluiten op een relais.
Enkel de GPS kabel loopt bij bij naar voor.

Om het toestel weg te bergen vond ik voldoende plaats onder de zadel, vlak achter de benzinetank ..... zie foto hierna

Afbeelding

Velcro-band vastgeplakt op chassis (plastiek) en toestel zit goed vast ... zie hierna

Afbeelding

De aansluitkabels mooi weggemoffeld langsheen de flanken, hier en daar goed vastgegespt.
Tot hiertoe geen probleem ondervonden.
Alle opbergvakjes blijven volledig beschikbaar.
" This time is the only time we get. So we enjoy our graphite FJR "
bgey
50 cc
50 cc

Bericht door bgey »

@ Koboloi: momenteel heb ik de Starcom ook onder het zadel zitten. Wel meer naar achter, daar zit een uitsparing en een rubber band waar de Starcom _perfect_ in past. Maar ik heb (binnenkort) al mijn kabels naar voor lopen dus wil ik de unit zelf liever vooraan hebben.

@ Dirk: bedankt, als ik eens tijd vind (na de verhuis) dan verbouw ik hem.
bgey
50 cc
50 cc

Bericht door bgey »

Ondertussen de Starcom van plaats veranderd. Zoals Dirk zei is er een goede plaats links vooraan, voor het opbergvakje:

Afbeelding

Ik heb de aansluiting voor de helmkabel en de volumeknop in het dashboard ingebouwd:

Afbeelding

En in het opbergvakje heb ik een gat gemaakt voor de audiokabel + gsmkabel:

Afbeelding

Nu nog alleen een kabel naar achter voor de passagier. Ik denk dat ik de aansluiting in de bovenkant van linkerkoffer ga maken.
Gesloten