Pagina 1 van 1
gele lamp motorstoring
Geplaatst: 13 mei 2007, 13:42
door Jona
hallo ,ik ben juist thuis gekomen van de toerrit van de Brandweer van Balen spijtig genoeg veel regen gehad ,op 5km van thuis begon plots het gele lampje (motorstoring ) te branden toch werkte alles normaal , ik heb nochtans al meerdere keren met regenweer gereden
weet er iemand wat de reden kan zijn (waarschijnlijk water) of waar het probleem zou kunnen zitten?
FJR model 2001
Jona
Re: gele lamp motorstoring
Geplaatst: 13 mei 2007, 20:45
door Den Boete
Jona schreef:hallo ,ik ben juist thuis gekomen van de toerrit van de Brandweer van Balen spijtig genoeg veel regen gehad ,op 5km van thuis begon plots het gele lampje (motorstoring ) te branden toch werkte alles normaal , ik heb nochtans al meerdere keren met regenweer gereden
weet er iemand wat de reden kan zijn (waarschijnlijk water) of waar het probleem zou kunnen zitten?
FJR model 2001
Jona
Jona,
Mijn glazen bol is gebroken, dus kan ik van hieruit niet zien wat er bij jou aan 't brommerken scheelt.
Ik heb hier wel de mogelijke oorzaken (voor een 2006-model)
Hopelijk ben je hiermee al iets wijzer, volgens mij wordt het toch een bezoekje aan de dealer.
Suc 6
Frankie

Geplaatst: 13 mei 2007, 21:25
door Julle
Wanneer je bij draaiende motor op de startknop drukt gaat het gele lampje normaal ook branden. Wanneer je dus een kortsluitingske hebt aan de startknop door de regen zou dit dus ook best een mogelijkheid kunnen zijn
Julle
Geplaatst: 15 mei 2007, 08:21
door Jona
deze morgen naar het werk gereden na een paar km ging het lampke uit
was van plan om deze avond naar de dealer te gaan , zal nog maar efkens afwachten de dealer zal toch niks kunnen vinden
alvast bedankt voor de reacties
Geplaatst: 15 mei 2007, 12:32
door Julle
Jona,
Als het nu terug gaat branden tijdens een fikse regenbui dan is het idd een kortsluitingske zoniet toch maar eens naar den dealer bollen
Succes
Julle
Geplaatst: 16 mei 2007, 20:21
door dirkske
Het gele lampje wordt rechtstreeks aangestuurd door de ECU, en heeft niets met de startknop vandoen, tenzij dat het even oplicht wanneer je start maar dat is normaal. Aangezien de motor 'niet normaal' loopt in de opstartfase van toerental 0 naar stationair krijg je deze melding. Zoals Den Boete nog aanhaalt zijn er nog een aantal andere foutdiagnoses waarop dit lampje reageert, maar het heeft niets te maken met al dan niet slecht contact in je starterknop. De reden waarom het wel ging branden bij jou, kan probleemloos door je dealer uitgelezen worden, tenzij je de batterij gedurende een tijdje afgekoppeld hebt.
Geplaatst: 16 mei 2007, 21:06
door YVO
Als je na een geel lampje het kontakt afzet en terug opzet krijg je de ERROR CODE van de fout die zich voordeed.
vb. E 31
Je kan op het net de betekenis van die codes vinden.
E 31 betekend dat het maximum toelaatbare Oxygen sensor positie is bereikt.
Bij deze storing kan je de motor nog terug starten en verder rijden zonder dat de motor
verder correcties aanbrengd.
E 31 gaat meestal na een tijdje aktief rijden weg.
Bij niet alle storingen kan je de motor terug starten, dus opletten.
De laatste code blijft in het geheugen zodat de dealer die kan aflezen
Veel success,