zondag jl. heb ik een wielerwedstrijd begeleid en tijdens deze wedstrijd is er tijdens een uitwijkmaneuver een renner pardoes tegen mijn rechterzijkoffer terecht gekomen
met als gevolg lakschade bovenaan de koffer
Met wat geluk kan ik de kosten terug vorderen van de verzekering, tot hier geen probleem
nu heb ik bij mijn dealer een bestek laten opmaken en wat blijkt: het deksel van de zijkoffer is niet afzonderlijk verkrijgbaar
Nu wacht ik af hoe ze bij de verzekering gaan op reageren
Waneer blijkt dat ze niet de volledige koffer willen terug betalen ben ik genoodzaakt het deksel van mijn zijkoffer te laten herspuiten
Nu mij vraag : is er iemand onder jullie die weet waar ik terecht kan om mijn kofferdeksel te laten herspuiten
Ik weet dat sommige carrosiers dat kunnen maar het is wel de vraag of ze de juiste kleurcode kennen.
vorig jaar had ik een probleem met een koffersluiting en de achterkant van de koffer is vervangen geweest onder garantie. Waarom zou het deksel dan niet te krijgen zijn?
Ja 'tis niet alles h?, meerijden met de renners
was toevallig bij mijn dealer vandaag en daar kwam het te sprake over de onderdelen van ne koffer en die zijn perfect afzonderlijk te verkrijgen sinds korte tijd.Trouwens alle onderdelen voor ne koffer.
PROMOTOR(officiele YAMHA)
ERPE-MERE
053/803665
PROBEER maar ben eens
Voor hen kan /moet de koffer worden herspoten van een door hun opgelegde "erkende" spuiter.
ik kan daar niet echt vrede mee nemen, ik heb al de "erkende spuiter" opgebelt en het eerste waar hij naar vroeg was de kleurcode.
Nu is het zo dat ik van mijn dealer heb vernomen dat Yamaha de kleurcode niet heeft vrijgegeven, dus sta ik hier nu
Ondertussen contact genomen met mijn verzekerraar en hij zal verdere stappen ondernemen om toch nog een nieuwe koffer uit de brand te slepen.
We wachten hoopvol af
koekenbakker schreef:Vandaag slecht nieuws gekregen van de expertiese,
Voor hen kan /moet de koffer worden herspoten van een door hun opgelegde "erkende" spuiter.
ik kan daar niet echt vrede mee nemen, ik heb al de "erkende spuiter" opgebelt en het eerste waar hij naar vroeg was de kleurcode.
Nu is het zo dat ik van mijn dealer heb vernomen dat Yamaha de kleurcode niet heeft vrijgegeven, dus sta ik hier nu
Ondertussen contact genomen met mijn verzekerraar en hij zal verdere stappen ondernemen om toch nog een nieuwe koffer uit de brand te slepen.
We wachten hoopvol af
Laat de moed niet zakken h? , je moet ten eersten een eigen spuiter kunnen bekomen .Laat een nieuwe offerte maken , en tekent voorlopig niets voor akkoord.
Neem aub die spuiter dat francis je heeft gemeld (het is trouwens ook een erkende spuiter) daar die speciale apparatuur hebben om het juiste kleur te kunnen bepalen die hebben geen kleurcodes nodig.er is trouwens groot kleurverschil met jaren ,ook de zon speelt daarin mee.Zelfs al heb ge de kleurcodes das nooit meer hetzelfde. Uw verzekeraar zal daar rekening moeten mee houden en er voor moeten pleiten hoor,t'is tenslotte zijn werk.
Ik hoop dat het probleem zal worden opgelost en dat u zich niet laat doen.
zonet bericht gekregen van eigen verzekering ivm. de lakschade aan de koffer,
Toegekent bedrag van 198? excl BTW is door mijn verzekering ook aanvaard, maw er zit niets anders op dan hem te laten herspuiten of een nieuw deksel plaatsen en het verschil zelf bijpassen.
Je bent niet alleen een pechvogel, vorige week stopte ik voor een boodschap bij een warenhuis in het Brugse, mijn dame maakte mij attend dat ik voor de nooduitgang stond, waarop ik mijn motor verplaatste en in mijn haast bleef haperen aan een betonnen bloembak.
Resultaat: twee schuine krassen juist onder de rubber baget.
'k Had mezelf wel kunnen verdoemen, maar ja er was niets aan te veranderen.
Moest je uw koffer laten herspuiten, weet eens te zeggen wat je daarvoor moet neertellen, en ook wanner je zou beslissen een nieuw deksel te kopen.
O ja, wat is de kleur van jou machiene, die van mij is blauw, misschien kunnen we afspreken om indien hetzelfde kleur ze samen te laten spuiten en aldus de prijs te kunnen drukken.
Laat maar iet horen.
Groetjes
Denk da'k ga voor de nieuwe schaal opteren, maar eerst nog eens bij carosserie Schmidt in Westkerke/oudenburg passeren om te horen wat de prijs bij hem zal zijn.
Bij de beslissing om een nieuw deksel te nemen kunnen we eventueel samen aankloppen bij motorgoedkoop in Nederland, volgens enkele bronnen hier op de site zouhden ze daan goedkoper zijn dan hier bij ons.
Ik laat u nog iets weten hier op het forum of kunnen we mischien persoonlijk iets afspreken
mijn tel nr vind u op mijn website die hier op de site te vinden is bij de Links
Weet maar eens te zeggen hoeveel die carrosserie daarvoor vraagt.
En inderdaad, als je overgaat tot aankoop, kunnen we eens informeren en gezamenlijk een bestelling plaatsen.
Alleen die hollandse firma (motorgoedkoop) is mij nog niet bekend.
Wanneer je meer gegevens hebt, maak ze dus maar kenbaar en ik bel je dan wel eens.
Gilbert schreef:Bedankt voor de info koekenbakker,
Weet maar eens te zeggen hoeveel die carrosserie daarvoor vraagt.
En inderdaad, als je overgaat tot aankoop, kunnen we eens informeren en gezamenlijk een bestelling plaatsen.
Alleen die hollandse firma (motorgoedkoop) is mij nog niet bekend.
Wanneer je meer gegevens hebt, maak ze dus maar kenbaar en ik bel je dan wel eens.
Wat betreft het herspuiten van je koffer hetvolgende:
Bij Schmidt in Westkerke/ Oudenburg zou het +/- 150? kosten om uw koffer te laten herspuiten, nu is het zo dat hij daar niet erg mee is opgezet(blijkbaar is de verdienste er niet naar volgens het werk dat hij er moet aan doen) en zodoende er zich niet graag mee bezighoud
nu moet je wel zelf uw kofferdeksel van de koffer halen en tot bij mij brengen, ik doe ze dan tesamen tot bij hem en +/- 1week later kan ik ze terug afhalen.
Heb ook een mail gestuurd naar Motorgoekoop en de prijs gevraagtvoor een kofferschelp, afwachten wat het wordt
Alvast bedankt voor al je moeite, maar ik wacht nog even af naar het antwoord van een carrosier, (zoon van een vriend).
Die is momenteel in verlof dus moet ik nog een 14 tal dagen geduld hebben.
Maar doe jij maar wat je van plan was, naar mij moet je niet kijken.
Dit alles is zonder verzendkosten
Deze Bedragen 3.90? bij overschrijving met de bank of
8.90 bij betaling onder rembours
ik denk dat ik hiervoor ga opteren
Gilbert wat zal het voor u worden
Hoi Jo,
ik zou toch nog eens mailen met Motorgoedkoop.nl want ik heb vorigjaar nog prijs gevraagd voor een gehele koffer die koste toen slechts 342,00 ?.
Verder is de verzendkost naar Belgi? 12,00 ? als ik het goed heb en enkel vooruit betalen is mogelijk maar daar hoef je je geen zorgen over te maken ze leveren perfect.
Ik brei nog even verder op dit onderwerp.
Niet enkel mijn koffers, maar ook de FJR telt nogal wat fijne krasjes, lakschade, hier en daar een diepe sneer van onzacht contact met paaltjes etc.
Het idee borrelt hier op om ineens de gehele FJR te laten herspuiten, Galaxy Blue. Beide kofferdeksels, linker- en rechterflank, onder de stuurhelften. Het plan is dat de FJR hier in de garage gedemonteerd wordt, zo'n immens werk is dat nu ook weer niet, en dat onderdelen naar de spuitinrichting gaan.
Als ik de prijzen bekijk die hier opgenoemd worden, om een schelp te laten herspuiten, kan ik misschien best ineens een nieuwe FJR kopen.
Dus, ik ga op zoek naar mensen die in hun vrije tijd wat spuitwerk verrichten, prijzen, afspraken. Kan er iemand al wat tips in de juiste richting geven ?
(FJRijders die interesse hebben om onderdelen te laten herspuiten, t'is de moment ! Het zal waarschijnlijk voor ons beiden goedkoper uitkomen, dan elks apart).
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Nog een kleine waarschuwing ivm motorgoedkoop.nl;
de geleverde service is perfect en ze zijn heel betrouwbaar - op dat niveau niks dan goeds voor deze internetshop.
De topkoffer die ik er bestelde (galaxy blue) heeft echter een 'appelsienschil' uitzicht (= de lak is niet perfect glad zoals die zou moeten zijn, maar vertoont hele kleine oneffenheden zoals de schil van een appelsien). Het is niet zo erg dat het echt stoort, maar als je de originele zijkoffers naast de topkoffer bekijkt kan je toch het verschil zien.
Dus houd er rekening mee dat hun zijkoffers ook ditzelfde 'probleem' zouden kunnen hebben ( kan je de ganse bestelling kosteloos terugsturen indien ze niet voldoet aan jouw normen?).
Hier in het Antwerpse, een carrosseriezaak, die een moto volledig gans opnieuw spuit voor ongeveer 1500 euro. Let wel : ZONDER carrosserie-schade, enkel kleur spuiten. In die 1500 euro (t'is zonder btw), zit ongeveer 3/4 werkuren : demonteren, afslissen, primer zetten, spuitwerk, monteren. Tel uit wat je moet betalen, als je al die dingen zelf doet.
Die mensen zien dat zitten, om enkel stukken, losse onderdelen te spuiten, die bijvoorbeeld al geslist en in primer (met spuitbus) en opnieuw geslist zijn. Op die manier, hebben zij enkel het exclusieve lakspuitwerk, en het gebruik van de spuitcabine. Ze kunnen daar nog geen prijs op kleven, men rekent hier met ongeveer 1.5 liter verf, de diepe metallic-kleur is nog efkes zoeken, want dat zal wel opvallen, ten opzichte van de niet-gespoten stukken.
Gisteren, heb ik tot mijn schade en schande, de moto nog eens op zijn rechterflank moeten leggen, vanuit stilstand, vanuit de heup, waardoor de rechterkant enkele putteke's vertoont die met polish niet weg te werken zijn. Evenals de rechterkoffers. Slechte sta-houding op de moto, twijfelachtige ondergrond en een pijnscheut in de rug (blokkage) en 2 minuten later lag hem horizontaal. Na veel polish-werk is de meest zichtbare schade verwerkt, maar dit is reeds de 2?de keer. Valblokken kunnen de schade aan de cardinage beperken, maar niet aan de koffers.
Ik hou jullie op de hoogte, maar ik ben er bijna zeker van, dat mijn FJR binnenkort een nieuwe laklaag gaat krijgen. Ik zoek nog enkele andere lakbedrijven, om afspraken te maken, zoals eventueel de helm mee te spuiten. (goede tip Francis, dat worden dan 3 helmen!).
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !