Pagina 1 van 1
Remblokjes fjr 2006
Geplaatst: 19 jun 2007, 01:53
door Fons
Vandaag toch even moeten slikken van de prijs voor een set remblokjes voor.
Na 40000km waren mijn voorste remblokjes op,heb ze zelf vervangen.
Prijs 245.04 euros geen frankskens.
Geplaatst: 19 jun 2007, 02:04
door FJR-Freak Max
@ Fons,
Zijn dit gouden plakketjes dat jij gestoken hebt
Hier zijn ze toch wel mis met de prijs dat je moeten betalen hebt denk ik
Wat voor merk of type heb je dan gekocht
Max

Geplaatst: 19 jun 2007, 07:19
door Fons
Deze van yamaha zelf (nissin)
4 Brake pat kit 3p6-wOO45-00-OO prijs 61.26 x4
Men heeft 4 setjes nodig (ze zijn wel van koper)
FONS
Geplaatst: 19 jun 2007, 16:54
door Den Boete
Dit kan tellen, de after-market-mannen zoals Le Carbone gaan hier zaken doen !
Geplaatst: 19 jun 2007, 16:54
door buske1300

alloooo euh bij mijn weten kan dat max. 100pleurokes kosten voor de plakketen.En euh 4 setjes

vooraan,dat zijn er toch maar 2

Geplaatst: 19 jun 2007, 17:27
door Gorky-GSA
mij dealer vertelde mij kom eens rond de 30000km om je remblokjes te vervangen.

Geplaatst: 19 jun 2007, 17:41
door fjrMarcel
Fons schreef:Deze van yamaha zelf (nissin)
4 Brake pat kit 3p6-wOO45-00-OO prijs 61.26 x4
Men heeft 4 setjes nodig (ze zijn wel van koper)
FONS
Fons bent u zeker dat ze niet van goud zijn?

Geplaatst: 19 jun 2007, 18:21
door edje
zaterdag laten vervangen:
Spanner distributieriem 101,19 Euro
Remblokken 64,00 Euro
Spray en breackcleaner 2.96 Euro
Werkloon 60,00 Euro
Btw 39,60 Euro
Wel voor nen 2003, maar ik vermoed dat die prijzen toch niet zo ver uiit elkaar zullen liggen??
Grtjs

Geplaatst: 19 jun 2007, 19:26
door dartagnan
Amaai Fons,
ik weet nu wel dat er vier(originele Yamajha) verschillende soorten remblokjes v??raan bestaan, dus ook vier prijzen, maar dat ??n van die zooooooooooooooooooo duur zouden zijn wist ik niet. Volledig koper bestaat niet, wel een maximum aan koper, is minder slijtig voor uw schijf.
Om u even een voorbeeld te geven van de, voor mij, betere remblokken SBS m?t keramisch materiaal, v??raan twee setjes (4 plakketjes) aan de prjs van 56 eurokes.
Ik denk dat uwen dealer goed zijne kost heeft verdiendt.
Greetz,
Serge
Geplaatst: 19 jun 2007, 20:15
door FJRrider38
Mja het is algemeen geweten dat F&J nen dure vogel is. En Fons dit is zeker veel te duur, tijd om eens bij Rudax te informeren naar de prijs.
Geplaatst: 20 jun 2007, 18:35
door Den Boete
De modellen pr? 2006 hadden vooraan 2 remblokken per schijf. 4 remblokjes vooraan dus, en 2 achteraan.
Vanaf 2006 is het gecombineerd remsysteem gemonteerd.
- Daarmee spreekt het voetpedaal de achterrem aan, en 2 zuigers van de 4 van de rechtervoorrem.
- De handrem spreekt alle 4 de zuigers van de linkervoorrem aan en de andere 2 zuigers van de rechtervoorrem.
Deze manier van aansturen maakt 4 blokjes per schijf noodzakelijk vooraan.
Achteraan zitten er maar 2 blokjes.
Voordeel : REMT UITSTEKEND !
Nadeel : de prijs. Tenminste dat denken we, mijn BMW deed bij normale rijstijl +/- 10 000 km met zijn achterremblokken. De blokken waren niet duur, maar de prijs per kilometer was dat dus wel.
Geplaatst: 21 jun 2007, 12:21
door den R1 zot
Hallo Fons,
Ik heb zelf ondertussen al aardig wat blokjes versleten... Carbone Loraine, SBS, Nissin,... noem het op ik heb ze wel gehad.
Endurance blokjes, tourblokjes, race, originele...
Het duurste dat het mij ooit koste om de voorste te vervangen was 90 eurokes!
Ik weet dat Aprillia in de tijd heel duur blokjes (Brembo) had voor zijn RSV Mille R maar uw prijske is het record tot hiertoe.
Mvg,
den r1 zot
Geplaatst: 21 jun 2007, 14:14
door FJR-Freak Max
Hallo gasten
Heb eens gaan info vragen bij Rudax over deze gouden remplakketjes
Spijtig genoeg moet ik melden dat onze Fons de correcte prijs betaald heeft
Dani?l liet mij wel weten dat deze remblokjes uit een speciaal materie vervaardigt zijn
Hij heeft me dan ook de prijsvergelijking gegeven van de SBS blokjes die infeite de namaak zijn van de originele NISSIN'S en hier betaald men dan toch ook 216,00? voor

, dus vind ik dat men dan toch maar beter kan opteren voor de originele omdat het prijsverschil dan toch niet zo groot is
Volgens Dani?l is het ook omdat hij Fons kent (van gesprekken tijdens zijn opendeurdagen) als een piloot met een z??r vlotte rijstijl waardoor de slijtage bij hem ook vlugger zal optreden dan als bij de gewone doorsnee motaar die dan ook minimum 10 a 20000 km meer zal kunnen rijden met die zelfde remblokjes
Zo, hopend jullie hiermee dan bevestigd te hebben dat de remblokjes niet van goud zijn maar toch v??l eurootjes kosten
Groetjes,
Max

Geplaatst: 22 jun 2007, 23:38
door Fons
Hallo Max
Mijn vorige 2fjr hadden boven de 60.000 km en daar is geen remblokje van vervangen (model voor 2006)
Ik denk dat het eens kan tegenvallen voor een onderhoud vanaf model 2006, het kan v??l eurootjes kosten
FONS.
Geplaatst: 23 jun 2007, 02:10
door FJR-Freak Max
Hey Fons,
Blijkelijk zal dit zo wel worden als de remblokjes al 10.000 Bfr betaald moeten worden, ik hou me al vast voor wat de rest van de origineel stukken gaat kosten
Wel is het zo dat het remsysteem goed is en daar betaal je dan ook de prijs voor, het kan misschien je leven is redden en dan is het zelfs v??l meer waard dan de huidige prijs he
Max

Geplaatst: 23 jun 2007, 02:53
door Thunderace
Eigenlijk zou elke motard zijn onderhoud zo veel mogelijk zelf moeten doen,vele kunnen blijkbaar alleen hun benzinetank vullen...
Als ge zo veel mogelijk zelf doet,doet ge het normaal ook beter en ook zijn zeker wat duiten (euro's) uitgespaard,of gaat het alleen om het 'stempelke'in het boekje?
Greetzzz
Geplaatst: 23 jun 2007, 03:31
door FJR-Freak Max
@ Thunderace,
Ge zou nogal is iets zien als iedereen er zo zou over denken en het doen als jij
Denkt ge echt dat de dealers maar dienen voor de verkoop en de garantie gevallen op te lossen
Van wat moeten deze mensen dan gaan leven

als ze niets meer kunnen verdienen aan de onderhoudjes en de problemen die er kunnen ontstaan aan een moto
Ik probeer ook zoveel mogelijk zelf te doen als ik iets kan uitsparen maar leven en laten leven is nog steeds een van de hoofdregels om onze economie niet naar de vaantjes te helpen
Als je werkgever zijn eigen werk zou gaan doen zou je niet veel meer verdienen hoor of als je zelfstandige bent en je klanten blijven weg omdat ze hun werk zelf doen dan moet je er ook aan failliet zalle
En...... het is niet omdat je graag op ne computer werkt dat je informaticus moet zijn he
Dus waarom zouden enkel de mekaniekers met ne moto kunnen rijden en de tankvullers niet
Is het dan ook zo als je je eigen keuken niet maakt dat je dan niet kan koken
Nee, met deze veronderstelling kan ik niet akkoord gaan maar ieder is vrij om hierover te denken wat hij wil
Sorry voor mijn vergelijkingen maar zo denk ik erover
Groetjes
Max

Geplaatst: 23 jun 2007, 15:37
door fjrbakkerken
groot gelijk
ik kan brood bakken maar aan mijne moto kom ik nie ik blijf liever leven
tja sommigen kunnen alles maar hoe ???????????????????
Geplaatst: 24 jun 2007, 13:12
door Gorky-GSA
Geplaatst: 23 nov 2007, 09:01
door janbugel
Hallo
Misschien zijn volgende remblokken een optie.
Ik weet niks over de kwaliteit ,maar misschien is het de moeite om ze te proberen gezien het erg grote prijsverschil.
Ik rijd zelf met een 2003 ,dus ik kan ze niet proberen.
http://www.kapaza.be/Motoren/Onderdelen ... _2007.html
Groeten,Jan