Batterij definitief knock out?
Geplaatst: 25 jun 2007, 21:01
Tijdens een vakantietransport van de moto heeft men het alarm laten opstaan en heeft
die natuurlijk de accu helemaal platgetrokken.
Na het weer op dreef krijgen van de motor met behulp van ne Booster Startbatterij en een ritje
Gent -> kust dacht ik een opnieuw voldoende geladen batterij te mogen verwachten.
Wat blijkt : contact aandraaien en alles functioneert normaal (dashboardlampjes en km teller enz..)
doch starten wil niet lukken! Duidelijk geen kracht genoeg !
Dan maar de Optimate druppelaar aangeschakeld en een 2tal nachtjes + dagen laten staan...
maar starten wil ie nog niet .
Het uitschakelen van het alarm lukt gelukkig wel nog net.
Waarop kan dit wijzen?? Is de accu aan vervanging toe of kan ie nog gechargeerd worden??
De optimate geeft geen enkel lichtje waaruit de stand van de accu kan blijken (sterk, half of 3/4 geladen enz...)
Thanx voor jullie reactie.
die natuurlijk de accu helemaal platgetrokken.
Na het weer op dreef krijgen van de motor met behulp van ne Booster Startbatterij en een ritje
Gent -> kust dacht ik een opnieuw voldoende geladen batterij te mogen verwachten.
Wat blijkt : contact aandraaien en alles functioneert normaal (dashboardlampjes en km teller enz..)
doch starten wil niet lukken! Duidelijk geen kracht genoeg !
Dan maar de Optimate druppelaar aangeschakeld en een 2tal nachtjes + dagen laten staan...
maar starten wil ie nog niet .
Het uitschakelen van het alarm lukt gelukkig wel nog net.
Waarop kan dit wijzen?? Is de accu aan vervanging toe of kan ie nog gechargeerd worden??
De optimate geeft geen enkel lichtje waaruit de stand van de accu kan blijken (sterk, half of 3/4 geladen enz...)
Thanx voor jullie reactie.