Scala Rider Teamset en Schuberth C2 systeemhelm ....

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
Marcusaurelius
75 cc
75 cc
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2006, 09:54
Locatie: Oudenaarde

Scala Rider Teamset en Schuberth C2 systeemhelm ....

Bericht door Marcusaurelius »

Iemand ervaring met het plaatsen van zo'n intercom?
Mij lijkt het bijna (?) onmogelijk. Op de plaats waar die intercom moet worden vastgemaakt aan de helm, zitten bouten.
Daarenboven lijkt het me niet gemakkelijk om die micro goed te plaatsen zoals in het boekje staat: v??r de mond....... met die bescherming in de nek, aan de kin ...
Graag uw ervaring, mening ... hulp.
Dankjewel
Het geluk is aan de tevredenen (Aristoteles)
Gebruikersavatar
edje
Clublid
Clublid
Berichten: 547
Lid geworden op: 22 apr 2006, 23:41
Locatie: Hoevenen

Bericht door edje »

Hoi,

Ik heb gehoord dat shubert ook bezig is met inbouw blauwe tand in de C2. Ik weet echter niet over welke termijn het gaat. Misschien kan je bij shubert informeren en zo grijs haar vermijden?? :dontknow:



Grtjs
:P :P :P
Gebruikersavatar
Thunderace
125 cc
125 cc
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 mei 2007, 05:10
Locatie: Brasschaat

Bericht door Thunderace »

Yooop,

Op mijn Caberg Justineke past de Scala rider perfect,had gelezen dat dit niet op alle systeemhelmen past...

Greetzzz
Gebruikersavatar
Copantwerp
Clublid
Clublid
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 jan 2007, 15:10
Locatie: Antwerpen

schoei

Bericht door Copantwerp »

Ik ben sinds vorige week ook in het bezit van een scala rider teamset en deze past perfect op mijn schoei multitec en schoei xr 1000 en het gaat bovendien nog samen met de eerste versie van tomtom rider.
voorlopig geen klachten :P
mijn thuis is waar
mijn" Stella" ligt
Gebruikersavatar
FJRudi
500 cc
500 cc
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 jul 2006, 19:51
Locatie: Beveren-Waas(B)
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

met m'n caberg justimo geen problemen, als je de helm dichtklapt wel even zien waar de micro zit zodanig dat je hem niet naar beneden duwt.
Kan me voorstellen dat met een beter afsluitbare Shubert dit mss problemen geeft.

Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Jeanke
Clublid
Clublid
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:56
Locatie: Itegem

Bericht door Jeanke »

Hey,

Ik heb ergens gelezen dat scala rider niet geschikt is voor een C2 ( dacht bij notter ? )

ik heb een team set geplaatst op mijn S1. 15 min werk
oortjes juist plaatsen was meer werk

mvg
jeanke
Marcusaurelius
75 cc
75 cc
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2006, 09:54
Locatie: Oudenaarde

Bericht door Marcusaurelius »

Jeanke schreef:Hey,

Ik heb ergens gelezen dat scala rider niet geschikt is voor een C2 ( dacht bij notter ? )

ik heb een team set geplaatst op mijn S1. 15 min werk
oortjes juist plaatsen was meer werk

mvg
jeanke

GEVONDEN !
Een verdeler zegt me dat het wel past, mits wat 'prutswerk' (zo noem ik het). Twee boutjes zouden moeten losgemaakt worden, dan de achterste plaat induwen en opnieuw aanspannen. Maar ik zie dat niet zitten. En Schuberth waarschuwt voor de fabrieksgarantie (zo ongeveer komt het neer in de antwoordmail die ik gekregen heb vanuit Duitsland ... in 't Duits)
Die verdeler vertelt me ook dat er een langere arm (= met microfoon en schuifplaat) te verkrijgen is. Kostprijs 40 euro.
Een andere verdeler vertelt me dat de standaardarm inderdaad niet geschikt is voor de Schuberth C2. Hijzelf heeft zo'n Schuberth en heeft de Scala met een langere arm gemonteerd.
DIe arm zou volgens hem zo'n 5 cm langer zijjn, en zoja, dan 'kopt' dat, want volgens mij moet ie minstens 4 cm. langer zijn.
Dit lijkt me inderdaad de enige goeie oplossing. Want met die korte arm kan je ofwel de microoon niet op de goeie plaats krijgen ofwel zit de drager en de headset in de weg om de helm gemakkelijk te openen of de zonneklep te 'activeren'.
Die langere arm wordt wel alleen verkocht als accessoire..... ik zit dus met een nutteloze korte arm (met microfoon enz ...). Da's wel stom !
Meerkost voor de Teamset = dus twee keer 40 euro !

PS. Volgens de handleiding is de Scala niet zo geschikt in regenweer .... ook stom ! Kunnen ze dat nu niet volledig waterdicht maken. Of ook hier een oplossing: zie www.durex.com? Mogelijiks probleem ..... hoe ga ik dat thuis uitleggen???
Het geluk is aan de tevredenen (Aristoteles)
Gebruikersavatar
janeman
125 cc
125 cc
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 jan 2007, 17:21
Locatie: Herk de stad

Bericht door janeman »

Ik heb een c2 van schubert
momenteel is hij binnen voor het plaatsen van helmset op een goede manier, dus niet met velcron en plak toestanden die zeer gaan doen aan je oren.
kostprijs tussen de 30 en 40?
Als hij terug is kan ik iets meer vertellen
grtz jan
buske1300
75 cc
75 cc
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 jun 2007, 12:10
Locatie: Leuven

Bericht door buske1300 »

Hey Janeman,

Mag ik vraag waar je dit hebt laten doen :?:

Grtz,
Philip.
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaassss
Marcusaurelius
75 cc
75 cc
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 apr 2006, 09:54
Locatie: Oudenaarde

Bericht door Marcusaurelius »

Is gemakkelijk zelf te plaatsen
Je doet de helm open en de twee vijsjes los die je daar ziet. Enkel kant voor de knop om de helm open te klappen. Andere kant kan je er tussenschuiven.
Beetje bekleding losdoen en nadien met tweezijdige tape terug aan elkaar kleven. Je moet de oortjes wel diep genoeg steken en zorgen dat de kabelbevestiging aan het oortje niet tegen het oor drukt: daarvoor best met een muntstukje gelufje maken in schuimrubber.
'k Vind wel dat die Scala toch geruis geeft. Is een beetje vervelde om em ganse tijd aan te laten staan.
Het geluk is aan de tevredenen (Aristoteles)
Gesloten