Pagina 1 van 1
Voorwiel lijkt te "springen" tijdens bocht...
Geplaatst: 19 jul 2007, 15:35
door Cornholio
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar en berijder van een FJR. Dit is echt de moto die ik zocht: ziet er fantastisch uit, heeft voldoende zitcomfort en power in overvloed

Ik heb er echter ??n vraagje over, wanneer ik een bocht neem waarbij ik een beetje moet gaan hangen heb ik het gevoel dat mijn voorwiel "dabbert", ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar tis precies of het lichtjes op en neer springt. Ik moet niet vertellen dat dit een onaangenaam en onveilig gevoel geeft...
Ik hoopte dat iemand mij hier kon vertellen waar dit aan kan liggen (en mss hoeveel mij dit, ongeveer, zou kosten om in orde te laten brengen).
Ook kan ik wel een adres gebruiken van een goede (en goedkope) garage om met de FJR naar toe te gaan in de omgeving van Mechelen.
Alvast bedankt
Geplaatst: 19 jul 2007, 15:41
door buske1300
Staat je voorvering niet te hard afgestelt?Kan misschien een verklaring zijn van dat fenomeen.
Geplaatst: 19 jul 2007, 16:00
door Cornholio
Ik heb er geen idee van... ik ken er persoonlijk niks van.
Heeft dit een standaard instelling ofzo, en indien ja, kan ik die zelf terug instellen?
Geplaatst: 19 jul 2007, 17:03
door In Extremo
Probeer eens bij :
Steven Casaer
Piloot, sleutelaar, redacteur, ...
Hekkergemstraat 31
9260 schellebelle
email:
steven@stevencasaer.com
www.stevencasaer.com
Een afspraak maken en hij stelt de veren van je motor zo goed mogelijk af.
Een aanrader.
Groetjes,
Michel
Geplaatst: 19 jul 2007, 19:11
door Den Boete
Michel heeft gelijk, als je als leek aan je vering begint te 'regelen', doe je meer slecht dan goed.
Raadpleeg dus een specialist, die heeft daar hooguit een uurtje regelwerk aan.
Veel plezier met je masjien !
Frankie
Geplaatst: 19 jul 2007, 23:35
door buske1300
Hier moet ik de collega's bijtreden

,als je hier niets van kent kan je er beter vanaf blijven en gespecialiseerde raad vragen

Geplaatst: 20 jul 2007, 12:51
door den R1 zot
Je kan niks verkeerd doen door uw onderhoudsboekje te gebruiken en de motor terug in standaard afstelling te zetten.
In dat boekje staat hoeveel kliks je uit of in moet draaien voor de standaard afstelling.
En standaard is zo verkeerd nog niet, je kan er overal mee komen.
Boekske erbij en tellen maar.
groetjes,
Geplaatst: 20 jul 2007, 17:47
door alexxjr
Bandenspanning? Staat voorband? Topkffer? Gewicht (teveel) in koffers, of slecht verdeeld over de koffers? Balhoofdlagers?
Ivm met je vraag naar een garage in de buurt, volgens mij gaan goed en goedkoop niet samen.... Als je goed prefereert kan ik je MTS Verlinden in Londerzeel aanbevelen.

Geplaatst: 21 jul 2007, 10:14
door tover
Of je kan natuurlijk iets langzamer door bochten scheuren die bestraat zijn met kinderkopjes.........
Tover (die dit even niet kon laten..)
Geplaatst: 12 aug 2007, 03:27
door Lucvh
Bandenspanning zoals Alexfjr aanhaald lijkt mij wel wat.
Stuurgedrag van de FJR lijkt mij zeer gevoelig aan de juiste bandenspanning
Heb ook soms het gevoel van wat ik noem zwaar sturen in de bochten.
Als ik dan de bandenspanning controleer van de voorband is die dan ong 2,4 bar.
Met 2,6 bar heb ik dat gevoel niet en stuurt de motor beter.
Weet wel is maar 200gr verschil maar toch het gaat gewoon beter met 2,6 bar.
Voor mij gaat het het best met 2,6 voor en 2,9 achter.
Of is het gewoon iets dat tussen mij "oren" zit en heb ik het compleet fout
Groetjes Luc
Geplaatst: 12 aug 2007, 12:20
door buske1300
vind dit ook iets persoonlijk de ene rijd met 2.0 voor en 2.2 achter bij wijze van spreken.Ik rij met 2.5 vooraan en 2.7 achteraan en dit is voor mij perfect,zowel voor de moto als voor het kopke
