MOTOPLUS: FJR-GTR-GT-PAN
Moderator: Abeloos
MOTOPLUS: FJR-GTR-GT-PAN
In MOTOPLUS nr 18, in de winkel vanaf 19.09.07 wordt ons machien getest tegen de Kawa GTR, de BMW GT, en de Honda PANEUROPEAN.
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
- In Extremo
- 1300 cc
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
En met ne goei ventje op ne nieuwe GTR .... ???den R1 zot schreef:Getest? Waarom?
Ik weet toch dat de FJR den beste is en zeker me een goei ventje erop .... waarom nog al die testen.
Ik durf hem niet te gaan testen, schrik dat ik mijn FJR mischien te koop ga aanbieden ...
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Beter nog wat wachten Michel, er komen serieuze klachten binnen over de warmteafgifte. Nog veel erger dan op de FJR tot 2006In Extremo schreef:En met ne goei ventje op ne nieuwe GTR .... ???den R1 zot schreef:Getest? Waarom?
Ik weet toch dat de FJR den beste is en zeker me een goei ventje erop .... waarom nog al die testen.
Ik durf hem niet te gaan testen, schrik dat ik mijn FJR mischien te koop ga aanbieden ...
Groetjes,
Michel
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Beter nog wat wachten Michel, er komen serieuze klachten binnen over de warmteafgifte. Nog veel erger dan op de FJR tot 2006
Julle[/quote]
Warmteafgifte, slechte ruit en...slecht zadel.
Verkopers staan direct klaar om je een betere ruit (optie) en comfortzadel (in optie) uit uwe mortemonnee te peuteren!
Zeg dat IK het u gezegd heb...
Groetjes,
Danneke.
Julle[/quote]
Warmteafgifte, slechte ruit en...slecht zadel.
Verkopers staan direct klaar om je een betere ruit (optie) en comfortzadel (in optie) uit uwe mortemonnee te peuteren!
Zeg dat IK het u gezegd heb...
Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Is heel juist Dannekedanneke schreef:Warmteafgifte, slechte ruit en...slecht zadel.
Verkopers staan direct klaar om je een betere ruit (optie) en comfortzadel (in optie) uit uwe mortemonnee te peuteren!
Zeg dat IK het u gezegd heb...
Groetjes,
Danneke.
Toen ik gisteren de GTR ging proefrijden voor het vertrek lieten ze mij het comfortzadel zien en bij terugkeer waren ze daar met de grotere ruit.
Groetjes Flitser
Gtr
Heb van de week ook een toertje gaan doen met de green mean machine.
Zoals al gezegd de ruit en de warmteafgifte zijn oud zeer puntjes van die van ons ook h?. En de verkoper al direct met alternatieven.
. De zithouding vond ik maar ondermaats. Ik kan mijn voeten maar op ??n manier op de steunen zetten anders zat ik altijd wel ergens tegen de wringen. Persoonlijk rijdt ik steeds met de tippen op de steunen maar dit was niet te doen.Maar vergelijken met mijne motchiclet wil ook toch niet doen. De koppeling liet het bij het terugschakelen ook wel eens een steekje vallen. Voelde alsof er kromme platen tussen zaten. Was natuurlijk wel aan het 'testrijden' en dan ga je wel wat verder dan normaal. Heb eventjes op het gemak door het dorp gereden en de warmteafgifte was enorm, de motor zit dan ook volledig in een tuperwaredoos.Eigenlijk was ik blij terug op mijne fiets te zitten gaat iets vlotter maar zal wel de gewenning zijn zeker.
Voor de rest vind ik wel dat hij goed overkomt, robust, toch niet te camionachtig en afgewerkt. Qua prestaties vergelijkbaar
Voor den R1 zot. Proefrijden bij het motorpaleis op de Kapelsesteenweg naast VULCO.
Zoals al gezegd de ruit en de warmteafgifte zijn oud zeer puntjes van die van ons ook h?. En de verkoper al direct met alternatieven.
. De zithouding vond ik maar ondermaats. Ik kan mijn voeten maar op ??n manier op de steunen zetten anders zat ik altijd wel ergens tegen de wringen. Persoonlijk rijdt ik steeds met de tippen op de steunen maar dit was niet te doen.Maar vergelijken met mijne motchiclet wil ook toch niet doen. De koppeling liet het bij het terugschakelen ook wel eens een steekje vallen. Voelde alsof er kromme platen tussen zaten. Was natuurlijk wel aan het 'testrijden' en dan ga je wel wat verder dan normaal. Heb eventjes op het gemak door het dorp gereden en de warmteafgifte was enorm, de motor zit dan ook volledig in een tuperwaredoos.Eigenlijk was ik blij terug op mijne fiets te zitten gaat iets vlotter maar zal wel de gewenning zijn zeker.
Voor de rest vind ik wel dat hij goed overkomt, robust, toch niet te camionachtig en afgewerkt. Qua prestaties vergelijkbaar
Voor den R1 zot. Proefrijden bij het motorpaleis op de Kapelsesteenweg naast VULCO.
Re: Gtr
Wees gerust dat er geen kromme platen tussen zaten.kim schreef:De koppeling liet het bij het terugschakelen ook wel eens een steekje vallen. Voelde alsof er kromme platen tussen zaten.
Het klikje dat jij voelde was een moderne slipkoppeling, echt topspul dat belet dat het achterwiel blokkeert bij terugschakelen.
Ik zou er wat voor over hebben om in de FJR ook zo'n koppeling te hebben.
Die koppeling samen met de veel modernere cardan vond ik namelijk de twee grootste troeven van de Kawa.
Grote minpunten volgens mij waren : warmteafgifte, kleine tank en gebrek aan bergruimte onder het zadel.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Het zal wel aan mij liggen maar een slipperkoppeling op een toermotor (hoe krachtig of sportief dan ook) is er voor mij dik over.
Een slipperkoppeling hebt je enkel nodig op circuit zodat je snel kan terugschakelen zonder dat de motor achteraan bruusk uitbreekt en je steeds het topvermogen ter beschikking hebt op de hogere toeren.
Precies of je zou niet genoeg koppel hebben op lage toeren als je er ??ntje of zelfs twee te hoog zit bij het uitkomen op een 1400.
En te snel terugschakelen? Awel s? het staat er..... "te".
Voila
Een slipperkoppeling hebt je enkel nodig op circuit zodat je snel kan terugschakelen zonder dat de motor achteraan bruusk uitbreekt en je steeds het topvermogen ter beschikking hebt op de hogere toeren.
Precies of je zou niet genoeg koppel hebben op lage toeren als je er ??ntje of zelfs twee te hoog zit bij het uitkomen op een 1400.
En te snel terugschakelen? Awel s? het staat er..... "te".
Voila