MOTOPLUS: FJR-GTR-GT-PAN

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Gesloten
alexxjr

MOTOPLUS: FJR-GTR-GT-PAN

Bericht door alexxjr »

In MOTOPLUS nr 18, in de winkel vanaf 19.09.07 wordt ons machien getest tegen de Kawa GTR, de BMW GT, en de Honda PANEUROPEAN. 8)
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Getest? Waarom?

Ik weet toch dat de FJR den beste is en zeker me een goei ventje erop .... waarom nog al die testen. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

Ook in Motoren & Toerisme worden de GTR, Pan en FJR nog eens getest

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Berichten: 550
Lid geworden op: 11 aug 2005, 13:21
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

den R1 zot schreef:Getest? Waarom?

Ik weet toch dat de FJR den beste is en zeker me een goei ventje erop .... waarom nog al die testen. :D
En met ne goei ventje op ne nieuwe GTR .... ??? :wink:

Ik durf hem niet te gaan testen, schrik dat ik mijn FJR mischien te koop ga aanbieden ... :twisted:


Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !


* You might as well live before you die !
Gebruikersavatar
Julle
Clublid
Clublid
Berichten: 1061
Lid geworden op: 03 mei 2004, 17:07
Locatie: Kapelle op den Bos

Bericht door Julle »

In Extremo schreef:
den R1 zot schreef:Getest? Waarom?

Ik weet toch dat de FJR den beste is en zeker me een goei ventje erop .... waarom nog al die testen. :D
En met ne goei ventje op ne nieuwe GTR .... ??? :wink:

Ik durf hem niet te gaan testen, schrik dat ik mijn FJR mischien te koop ga aanbieden ... :twisted:


Groetjes,
Michel
Beter nog wat wachten Michel, er komen serieuze klachten binnen over de warmteafgifte. Nog veel erger dan op de FJR tot 2006
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

De Kwakker is nogal ne grote euh.....


DAS BOOT !
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
danneke
1300 cc
1300 cc
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 jun 2004, 09:34
Locatie: Dendermonde

Bericht door danneke »

Beter nog wat wachten Michel, er komen serieuze klachten binnen over de warmteafgifte. Nog veel erger dan op de FJR tot 2006
Julle[/quote]

Warmteafgifte, slechte ruit en...slecht zadel.
Verkopers staan direct klaar om je een betere ruit (optie) en comfortzadel (in optie) uit uwe mortemonnee te peuteren!
Zeg dat IK het u gezegd heb...

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
Gebruikersavatar
Flitser
1300 cc
1300 cc
Berichten: 249
Lid geworden op: 09 dec 2004, 09:58
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Bericht door Flitser »

danneke schreef:Warmteafgifte, slechte ruit en...slecht zadel.
Verkopers staan direct klaar om je een betere ruit (optie) en comfortzadel (in optie) uit uwe mortemonnee te peuteren!
Zeg dat IK het u gezegd heb...

Groetjes,
Danneke.
Is heel juist Danneke :!:
Toen ik gisteren de GTR ging proefrijden voor het vertrek lieten ze mij het comfortzadel zien en bij terugkeer waren ze daar met de grotere ruit.

Groetjes Flitser
Gebruikersavatar
kim
50 cc
50 cc
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 nov 2004, 15:11
Locatie: Brasschaat

Gtr

Bericht door kim »

Heb van de week ook een toertje gaan doen met de green mean machine.
Zoals al gezegd de ruit en de warmteafgifte zijn oud zeer puntjes van die van ons ook h?. En de verkoper al direct met alternatieven.
. De zithouding vond ik maar ondermaats. Ik kan mijn voeten maar op ??n manier op de steunen zetten anders zat ik altijd wel ergens tegen de wringen. Persoonlijk rijdt ik steeds met de tippen op de steunen maar dit was niet te doen.Maar vergelijken met mijne motchiclet wil ook toch niet doen. De koppeling liet het bij het terugschakelen ook wel eens een steekje vallen. Voelde alsof er kromme platen tussen zaten. Was natuurlijk wel aan het 'testrijden' en dan ga je wel wat verder dan normaal. Heb eventjes op het gemak door het dorp gereden en de warmteafgifte was enorm, de motor zit dan ook volledig in een tuperwaredoos.Eigenlijk was ik blij terug op mijne fiets te zitten gaat iets vlotter maar zal wel de gewenning zijn zeker.
Voor de rest vind ik wel dat hij goed overkomt, robust, toch niet te camionachtig en afgewerkt. Qua prestaties vergelijkbaar
Voor den R1 zot. Proefrijden bij het motorpaleis op de Kapelsesteenweg naast VULCO.
Gebruikersavatar
Den Boete
Clublid
Clublid
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 apr 2006, 20:38
Locatie: Lokeren

Re: Gtr

Bericht door Den Boete »

kim schreef:De koppeling liet het bij het terugschakelen ook wel eens een steekje vallen. Voelde alsof er kromme platen tussen zaten.
Wees gerust dat er geen kromme platen tussen zaten.

Het klikje dat jij voelde was een moderne slipkoppeling, echt topspul dat belet dat het achterwiel blokkeert bij terugschakelen.
Ik zou er wat voor over hebben om in de FJR ook zo'n koppeling te hebben.
Die koppeling samen met de veel modernere cardan vond ik namelijk de twee grootste troeven van de Kawa.
Grote minpunten volgens mij waren : warmteafgifte, kleine tank en gebrek aan bergruimte onder het zadel.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Gebruikersavatar
den R1 zot
Clublid
Clublid
Berichten: 867
Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
Locatie: Antwerpen / Merksem

Bericht door den R1 zot »

Het zal wel aan mij liggen maar een slipperkoppeling op een toermotor (hoe krachtig of sportief dan ook) is er voor mij dik over.
Een slipperkoppeling hebt je enkel nodig op circuit zodat je snel kan terugschakelen zonder dat de motor achteraan bruusk uitbreekt en je steeds het topvermogen ter beschikking hebt op de hogere toeren.
Precies of je zou niet genoeg koppel hebben op lage toeren als je er ??ntje of zelfs twee te hoog zit bij het uitkomen op een 1400.

En te snel terugschakelen? Awel s? het staat er..... "te".

Voila :wink:
Afbeelding
Gesloten