Pagina 1 van 1

MOTOPLUS: FJR-GTR-GT-PAN

Geplaatst: 06 sep 2007, 19:26
door alexxjr
In MOTOPLUS nr 18, in de winkel vanaf 19.09.07 wordt ons machien getest tegen de Kawa GTR, de BMW GT, en de Honda PANEUROPEAN. 8)

Geplaatst: 07 sep 2007, 11:09
door den R1 zot
Getest? Waarom?

Ik weet toch dat de FJR den beste is en zeker me een goei ventje erop .... waarom nog al die testen. :D

Geplaatst: 07 sep 2007, 11:12
door Julle
Ook in Motoren & Toerisme worden de GTR, Pan en FJR nog eens getest

Julle

Geplaatst: 07 sep 2007, 11:17
door In Extremo
den R1 zot schreef:Getest? Waarom?

Ik weet toch dat de FJR den beste is en zeker me een goei ventje erop .... waarom nog al die testen. :D
En met ne goei ventje op ne nieuwe GTR .... ??? :wink:

Ik durf hem niet te gaan testen, schrik dat ik mijn FJR mischien te koop ga aanbieden ... :twisted:


Groetjes,
Michel

Geplaatst: 07 sep 2007, 11:20
door Julle
In Extremo schreef:
den R1 zot schreef:Getest? Waarom?

Ik weet toch dat de FJR den beste is en zeker me een goei ventje erop .... waarom nog al die testen. :D
En met ne goei ventje op ne nieuwe GTR .... ??? :wink:

Ik durf hem niet te gaan testen, schrik dat ik mijn FJR mischien te koop ga aanbieden ... :twisted:


Groetjes,
Michel
Beter nog wat wachten Michel, er komen serieuze klachten binnen over de warmteafgifte. Nog veel erger dan op de FJR tot 2006
Julle

Geplaatst: 07 sep 2007, 11:34
door den R1 zot
De Kwakker is nogal ne grote euh.....


DAS BOOT !
:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Geplaatst: 07 sep 2007, 12:46
door danneke
Beter nog wat wachten Michel, er komen serieuze klachten binnen over de warmteafgifte. Nog veel erger dan op de FJR tot 2006
Julle[/quote]

Warmteafgifte, slechte ruit en...slecht zadel.
Verkopers staan direct klaar om je een betere ruit (optie) en comfortzadel (in optie) uit uwe mortemonnee te peuteren!
Zeg dat IK het u gezegd heb...

Groetjes,
Danneke.

Geplaatst: 07 sep 2007, 17:38
door Flitser
danneke schreef:Warmteafgifte, slechte ruit en...slecht zadel.
Verkopers staan direct klaar om je een betere ruit (optie) en comfortzadel (in optie) uit uwe mortemonnee te peuteren!
Zeg dat IK het u gezegd heb...

Groetjes,
Danneke.
Is heel juist Danneke :!:
Toen ik gisteren de GTR ging proefrijden voor het vertrek lieten ze mij het comfortzadel zien en bij terugkeer waren ze daar met de grotere ruit.

Groetjes Flitser

Gtr

Geplaatst: 12 sep 2007, 12:48
door kim
Heb van de week ook een toertje gaan doen met de green mean machine.
Zoals al gezegd de ruit en de warmteafgifte zijn oud zeer puntjes van die van ons ook h?. En de verkoper al direct met alternatieven.
. De zithouding vond ik maar ondermaats. Ik kan mijn voeten maar op ??n manier op de steunen zetten anders zat ik altijd wel ergens tegen de wringen. Persoonlijk rijdt ik steeds met de tippen op de steunen maar dit was niet te doen.Maar vergelijken met mijne motchiclet wil ook toch niet doen. De koppeling liet het bij het terugschakelen ook wel eens een steekje vallen. Voelde alsof er kromme platen tussen zaten. Was natuurlijk wel aan het 'testrijden' en dan ga je wel wat verder dan normaal. Heb eventjes op het gemak door het dorp gereden en de warmteafgifte was enorm, de motor zit dan ook volledig in een tuperwaredoos.Eigenlijk was ik blij terug op mijne fiets te zitten gaat iets vlotter maar zal wel de gewenning zijn zeker.
Voor de rest vind ik wel dat hij goed overkomt, robust, toch niet te camionachtig en afgewerkt. Qua prestaties vergelijkbaar
Voor den R1 zot. Proefrijden bij het motorpaleis op de Kapelsesteenweg naast VULCO.

Re: Gtr

Geplaatst: 12 sep 2007, 16:45
door Den Boete
kim schreef:De koppeling liet het bij het terugschakelen ook wel eens een steekje vallen. Voelde alsof er kromme platen tussen zaten.
Wees gerust dat er geen kromme platen tussen zaten.

Het klikje dat jij voelde was een moderne slipkoppeling, echt topspul dat belet dat het achterwiel blokkeert bij terugschakelen.
Ik zou er wat voor over hebben om in de FJR ook zo'n koppeling te hebben.
Die koppeling samen met de veel modernere cardan vond ik namelijk de twee grootste troeven van de Kawa.
Grote minpunten volgens mij waren : warmteafgifte, kleine tank en gebrek aan bergruimte onder het zadel.

Geplaatst: 12 sep 2007, 19:49
door den R1 zot
Het zal wel aan mij liggen maar een slipperkoppeling op een toermotor (hoe krachtig of sportief dan ook) is er voor mij dik over.
Een slipperkoppeling hebt je enkel nodig op circuit zodat je snel kan terugschakelen zonder dat de motor achteraan bruusk uitbreekt en je steeds het topvermogen ter beschikking hebt op de hogere toeren.
Precies of je zou niet genoeg koppel hebben op lage toeren als je er ??ntje of zelfs twee te hoog zit bij het uitkomen op een 1400.

En te snel terugschakelen? Awel s? het staat er..... "te".

Voila :wink: