Pagina 1 van 1

fjr 2008

Geplaatst: 27 jan 2008, 20:32
door mottorongo
Kan iemand mij de verschillen tussen mijn huidig model 2005 en het 2008-model eens haarfijn uitleggen. Overweeg aankoop.
Dus, laat maar komen die verbeteringen, als ze er al zijn natuurlijk!

Geplaatst: 27 jan 2008, 20:57
door Julle
Hoi,
1) Kleine verschillen in model
2) Geen warmteafgifte tegen de benen meer door volledige afscherming blok bovenaan en andere terugloop benzine
3) Veel betere remmen
4) Niet meer zo snel activerend ABS op achterwiel
5) Stuurhelften en zitpositie in hoogte regelbaar

Ik denk dat dit zowat de belangrijkste aanpassingen zijn. Jongens spring me bij als ik iets vergeten ben

Julle

Geplaatst: 27 jan 2008, 21:05
door danneke
6) standaard handvatverwarming?

Danneke.

Geplaatst: 27 jan 2008, 21:10
door Snorry
7 ) vanaf 2008 krasvrij windscherm
8 ) vanaf 2008 soepeler gasrespons
9 ) 12 volt stekker in voorste afsluitbakje
10 ) de kleuren.
11 ) de PRIJS

:wink:
Snorry

Geplaatst: 28 jan 2008, 00:50
door Lucvh
Wat mij nu pas echt opvalt.
De kuip (cardinage)is vanaf 2006 ook gewijzigd.
Iets te maken met de warmteafvoer?
Afbeelding

Groetjes Luc

model 2008...

Geplaatst: 28 jan 2008, 02:37
door Black SteFJR
En wordt het een A of een AS'ke, en toch ne zwarte, he Luc. :D :P
grtz Steph :wink:

Geplaatst: 28 jan 2008, 09:42
door Copantwerp
er is weinig verschil tussen 2007 en 2008 enkel de abs,vlotter gassysteem (zere pols ? ) krasvrije ruit en voor de AS een andere switch bediening.

alle andere items opgenoemd stonden al op de 2007
, eveneens als de kuip die kan verbreed worden (vijsje los kuipstukken verbreden met 3 cm ong) bescherming weerselementen

Geplaatst: 28 jan 2008, 15:19
door Julle
Copantwerp schreef:er is weinig verschil tussen 2007 en 2008 enkel de abs,vlotter gassysteem (zere pols ? ) krasvrije ruit en voor de AS een andere switch bediening.

alle andere items opgenoemd stonden al op de 2007
, eveneens als de kuip die kan verbreed worden (vijsje los kuipstukken verbreden met 3 cm ong) bescherming weerselementen
De vraag was ook: wat is het verschil tss een 2005 en een 2008 en niet tss een 2007 en een 2008.
Wat de stroeve gasbediening betreft weet ik meer bij volgend onderhoud. MTS gaat proberen dat ovale geleidertje te wisselen door een rond en probleem zou opgelost moeten zijn.

Julle

Geplaatst: 28 jan 2008, 20:35
door jacky
Model 2600 heeft andere verhoudingen snelheid 120km/h +- 500t/m minder dan model 2001 van 2005 weet ik het niet.
verbruik 1/2l per 100km minder en dus ook minder snel aan topsnelheid.groetjes Jacky

Geplaatst: 28 jan 2008, 22:38
door El Staff
Tempratuurmeter heeft meer blokjes t.o.v 2005 + ander design , andere en gespoten spiegels .

El Staff .

Geplaatst: 29 jan 2008, 20:49
door mottorongo
Bedankt voor de reply's mannen! Kan nu toch al een beter beeld vormen van wat ik eventueel zou mogen verwachten.
Julle, rij jij met een model 2008? Wat is dat met dat stroever gashendel?
Is het mogelijk dat de plaatsing van de duovoetsteunen tov model 2005 ook veranderd is, en zo ja, zit je dan niet voortdurend tegen elkaars voeten aan te schurken?
Veel vragen, ik weet het, maar het is toch belangrijk dacht ik.

Geplaatst: 29 jan 2008, 21:17
door Julle
Ik ben met de mijne (tweede 2006) gevallen en het gashendel is volledig vernieuwd. Daar waar het vroeger zeer soepel was is het nu stroef en vraagt het iets meer inspanning om het gas open te houden. Na een tijdje begin je het verschil echter wel te voelen (zou op de 2008 opgelost zijn). Probleem met de voetsteunen weet ik niets af. Ik rij altijd met de bal van de voeten op de voetsteunen en mijn vrouw doet dat ook. Heel zelden raken we mekaar eens maar wanneer we onze voeten terug goed zetten gebeurt er niks. Niets aan de hand dus bij mijn weten. In eer en geweten (gewichtig he) durf ik zeggen dat wanneer je veel reist met duo (veel bagage meeneemt) en toch sportief wil rijden dat ik nog steeds niks beters heb gevonden dan de FJR. Ik heb destijds ook aan de BMW GS gedacht maar na het d?bacle van ??n van onze vrienden hier heb ik dat idee laten varen want de GS geeft veel comfort maar is heel wat minder bedrijfszeker.

Succes en maak wat jou betreft de juiste keuze

Julle

Geplaatst: 29 jan 2008, 21:47
door mottorongo
Julle,

Je hebt volledig gelijk wat betreft de FJR als reisgezel (Alpen, Pyrenee?n), volgepakt,duo en het gas erop. Ook ik heb al stilgestaan bij GS (duur), en heb trouwens dezelfde bevindingen met de bt 21's als jij.
Ik ben diegene met de zwarte ZZR toendertijd aan 't zeetje, weet je nog? Gezellige namiddag! En de keuze voor mijn FJR 2005 zal daar zijn oorsprong hebben gehad. Nog steeds geen spijt van!


Nog vele aangename km's en ik hou jullie op de hoogte!


mottorongo

Geplaatst: 30 jan 2008, 12:21
door Julle
Nu weet ik weer wie je bent. Was toen inderdaad een prettige namiddag

Julle