Pagina 1 van 1
Accesoireaansluiting
Geplaatst: 31 dec 2004, 17:01
door Manno
Hoikes,
Heb een klein vraagske. Weet niet of het al tersprake is gekomen, maar ik kan het niet vinden,
is/bestaat er een aansluiting die bedoeld is voor "randapparatuur" aan te sluiten,en die over het contact loopt, hoe zwaar gezekerd...
Zou moeten dienen voor radio, autocom, pmr.... wat van den Deau komt opnieuw te installeren op de Yam. Alle info & tips zijn welkom.
Bij voorbaat dank,
Grtz
Manno
Geplaatst: 31 dec 2004, 17:55
door Mr.Bubble
Manno
Onder het zadel zit er een witte fiche bedoeld voor een alarm, wanneer er geen alarm is aangesloten aan deze fiche, kun je juist voor de fiche ??n van de draden gebruiken voor aansluiting van intercom en of radio.
E?n van deze draden (uit te meten) is contact gesloten en daarop is mijn intercom aangesloten, een tweede draad naar de massa en je bent er.
Ik weet echter niet of het aangeraden is deze draad te gebruiken in combinatie met een alarm.
Hoe zwaar de zekering is die deze draad verzekerd weet ik evenmin maar ik denk dat Dirkske of Firechief u hierbij verder kunnen helpen.
Nog een prettig eindejaar en niet te zat h?.
Tot kijk.
Geplaatst: 31 dec 2004, 18:42
door seabiker
Heel deskundige uitleg Gilbert! volledig juist.
Doe zo verder en ge wordt nog n'en specialist (Mc Gyver???)

Geplaatst: 31 dec 2004, 19:04
door Manno
Mr Bubble,
Dank voor je antwoord. Had al zo'n vermoeden ivm die kabel.
'k vraag het toch liever eerst, en zeker als je geen elektrisch schema bij de hand hebt, of een handleiding in 't frans waar ik geen kl... van versta.
Ga toch eens bij mijnen dealer aankloppen en vragen of 'm soms nie de Vlaamse versie heeft.
Verder nog aan allen de allerbeste wensen voor 2005 toegewenst.
Een goede gezondheid,en vooral een veilig motorjaar.
:staartjes:
Manno
Geplaatst: 31 dec 2004, 19:05
door Gast
Beste Manno,
Die fiche van het alarm kan je idd gebruiken, ook al zit er een alarm op. Het beste ben je dan wel dat je op de fiche aan de kant van de batterij aftakt en niet aan de kant van het alarm. Als je twijfelt om bepaalde dingen aan te sluiten, zoals Autocom, PMR en dergelijk, wil ik altijd wel eens ergens afspreken (Peniche, Mijn thuis, jouw thuis) in de mate van het mogelijke om deze installatie's uit te voeren. Het antwoord op je vraag welke zekering hirop zit moet ik je schter schuldig blijven momenteel, maar misschien staat er iets van in het boekje (handleiding) van de motor.
Als je nog vragen hebt, vuur maar af.
Firechief
Geplaatst: 31 dec 2004, 19:07
door Firechief
Bericht hierboven was van mij dus :s
Firechief
Geplaatst: 31 dec 2004, 19:26
door Manno
@Firechief
Had al zoiets gedacht.
Met inbouwen en aansluiten heb in geen problemen. Voor den Deauville had ik een schema wat alles serieus vergemakkelijkte. Daarom mijn vraag voor de kenners onder jullie. 't is ook niet de bedoeling alles per ongeluk af te fikken h?. Nee, nu ik weet heb van da kabelke zal ik mijne plan wel trekken. Had wel graag geweten wat zekering er voor zit.
Grtz
M.
Geplaatst: 31 dec 2004, 23:19
door dirkske
Kleine correctie, de witte stekker onder het zadel (model vanaf 2OO3) dient voor het alarm aan te sluiten, en "aansluiten" wil zeggen : een soort van startonderbreking ertussen zetten. Trek de witte stekker eruit, en de motor start niet.
De 6-polige stekker ernaast kan wel gebruikt worden om spanning af te nemen, geschakeld met het contact, en niet geschakeld, de stroom zou men best beperken tot max. 2 A. (een 25 Wattmaximum).
De bedrading is er niet op voorzien om hogere Amp?rages te leveren.
Het is beter om voor andere toepassingen dan Autocom bijvoorbeeld, om een sigarettenaansteker te installeren, en rechtstreeks afgezekerd op de batterij aan te sluiten.
Geplaatst: 03 jan 2005, 10:27
door FJR02
'alarmstekker' is voorzien van 10A zekering.
dus daarop aftakken met een 2e zekering 5A kan zeker geen kwaad, ook niet als er al een alarm aanhangt.
Geplaatst: 07 feb 2005, 23:04
door PC800
FJR02 schreef:'alarmstekker' is voorzien van 10A zekering.
dus daarop aftakken met een 2e zekering 5A kan zeker geen kwaad, ook niet als er al een alarm aanhangt.
Dus als ik het goed begrijp:
witte-plug (2 polige "alarmstekker") is 10 A gezekerd, en geschakeld via het contact
@ dirkske
grijze-plug (4 polig):
bij mij (2003-abs) is deze 4-polig en heeft geen enkele spanning.
Gemeten tegen chassis-massa.
Wat kan de reden zijn dat jij 6-poligeplug hebt en jij geschakeld en niet-geschakeld 12V meet op deze dunne draden?