Antwerpen elk jaar de Dagen Veilig Motorrijden

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
'T Ghentse Stropke
Clublid
Clublid
Berichten: 1572
Lid geworden op: 11 mar 2008 19:50
Mijn motor is: FJR1300 '03
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Gent
Status: Offline

Antwerpen elk jaar de Dagen Veilig Motorrijden

Bericht door 'T Ghentse Stropke »

Beste motorrijder
Als motorrijder ben je erg kwetsbaar in het verkeer. Bovendien zijn de gevolgen van een botsing vaak ernstig, zelfs bij lage snelheden. Defensief, bewust en anticiperend rijden is dus de boodschap.
Daarom organiseert de Lokale Politie Antwerpen elk jaar de Dagen Veilig Motorrijden. Hierbij wordt aan motorrijders een bewegwijzerd parcours doorheen de haven aangeboden, met op verschillende locaties telkens een andere rijvaardigheidsproef, waaronder trage manoeuvres, het rijden in groep en op diverse ondergronden, (dynamische) slalom en het uitvoeren van een noodstop. De rondrit en de proeven zullen ook dit jaar toegankelijk zijn voor iedere motorrijder, ongeacht de ervaring, en deelnemen blijft gratis.
Om u en uw motorclub de kans te geven dit tijdig in de agenda te plaatsen zijn de data nu reeds vastgelegd. Volgend jaar zal dit project plaatsvinden op zaterdag 11 mei 2013 en zondag 12 mei 2013. Vertrekken kan om 10.00 uur, 11.00 uur of 12.00 uur.
Hoe de rondrit er precies gaat uitzien kan nog onderhevig zijn aan wijzigingen.
Nu al je deelname doorgeven kan op het telefoonnummer 03 338 12 12 van de dienst verkeerseducatie of op het emailadres: verkeerseducatie@politie.antwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;.
We hopen van harte dat we jullie ook volgend jaar mogen verwelkomen!



________________________________

Olivier Anciaux
Inspecteur

Lokale Politie Antwerpen | verkeerspolitie
Cluster verkeerseducatie | verkeersvoorlichting
Kievitplein 20 (9de verdieping) | 2018 Antwerpen

Tel. 03 338 12 12

verkeerseducatie@politie.antwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
verkeerspolitie@politie.antwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.politieantwerpen.be" onclick="window.open(this.href);return false;

;)
Laat de zon schijnen voor ieder ander mens,dan zal ze steeds schijnen voor uzelf.
' Mein Gensch es oenvervalst Gensch'
Gebruikersavatar
StefaanH
Clublid
Clublid
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 feb 2011 13:35
Mijn motor is: FJR1300A '13
Regio: Antwerpen
Locatie: Herentals (NDW)
Status: Offline

Re: Antwerpen elk jaar de Dagen Veilig Motorrijden

Bericht door StefaanH »

Dat valt natuurlijk samen met de vierdaagse Kom Op Tegen Kanker fietstocht die ik (en nog enkele andere clubleden) als mobiele seingever begeleid ... Jammer dus ... 't Zal voor een ander keer zijn ...

Het is wel een tof evenement. Ikzelf heb al tweemaal deelgenomen. Een aanrader.

Stefaan
Historiek: Honda CM 125 T (1979); Honda CX 500 C (1980); Honda VF 1100 C (1985)(occ 1983); Honda Magna 650 (2007)(occ 1986); Honda CBF 1000 A (2010)(occ 2009); Yamaha FJR 1300 A (2010); Yamaha FJR 1300 A (2013)
Gebruikersavatar
'T Ghentse Stropke
Clublid
Clublid
Berichten: 1572
Lid geworden op: 11 mar 2008 19:50
Mijn motor is: FJR1300 '03
Regio: Oost-Vlaanderen
Locatie: Gent
Status: Offline

Re: Antwerpen elk jaar de Dagen Veilig Motorrijden

Bericht door 'T Ghentse Stropke »

Heb ik ook al gedaan Stefaan,en inderdaad leuk evenement
StefaanH schreef:Dat valt natuurlijk samen met de vierdaagse Kom Op Tegen Kanker fietstocht die ik (en nog enkele andere clubleden) als mobiele seingever begeleid ... Jammer dus ... 't Zal voor een ander keer zijn ...

Het is wel een tof evenement. Ikzelf heb al tweemaal deelgenomen. Een aanrader.

Stefaan
Laat de zon schijnen voor ieder ander mens,dan zal ze steeds schijnen voor uzelf.
' Mein Gensch es oenvervalst Gensch'
Plaats reactie