VAKANTIE

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
seabiker

VAKANTIE

Bericht door seabiker »

Volgende vraag van een motorrijder:

'zou graag op vakantie gaan met vriendelijk koppel naar Corsica'
Vertrek 21/07/2005 erug 05/08/2005

Info bij

magic_style_patrick@hotmail.com

De Neef Parick
Tombroekstraat 143
8510 Rollegem
0479/999300
Gieke
50 cc
50 cc

Bericht door Gieke »

Wel opletten vrienden van mij zijn op 14/05 vertrokken om te toeren in Corsica , 5 motos in vrachtwagen vrachtwagen op slot en achter een hek, resultaat vrachtwagen opengebroken motos weg en pakken en helmen weg. Dus zeker de motos goed bergen en afsluiten.
Groetjes Gieke
Vince
125 cc
125 cc

Bericht door Vince »

Wij gaan naar Corsica van 18/07 tot 27/07 (ter plaatse). Hebben een hotel geboekt in Porto. Kunnen misschien eens afspreken h?.
Groeten,
Vince
2wheels

Corsica

Bericht door 2wheels »

Beste Vince, 8)
Inmiddels zijn jullie een ervaring rijker na de vakantie op Corsica.
Ook voor ons ( mijn vrouw en ik ) zit Corsica er aan te komen, wij vertrekken namelijk op 12 september van Nice naar Bastia voor een trip 8 dagen.
Zijn er tips of suggesties van jullie kant waarvan je zegt, daar moet je echt rekening mee houden en hoe gaat de verscheping en het vastsjorren van de motor aan boord. Moet je dit zelf doen of verzorgd het personeel dit of moet je hier kritisch bij blijven staan tot deze klus geklaard is.

Bij voorbaat dank,
Bert
Gast

Re: Corsica

Bericht door Gast »

2wheels schreef:Beste Vince, 8)
Inmiddels zijn jullie een ervaring rijker na de vakantie op Corsica.
Ook voor ons ( mijn vrouw en ik ) zit Corsica er aan te komen, wij vertrekken namelijk op 12 september van Nice naar Bastia voor een trip 8 dagen.
Zijn er tips of suggesties van jullie kant waarvan je zegt, daar moet je echt rekening mee houden en hoe gaat de verscheping en het vastsjorren van de motor aan boord. Moet je dit zelf doen of verzorgd het personeel dit of moet je hier kritisch bij blijven staan tot deze klus geklaard is.

Bij voorbaat dank,
Bert
Sorry, ik vergeet te melden dat ik een Nederlands clublid ben die soms jullie forum eens napluisd
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

bedankt voor deze zeer belangrijke extra informatie :?: :?: :?: :D
Geen probleem hoor, je kan gerust (gratis) registreren, er zijn hier trouwens al wel meer leuke noorderburen op dit forum geregistreerd.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Vince
125 cc
125 cc

Bericht door Vince »

@2wheels
Bij het inschepen (Corsica ferries vanuit Savona) kan het wel eens interessant zijn om je motor zelf wat vast te leggen. Het enige wat ze bij ons deden was de motor met een koord vastleggen. Ik had van Francis gelukkig zoiets mogen lenen om over de handvatten van het stuur te schuiven zodanig dat de voorrem dicht geknepen zat. Motor ook op zijpikkel plaatsen en in 1ste zetten.

Corsica zelf is echt prachtig. Qua rijden zul je waarschijnlijk 8 dagen in 2de versnelling rijden aangezien het constant bochtenwerk is. Er is een weg waar je moet voor opletten en dat is de weg Col de la Croix naar Porto. Deze weg zijn ze opnieuw aan het heraanleggen zodat er geen asfalt meer ligt, je moet gewoon door de steentjes en putten rijden.
Afbeelding

Ik ga deze middag eens naar de P?niche met een hoop foto's zodat deze op dit forum komen te staan.
Verdere info (hotels) zal ik plaatsen bij de topic " info over Corsica".

Alvast een aangename reis!! :wink: 8)

Groeten,
V
Meer moet da nie zijn!
Afbeelding
Gesloten