Roadtech Z6
Moderator: Abeloos
Kan misschien iemand (de uitslag) van die bandentest plaatsen? Ben erg nieuwsgierig....
Grtn, Mark
PS prijs via www.debandenman.nl is 280 Euro voor een set Roadtec ?f Pilotroad, maar da's in Nederland, misschien dat het in Belgie toch iets anders is
Grtn, Mark
PS prijs via www.debandenman.nl is 280 Euro voor een set Roadtec ?f Pilotroad, maar da's in Nederland, misschien dat het in Belgie toch iets anders is
Hallo Big jomb,
Met Metzler heb ik enkel ervaring op mijn vorig machien Nl fazer 1000. Daar lagen MZ4's op en in begin zijn die ok. Wanneer ze bijna versleten zijn neemt de grip ehter zienderogen af. Vooral de voorband vond ik niet echt meer te vertrouwen.
Dat moet ik zeggen dat met een BT020 niet het geval is. Over het algemeen zou ik voor BT020 kiezen t.o.v. de MZ4 omdat de BT beter is bij regenweer.
Als wat je daar opnoemt inderdaad de prijs van een setje BT is dan is er inderdaad nog een groot verschil. Ik ga die prijs efkes voorleggen aan mijne dealer.
Alvast bedankt
Speedy
Met Metzler heb ik enkel ervaring op mijn vorig machien Nl fazer 1000. Daar lagen MZ4's op en in begin zijn die ok. Wanneer ze bijna versleten zijn neemt de grip ehter zienderogen af. Vooral de voorband vond ik niet echt meer te vertrouwen.
Dat moet ik zeggen dat met een BT020 niet het geval is. Over het algemeen zou ik voor BT020 kiezen t.o.v. de MZ4 omdat de BT beter is bij regenweer.
Als wat je daar opnoemt inderdaad de prijs van een setje BT is dan is er inderdaad nog een groot verschil. Ik ga die prijs efkes voorleggen aan mijne dealer.
Alvast bedankt
Speedy
Aha, is dat verschillend als je een ander type band steekt ? Weeral iets bijgeleerd. En ik heb die Diabolo's ook steken dus ben ik ook benieuwd.
Die pirelli's geven mij trouwens ongeveer hetzelfde rijgevoel als de road-attack van continental. Ik heb wel de indruk tot hiertoe, dat ze wat langer zullen meegaan.
Die pirelli's geven mij trouwens ongeveer hetzelfde rijgevoel als de road-attack van continental. Ik heb wel de indruk tot hiertoe, dat ze wat langer zullen meegaan.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
- Big Jomb
- 1300 cc
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:05
- Locatie: Nieuwerkerken (Limburg)
Ha de mannen,
Vorige week heb ik een nieuwe achterband geplaatst, mijne bandenboer (Willems Herk-de-Stad) raadde mij de Michelin Pilot Road aan, een band die ik al kende vanop mijne vorige motor Ducati ST 2 en die mij altijd heel veel vertrouwen heeft gegeven, ook omdat deze band een goede prijs/kwaliteit garandeert
Ik ben even in mijn archief van facturen gedoken, voor de Duc betaald ik destijds ? 175, nu voor een groter maatje ? 187, want goed meeviel denk ik
Hij vondt ook dat mijn BT 020 n te snel versleten was, dit na 5500 km, en dit terwijl ik niet echt een sportieve rijder ben, de voorband kon nog een 4000 ? 5000 km aan.
Over de nieuwe Continental Road Attack was hij ook te spreken, op voorwaarde dat je niet te zwaar beladen of met duo rijdt, dan slijt hij snel. Het is een zachte band die goed kleeft, maar zachter is minder lange levensduur
Ik ben benieuwd hoe de Michelin zich zal gedragen, ben juist terug van 5 dagen Oostenrijk, 2750 km gedaan en nog geen slijtage te merken, dit in tegenstelling tot de BT 020.
Ik volg jullie ervaringen met de Metzeler Z6 en de Pirelli Diablo Strada op de voet, want deze interesseren mij ook als eventuele volgende band
Slukes
Vorige week heb ik een nieuwe achterband geplaatst, mijne bandenboer (Willems Herk-de-Stad) raadde mij de Michelin Pilot Road aan, een band die ik al kende vanop mijne vorige motor Ducati ST 2 en die mij altijd heel veel vertrouwen heeft gegeven, ook omdat deze band een goede prijs/kwaliteit garandeert



Ik ben even in mijn archief van facturen gedoken, voor de Duc betaald ik destijds ? 175, nu voor een groter maatje ? 187, want goed meeviel denk ik



Hij vondt ook dat mijn BT 020 n te snel versleten was, dit na 5500 km, en dit terwijl ik niet echt een sportieve rijder ben, de voorband kon nog een 4000 ? 5000 km aan.
Over de nieuwe Continental Road Attack was hij ook te spreken, op voorwaarde dat je niet te zwaar beladen of met duo rijdt, dan slijt hij snel. Het is een zachte band die goed kleeft, maar zachter is minder lange levensduur



Ik ben benieuwd hoe de Michelin zich zal gedragen, ben juist terug van 5 dagen Oostenrijk, 2750 km gedaan en nog geen slijtage te merken, dit in tegenstelling tot de BT 020.
Ik volg jullie ervaringen met de Metzeler Z6 en de Pirelli Diablo Strada op de voet, want deze interesseren mij ook als eventuele volgende band



Slukes
I see you when I see you





-
- 125 cc
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 09:16
- Locatie: Westerlo
Banden
Hoi Speedy,
Ik heb ook een dikke 9000km gereden met de BT020... Heb nu Metzeler Z6 B laten plaatsen en deze zijn stukken beter! Veel meer grip op nat wegdek, makkelijker insturen en na 5000 km nog weinig of geen zichtbare slijtage.
Bij mij geen BT020 meer.
Groetjes
Ik heb ook een dikke 9000km gereden met de BT020... Heb nu Metzeler Z6 B laten plaatsen en deze zijn stukken beter! Veel meer grip op nat wegdek, makkelijker insturen en na 5000 km nog weinig of geen zichtbare slijtage.
Bij mij geen BT020 meer.
Groetjes
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Bandendruk FJR : vooraan 2.5 , achteraan 2.9 (ik heb zelf 3.0 bar achteraan gezet)
Ik heb ook de Diablo Strada's liggen, nu toch al 7000km, na een aantal regenritten heb ik m??r vertrouwen in deze band dan de Pilot (op nummer 3) en de BT-020 (op nummer 2).
Da's mijn persoonlijk favoriet lijstje.
Qua bandendruk : REGELMATIG controleren, in koude toestand, zeker geen weken met wachten. Een paar honderd gram druk is merkbaar te voelen, zeker vooraan.
Ik heb ook de Diablo Strada's liggen, nu toch al 7000km, na een aantal regenritten heb ik m??r vertrouwen in deze band dan de Pilot (op nummer 3) en de BT-020 (op nummer 2).
Da's mijn persoonlijk favoriet lijstje.
Qua bandendruk : REGELMATIG controleren, in koude toestand, zeker geen weken met wachten. Een paar honderd gram druk is merkbaar te voelen, zeker vooraan.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Hoy mannen,
Inderdaad, die Pirelli's zijn stukken beter in het nat dan een BT020. Zeker de voorband is niet te vergelijken. Hij stuurt veel makkelijker in en ze zijn veel vlugger en beter doorwarmd naar de randen toe
.
Nu nog even afwachten wat ze gaan doen kwa levensduur. Ik hou jullie op de hoogte.
Greetz
Speedy
Inderdaad, die Pirelli's zijn stukken beter in het nat dan een BT020. Zeker de voorband is niet te vergelijken. Hij stuurt veel makkelijker in en ze zijn veel vlugger en beter doorwarmd naar de randen toe
.
Nu nog even afwachten wat ze gaan doen kwa levensduur. Ik hou jullie op de hoogte.
Greetz
Speedy
METZ z4 en Z6 alleen ter info
kijk eens op deze site,misschien helpt het om uw keuze makelijker te maken.
Kwil hier zeker nie de mensen bang maken(kheb ze zelf op liggen de METZ Z6)maar kwas toch geschroken.
http://www.southbayriders.com/forums/sh ... post140539
http://www.fjrowners.ws/discus/messages ... 1112629809
http://www.fjrowners.ws/discus/messages/26/19957.html
Zelfde problemen met den METZ Z6 hier in Portugal.
als er mensen die foto's willen zien van gescheurde METZ Z6 met een paar duizend KM erop vraag het maar.
Het ook na te lezen op het FJR forum portugal(een 10 tal mensen die met gescheurde of waar de stalen bedrading los komt aan de binnen kant,met een paar duizend KM)
vele groeten vanuit het nog steeds zonnige ESTORIL(PORTUGAL)
Kwil hier zeker nie de mensen bang maken(kheb ze zelf op liggen de METZ Z6)maar kwas toch geschroken.
http://www.southbayriders.com/forums/sh ... post140539
http://www.fjrowners.ws/discus/messages ... 1112629809
http://www.fjrowners.ws/discus/messages/26/19957.html
Zelfde problemen met den METZ Z6 hier in Portugal.
als er mensen die foto's willen zien van gescheurde METZ Z6 met een paar duizend KM erop vraag het maar.
Het ook na te lezen op het FJR forum portugal(een 10 tal mensen die met gescheurde of waar de stalen bedrading los komt aan de binnen kant,met een paar duizend KM)
vele groeten vanuit het nog steeds zonnige ESTORIL(PORTUGAL)
Oost west thuis best
Misschien voor de grensbewoners ook wel interessant om te weten dat Ligt Motorbanden in Oisterwijk (omgeving Tilburg) in Nederland in de eerste drie maanden van 2006 een set Bridgestone BT-020-N levert voor ? 250,00, inclusief monteren, balanceren en nieuw ventiel.
Deze prijs is gebaseerd op losse wielen. Moeten zij de wielen demonteren en opnieuw monteren dan geldt een meerprijs van ca. ? 25,00.
Je kunt eventueel de banden al aanschaffen en later in het jaar gratis laten monteren tegen overlegging van het aankoopbewijs.
Toon
Deze prijs is gebaseerd op losse wielen. Moeten zij de wielen demonteren en opnieuw monteren dan geldt een meerprijs van ca. ? 25,00.
Je kunt eventueel de banden al aanschaffen en later in het jaar gratis laten monteren tegen overlegging van het aankoopbewijs.
Toon
- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
- Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
- Contacteer:
@ Toon,Walrus schreef:Misschien voor de grensbewoners ook wel interessant om te weten dat Ligt Motorbanden in Oisterwijk (omgeving Tilburg) in Nederland in de eerste drie maanden van 2006 een set Bridgestone BT-020-N levert voor ? 250,00, inclusief monteren, balanceren en nieuw ventiel.
Deze prijs is gebaseerd op losse wielen. Moeten zij de wielen demonteren en opnieuw monteren dan geldt een meerprijs van ca. ? 25,00.
Je kunt eventueel de banden al aanschaffen en later in het jaar gratis laten monteren tegen overlegging van het aankoopbewijs.
Toon
Bedankt voor deze info en zoals je al zei kunnen de mensen die kort in de omgeving van Oisterwijk wonen hiervan gaan profiteren

Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen


Voor ge?nteresseerden, houdt deze website in het oog: http://www.ligt-banden.nl
Toon
Toon
Bedankt Toon,
Voor mensen die in de buurt wonen mss interessant al kun je voor 250.00? zowat overal in Belgie al een setje BT020 kopen. De BT020 is ondertussen al voorbij ge?volueerd door andere merken.
Voor diegenen die in de Franse grensstreek wonen is het interessant te vermelden dat de prijzen in Frankrijk heel wat voordeliger zijn dan hier bij ons
Julle
Voor mensen die in de buurt wonen mss interessant al kun je voor 250.00? zowat overal in Belgie al een setje BT020 kopen. De BT020 is ondertussen al voorbij ge?volueerd door andere merken.
Voor diegenen die in de Franse grensstreek wonen is het interessant te vermelden dat de prijzen in Frankrijk heel wat voordeliger zijn dan hier bij ons
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways