Hoe kabels 2610 op FJR aansluiten?

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Toby
50 cc
50 cc

Hoe kabels 2610 op FJR aansluiten?

Bericht door Toby »

Hi,

Ik ben via de groepsaankoop de blije bezitter heworden van een 2610 en ben al volop aan het experimenteren, enkel in de auto tot op heden.

Ik zou uiteraard ook direct alles willen installeren op mijne FJR, doch zou graag nog eens even vernemen hoe ik de bekabeling best aansluit en wegwerk, vooraleer ik heel mijn kuip er afhaal.

Meer bepaald: aan welke kabel/fiche kan ik de voedingskabel van de 2610 connecteren en hoe maak ik best mijn verbindg naar mijn helminbouwset?

Dit staat waarchijnlijk al ergens in een oude topic, doch ik kan hem niet vinden... :?

Kan iemand mij even de goede richting aanwijzen, waarvoor dank ? :wink:

Mvg,

Toby
Waar mijn wiel is, is een weg !
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Toby,

Spanning rechtstreeks van de batterij nemen. Zo is het bij mij ook, is makkelijker om nog vlug iets te wijzigen of raadplegen als je stilstaat. De aansluiting voor je helmset kan je best ergens aan je stuur plaatsen.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Toby
50 cc
50 cc

Bericht door Toby »

OK, direct op de batterij dus. En maak ik die aansluiting in de buurt van de batterij of ergens onder het zadel? :roll:

Mvg,

Toby
FJeRik
50 cc
50 cc

Bericht door FJeRik »

Maak een 12v aansluiting in een vd zijpanelen. Kun je evt. ook nog een druppellader op aansluiten.
FJeRik
FJR1300/A Techno Jade
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Direct op de batterij. Oogjes aan de kabels knijpen en vastzetten onder de schroefjes.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
Toby
50 cc
50 cc

Bericht door Toby »

@ firechief: bedankt, het werkt ! Is het normaal dat truus enkel door ??n oor komt en niet in stereo? :roll:

Alleen vind ik wel dat er nu wel wat veel (en te lange) kabels naar mijn goesting rond mijn stuur, naftbak en helm lopen.
:?
Er zijn er die hier fraaie en tegelijk practische oplossingen voor hebben (zoals met o.m. sigaretten- en andere pluggen). Enige suggesties? Komt er evt. een knutselnamiddag in het clubhuis waar de electrowizards de kabelbeunhazen kunnen depanneren? :oops:

Mvg,

Toby :D
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Op aanvraag en voor een tas koffie kan dat steeds geregeld worden. Het is niet normaal dat truus maar aan een kant te horen is, maar vraag me van hieruit niet wat het probleem is. Helmset niet goed ingebouwd, slecht contact....

Firechief

Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Een rechtstreekse aansluiting op de batterij, deftig en proper, en die is heel mooi weg te werken.
Uw tijd voor nemen, om de kabels mooi weg te werken achter het zijpaneel en onder het dashboard, bij fjrijders weten ze daar wel "weg" mee.

Ook kan ik de optie "sigarettenaansteken beschikbaar" voor iedereen aanbevelen. Ge moest maar 1 keer in panne staan met een lege batterij, en ge weet ineens waarom :roll:
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Toby
50 cc
50 cc

Bericht door Toby »

Goed nieuws; Truus kwam vandaag in mijn beide oren tegelijk, 't zal dus idd een slecht contact of zo geweest zijn. Ik vind trouwens dat die fiches moeilijk ineen te pluggen zijn ...

Wat de helminbouw betreft ben ik er nog niet: ik heb een Arai Condor en daar kan ik niets uithalen precies, dan maar gewoon op de binnenbekleding plakken en naaien ter hoogte van de plaats waar uitsparingen zijn voor de oren?

Dirk, de sigarettenaanstekerplug, gebruik je die dan ook voor de voeding van de gps of blijf je die rechtsreeks op de batterij aansluiten?

Alvast dank ! :D

Toby
Gesloten