Maxium stationair toerental FJR - Bj 2004
Moderator: Abeloos
Maxium stationair toerental FJR - Bj 2004
Hallo iedereen,
Willen de fjrijders met motor bouwjaar 2004 eens nagaan tot welk maxium toerental ze de stationaire schroef kunnen bijdraaien bij warme motor, bij mijn motor bereik ik max 1100 tr/min.
Opgelet draai met gevoel aan het wieltje tot je niet verder kan, forceer het niet anders zou je wel eens je kabeltje stuk kunnen draaien, in ieder geval 1100 tr/min lijkt me onvoldoende, dit toerental bereik ik ergens halverwege, kan dan nog enkele toeren bijdraaien doch zonder verhoging.
Het kabeltje is in geen geval stuk, ik heb deze geschroefd tot het veertje helemaal samengedrukt is, dit kan je zien wanneer de tank verwijderd is, op de plaats waar ze in het verdeelblokje komt met onderdrukslangetjes.
Alvast bedankt voor de moeite en me te willen berichten,
Groetjes, Dream
Willen de fjrijders met motor bouwjaar 2004 eens nagaan tot welk maxium toerental ze de stationaire schroef kunnen bijdraaien bij warme motor, bij mijn motor bereik ik max 1100 tr/min.
Opgelet draai met gevoel aan het wieltje tot je niet verder kan, forceer het niet anders zou je wel eens je kabeltje stuk kunnen draaien, in ieder geval 1100 tr/min lijkt me onvoldoende, dit toerental bereik ik ergens halverwege, kan dan nog enkele toeren bijdraaien doch zonder verhoging.
Het kabeltje is in geen geval stuk, ik heb deze geschroefd tot het veertje helemaal samengedrukt is, dit kan je zien wanneer de tank verwijderd is, op de plaats waar ze in het verdeelblokje komt met onderdrukslangetjes.
Alvast bedankt voor de moeite en me te willen berichten,
Groetjes, Dream
1100 tr/min is uiteraard ok, meer moet dat ook niet zijn voor mij, ik wil enkel weten of het toerental nog hoger kan, bij mij lukt dit niet en daardoor vermoed ik dat er iets mis zou kunnen zijn, heb een gevoel dat de motor niet meer zijn zelfde soepelheid heeft dan bij het begin bij lage toerentallen, zeg maar een dipje tussen stationair naar hoger toerental
Dream
Dream
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
Hi mannen,
Bij mij draait hij rond 900 toeren en Julle heeft gelijk : ik vind dat on/of effect vervelend (vooraal op kasseien.... !
)
Maar met 11 - 1200 toeren, dan moet ge toch een vreselijke "klaaaak" krijgen als je hem in 1ste zet aan het stoplicht ?? Zelfs nu vind ik die 1ste "klaak" nog te erg bij 900 toeren.
Bij mij draait hij rond 900 toeren en Julle heeft gelijk : ik vind dat on/of effect vervelend (vooraal op kasseien.... !

Maar met 11 - 1200 toeren, dan moet ge toch een vreselijke "klaaaak" krijgen als je hem in 1ste zet aan het stoplicht ?? Zelfs nu vind ik die 1ste "klaak" nog te erg bij 900 toeren.
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Herkules,
Die klak is idd vervelend maar niet erger bij 1200 toeren dan bij 900 toeren. De bak is nu eenmaal niet die van een Honda al moet ik zeggen dat de mijne het, op die klak na, boterzacht fantastisch doet.
Julle
Die klak is idd vervelend maar niet erger bij 1200 toeren dan bij 900 toeren. De bak is nu eenmaal niet die van een Honda al moet ik zeggen dat de mijne het, op die klak na, boterzacht fantastisch doet.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
Hi Julle,
Inderdaad : voor de rest geen probleem. Dan ga ik eens proberen met hem iets hoger te zetten.
Al mijn vorige moto's (Kawa's) hadden dat ook allemaal, maar toch iets minder op z??r laag toerental.
Tot binnenkort !
Inderdaad : voor de rest geen probleem. Dan ga ik eens proberen met hem iets hoger te zetten.
Al mijn vorige moto's (Kawa's) hadden dat ook allemaal, maar toch iets minder op z??r laag toerental.
Tot binnenkort !
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Hoi mannen en vrouwen 
Allemaal goed en wel 900, 1000, 1100 of 1200 tr/min is allemaal ok, maar nu weet ik nog steeds niet of iemand zijn toerental naar bvb 1500 tr/min of hoger kan draaien, dat was de reden waarom ik deze topic opende.
Als je er niet durft aan te draaien moet dat natuurlijk niet h?, enkel voor de durvers dus
Groetjes en thx bij voorbaat

Allemaal goed en wel 900, 1000, 1100 of 1200 tr/min is allemaal ok, maar nu weet ik nog steeds niet of iemand zijn toerental naar bvb 1500 tr/min of hoger kan draaien, dat was de reden waarom ik deze topic opende.
Als je er niet durft aan te draaien moet dat natuurlijk niet h?, enkel voor de durvers dus

Groetjes en thx bij voorbaat
- Herkules
- 250 cc
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 30 mei 2005, 21:15
- Locatie: B-2900 SCHOTEN
- Contacteer:
@Dream
Je hebt gelijk, we wijken af. Nu is het te laat, morgen start ik mijn ding en weet je te zeggen hoe hoog in toeren ik de idle krijg.
Tor morgen
Je hebt gelijk, we wijken af. Nu is het te laat, morgen start ik mijn ding en weet je te zeggen hoe hoog in toeren ik de idle krijg.
Tor morgen
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
- Big Jomb
- 1300 cc
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:05
- Locatie: Nieuwerkerken (Limburg)
Ha de mannen,
Misschien een rare vraag, maar waar ergens kan je dat toerental aanpassen
Ik lees wel dat je de kabel niet te strak mag aanpassen, en aan het wieltje moet draaien, maar waar situeert zich da wieleke
Ook ik ben al een aantal keren stilgevallen, net op het moment dat ik wil vertrekken , iets wat ik met mijn vorige motors niet heb meegemaakt
Slukes
Misschien een rare vraag, maar waar ergens kan je dat toerental aanpassen

Ik lees wel dat je de kabel niet te strak mag aanpassen, en aan het wieltje moet draaien, maar waar situeert zich da wieleke



Ook ik ben al een aantal keren stilgevallen, net op het moment dat ik wil vertrekken , iets wat ik met mijn vorige motors niet heb meegemaakt

Slukes
I see you when I see you





Neeke soms vraag je u beter niet af waarom
" grapje "
Dit is een ernstige vraag waarop ik gewoon een antwoord wil kan het "ja" of "neen" en welk max toerental verkrijg je, zeker wat betreft model jaar 2004
De reden waarom ik het wil weten is, omdat ik hem niet hoger krijg dan 1100 tr/min en denk dat er technisch iets fout is, meer niet.
Ik probeer het nog eens duidelijker te stellen, kan de regelschroef uitdraaien toerental verminderd no probs dus, wanneer ik terug inschroef kom ik dan uiteindelijk bij 1100 tr/min, maar ik kan nog meer toeren bijdraaien en het toerental blijft 1100 tr/min, wat dus wil zeggen wanneer mijn toerental ooit zou zakken wat in het verleden reeds gebeurd is en telkens ik een beetje kon bijstellen, dat dit nu niet meer het geval zou zijn en ondertussen kent iedereen de gevolgen van een te laag toerental, maar mijn vraag bleef onbeantwoord
Ik hoop dat het nu duidelijk is voor iedereen
Herkules alvast bedankt op voorhand
Dirk bedankt voor de info
Big Jomb hier wat info voor jou
De regelschroef bevindt zich de rechter kan ongeveer ter hoogte van het koelwaterreservoir aan de alu kader, indien je deze daar niet vind, bestaat de mogelijkheid dat het wieltje verdwenen is, is een soort PVC houdertje dat in een metalen plaatje geklikt zit en die houd het wieltje op zijn plaats, het gebeurd wel eens bij werkzaamheden en verwijderen tank dat het losgekomen is en ergens onder de tank zit ( is bij mij al eens gebeurd )

Dit is een ernstige vraag waarop ik gewoon een antwoord wil kan het "ja" of "neen" en welk max toerental verkrijg je, zeker wat betreft model jaar 2004
De reden waarom ik het wil weten is, omdat ik hem niet hoger krijg dan 1100 tr/min en denk dat er technisch iets fout is, meer niet.
Ik probeer het nog eens duidelijker te stellen, kan de regelschroef uitdraaien toerental verminderd no probs dus, wanneer ik terug inschroef kom ik dan uiteindelijk bij 1100 tr/min, maar ik kan nog meer toeren bijdraaien en het toerental blijft 1100 tr/min, wat dus wil zeggen wanneer mijn toerental ooit zou zakken wat in het verleden reeds gebeurd is en telkens ik een beetje kon bijstellen, dat dit nu niet meer het geval zou zijn en ondertussen kent iedereen de gevolgen van een te laag toerental, maar mijn vraag bleef onbeantwoord
Ik hoop dat het nu duidelijk is voor iedereen
Herkules alvast bedankt op voorhand
Dirk bedankt voor de info
Big Jomb hier wat info voor jou
De regelschroef bevindt zich de rechter kan ongeveer ter hoogte van het koelwaterreservoir aan de alu kader, indien je deze daar niet vind, bestaat de mogelijkheid dat het wieltje verdwenen is, is een soort PVC houdertje dat in een metalen plaatje geklikt zit en die houd het wieltje op zijn plaats, het gebeurd wel eens bij werkzaamheden en verwijderen tank dat het losgekomen is en ergens onder de tank zit ( is bij mij al eens gebeurd )
Dat On/Off begint de mijne ook te krijgen, vroeger nooit last van gehad. Ik heb ondervonden dat het weg is als je even "manueel"uw toerental opdrijft voor je de ontkoppeling loslaat. Zo'n Vroem-Vroem-pje gelijk "de echte
"

Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Een paar keer effe pompen in de koppeling helpt ook wel.
En elke Yamaha is in dat bedje ziek.
Mijn vorige & huidige Yamie's hebben dat typische klakken zeg maar. De Honda had het dan van z'n 1 naar 2.
Beter met nen klak erin dan boterzacht maar half.
De on/off van een injectie?
Ga maar eens rijden met een andere injektie gevoede motor.
Je zal merken dat onze FJR het bij het rechte eind heeft.
Bijna zo goed alsop de R1, daar heb je het zo goed als niet.
Groetjes,
den R1 zot
En elke Yamaha is in dat bedje ziek.
Mijn vorige & huidige Yamie's hebben dat typische klakken zeg maar. De Honda had het dan van z'n 1 naar 2.
Beter met nen klak erin dan boterzacht maar half.




De on/off van een injectie?
Ga maar eens rijden met een andere injektie gevoede motor.
Je zal merken dat onze FJR het bij het rechte eind heeft.
Bijna zo goed alsop de R1, daar heb je het zo goed als niet.

Groetjes,
den R1 zot
