Na onze rit naar Spanje kon de FJR een goede kuisbeurt verdragen. Wat bleek nu nadien? Ik kreeg hem niet meer gestart. Een enkele droge klik en het uitslaan van de meters was het enige wat hij deed. Ik heb hem toen bij wijze van proef 'in gang gelopen' wat ook lukte. Door het overvloedige gebruik van water denk ik dat er wat vocht in het contactslot zelf is gelopen waardoor er 'kortsluiting' ontstond. Ik zag toen dat het beschermklepje net aan de ingang van het slot niet meer afdekt.
Is zoiets zelf te vervangen of te herstellen?
Groetjes
Willy
Contactslot
Moderator: Abeloos
2 mogelijkheden, te overwegen zonder misschien een vervanging te moeten doen :
*slot inspuiten met electrische contactspray, type contact 40 of 60, nadien properkes uitblazen met perslucht, lichtjes insmeren.
*de stekkerverbinding, grote witte knaap, misschien zit daar de corrosie ? (idem, inspuiten met contactspray, eventueel siliconen-spray nadien overleggen).
Misschien het proberen waard ... alleszins een pak goedkoper dan vervangen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar een slot vervangen wil zeggen 'alles' vervangen, t'is een setje, en is behoorlijk prijzig. (met of zonder transponder).
*slot inspuiten met electrische contactspray, type contact 40 of 60, nadien properkes uitblazen met perslucht, lichtjes insmeren.
*de stekkerverbinding, grote witte knaap, misschien zit daar de corrosie ? (idem, inspuiten met contactspray, eventueel siliconen-spray nadien overleggen).
Misschien het proberen waard ... alleszins een pak goedkoper dan vervangen. Ik ben er nog niet helemaal uit, maar een slot vervangen wil zeggen 'alles' vervangen, t'is een setje, en is behoorlijk prijzig. (met of zonder transponder).
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !