Tom Tom Rider

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

seabiker

Tom Tom Rider

Bericht door seabiker »

Gisteren een demo gezien van de TomTom Go 700 van Richard.
Moet toegeven dat de software werkelijk ' TOPTOP' is. :D

Software is zeer gebruiksvriendelijk, werkt uitermate snel en er worden vlug updates gemaakt, je hoeft geen jaar te wachten zoals bij Garmin.(flitspalen etc...) via TomTom plus ontvangt u
tevens de weerberichten, verkeersinfo etc....

Heeft een bluetooth aansluiting voor uw GSM die via de tomtom een handsfree kit heeft met bediening op de tomtom.
Binnen enkele weken kom de TOMTOM RIDER uit en deze zal alle eigenschappen van de GO700 hebben en daarnaast is hij waterdicht, speciaal voorzien voor montage op motorfiets.

Ik volg de evolutie en zal zeker bij een volgende aanschaf van een GPS mij voldoende informeren en de TomTom overwegen.

voor meer info klik hier

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren heeft Richard het toestel voor de eerste keer getest op de motor en wij kijken uit naar zijn ervaringen.
GTRichard
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door GTRichard »

Gisteren op de heenreis naar Peniche de route ingesteld "vermijd snelweg", wij hebben die dan ook niet gezien en de reis vanuit Vlissingen in 2 uur volgens opgave.

Terug wilde wij eigenlijk snel naar huis, mede gezien de regen, maar zoals we hadden kunnen verwachten behoorlijk file op de E40. Toen afslag 9 maar genomen (dus voor mij volkomen onbekend gebied) en de TomTom aangezet. Kortste route naar huis, was snel berekend en wij verder.
Echt volgens de kortste route, dus via wegen en weggetjes naar de E34 ri. Zelzate. Had het door de regen wat moeilijk om goed de aangegeven route te kunnen zien onder de folie van de tanktas, maar is goed gelukt. 1 x fout gereden en direct alternatief op scherm. Ook nu waren wij ondanks de regen, file en stop ook in 2 uur weer thuis en 6km meer gereden als op de heenweg. Achteraf tegen Marianne gezegd dat dit de moeite is om nog eens te doen, maar dan met droog weer :) :)

Mogelijkheden voldoende op deze TomTom. Dag en Nacht scherm instelbaar, route's als 3-D, normaal of als tekst in scherm af te beelden. Nuttige plaatsen als benzinepompen, restaurant enz, zijn vooraf aan te geven als nuttige plaats met de afstand waarbinnen deze zich moeten bevinden in de route. In te stellen vanaf 250 meter.

De route voor de vakantie is reeds ingevoerd.
Je kan bestemming opgeven en waypoint benoemen. Op deze manier gaan wij richting Kroatie, maar bij de Oostenrijks Sloveense grens houdt het helaas op. Hiervan zijn geen route kaarten beschikbaar.

Ik zal na de vakantie onze ervaringen verder melden.
Ik ben tot nu toe nooit geen voorstander van GPS systemen geweest, maar dit werkt echt prima en online up daten is erg makkelijk, je krijgt een melding als de updates beschikbaar zijn, prima.
Misschien ga ik nu toch nadenken om eens te kijken naar de TomTom Rider als de prijzen een beetje schappelijk zijn.

Groet en tot binnekort

Richard.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Richard,
In GPS land blijkt wat verwarring te zijn rond het updaten ...
wat wordt er nu precies gupdated ? wanneer ? wat kost wat ?

We weten bij Garmin dat enkel het kaartmateriaal jaarlijks update-baar is, ? rato van 150 euro, all inn.
Mapsource , het programma om mee te werken, waar je alle dingen me je pc kan doen, is gratis en wordt "om de paar maanden" vernieuwd.

Hoe vertaalt zich dat bij TTR?
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Bor

Bericht door Bor »

Ik denk dat het appels met peren vergelijken is tussen een TomTomGo en een Garmin voor op de motor. De TomTomRijder moet daar verandering in brengen maar of het ze gaat luken is een 2e.
Er is nog steeds nergens een TTR operationeel en ze beloven het al sinds het 2e kwartaal en telkens wordt het uitgesteld.
Kijk ook eens hier;
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=3348
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=3330&start=0
seabiker

Bericht door seabiker »

Vanuit Notter zal er wellicht geen 'positieve' berichten komen omdat zij geen TOMTOM verdeler zijn.

Andere fora spreken wel met lof over de TTG software.

Maar het is inderdaad zo dat men eerst een grondige analyse zal maken van de pro's en contra's van de TT Rider maar rekening houdende met de werking van de TTG 700 zal deze wel up to date zijn
GTRichard
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door GTRichard »

dirkske schreef:Richard,
In GPS land blijkt wat verwarring te zijn rond het updaten ...
wat wordt er nu precies gupdated ? wanneer ? wat kost wat ?

Hoe vertaalt zich dat bij TTR?
@Dirk

Updaten gebeurd online door de TomTom te verbinden met de PC. Kosten voorzover ik nu weet niets, maar dat kan in de toekomst veranderen.

TTR is voor mij onbekend, kan ik je geen antwoord op geven.

Nu ga ik stoppen even een pint pakken en morgen vroeg wegwezen, allemaal nog een prettig verlof en tot ziens

Richard.
Bor

Bericht door Bor »

seabiker schreef:Andere fora spreken wel met lof over de TTG software.
Francis, ik heb het over de motorversie. De TomTom 700 daar heb ik er 2 voor mijn werkgever gekocht. De bluetooth optie voor telefoon is nice...
Maar een goed werkende motorversie is toch andere koek........
seabiker

Bericht door seabiker »

idd, het zal afwachten zijn tot de TTrider op de markt is en uitvoerig kan getest worden maar ??n ding is zeker:

Het is goed dat Garmin geen monopoly meer zal hebben bij het motorrijdend volk :wink:

Groeten,
Francis
Motarke
50 cc
50 cc

Bericht door Motarke »

Hopla, weer twijfel in gps-land.

Nu wordt de keuze tot aankoop van een gps-systeem nog moeilijker! :?
en ik vond het al zo moeilijk.

Maar het maakt de motor-sport er beter op! :wink:
Wat is nu 180Km per dag ? Nikske met een FJR onder de benen!
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik ben vandaag in Notter geweest, in de rekken is ook de TTG reeks te koop.

Het toestel TTRider blijft voor velen een "deus ex machina", het toestel komt volgens TT pas in de herfst 2005 in de verkoop.
(juni uitgesteld, juli uitgesteld, zomer2005 uitgesteld)

Afwachten .... mocht het toestel zich stevig op de markt vestigen, zal er in het voorjaar 2006 ongetwijfeld een prijzenoorlog gevoerd worden tussen het Nederlandse bedrijf TomTom en het Amerikaanse Garmin.
Als consument kan onze geldbeugel er wel bij varen.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Bor

Bericht door Bor »

Gisteren mijn TomTom5 mobile voor mijn Palm Treo 650 binnen gekregen.
Ziet er gelikt uit maar is toch ECHT geen Garmin 276C :D

Afbeelding

Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Ik heb nog een paar domme vraagskes :

Kan ik op de TT-rider zelf routes maken?
(Ik wil die en die weg rijden)
Of enkel van punt A naar B?

De TT-rider werkt met bleutooth, kan ik daar dan een tweede headset bijzetten zodat het werkt als intercom?
Of zijn de bestaande intercoms compatibel?

Ik heb nog geen intercom of GPS maar de aanschaf staat op m'n lang lijstje.

Groetjes,

den dinge weet het nog nie goe
Afbeelding
seabiker

Bericht door seabiker »

JvuxR1 schreef:Ik heb nog een paar domme vraagskes :

Kan ik op de TT-rider zelf routes maken?
Ja

JvuxR1 schreef:De TT-rider werkt met bleutooth,
Of zijn de bestaande intercoms compatibel?
Ja,

Ik heb nog geen intercom of GPS maar de aanschaf staat op m'n lang lijstje.

Groetjes,

den dinge weet het nog nie goe[/quote]
Bluefjr
50 cc
50 cc
Contacteer:

Bericht door Bluefjr »

spytig, deze link gaat niet.... :cry:
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

De link werkt hier wel ... probeer nog eens ?
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Bluefjr
50 cc
50 cc
Contacteer:

Bericht door Bluefjr »

:lol: ok het werkt nu wel ....
GTRichard
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door GTRichard »

Zo weer terug van weggeweest.
De route welke wij in de TT700 hadden gezet werkte prima.
Zeker en vast zullen er verschillen blijven tussen de verschillende systemen zoals Garmin, NavTac en TT.
Ik ben zeer tevreden over hetgeen ik nu tijdens de vakantie heb gedaan met de TT 700 Go.
Op de heenreis naar Istrie een route ingegeven via B wegen en ook uitgevoerd zoals ingebracht.
Voor het updaten van de TT kan ik nog melden dat je bij het aanmelden via de website met het registratienr. van de TT. je vanzelf een melding krijgt wanneer er een update is. TT via USB aan de PC koppelen en je hard disk wordt bijgewerkt.

Richard
den R1 zot
Clublid
Clublid

Gaat de TT rider nog veel uitgesteld worden?
Sorry dat ik het zeg maar euh.... zo gaan ze nie veel klanten winnen. De TT Rider ziet er wel gelikt uit maar hoe lang gaan de mensen nog moeten wachten?

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
den R1 zot
Clublid
Clublid

Is er al wat meer geweten over de release date van de TT Rider?

Kwestie dat ik weet hoelang ik nog moet sparen hey.

Groetjes,

den R1 zot :tongue3:
Afbeelding
Gesloten