Mijne FJR staat in de garage, met bijna 60 000 km op de teller en met een doorgebrande klep in de eerste cilinder, .
Iemand dit nog voorgehad? Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Moet hem nu, net in mijn verlof, een week missen...balen..
Hopelijk is het snel gemaakt en niks ergs..
Op de mijne staat ondertussen 62000 op de teller en ik hoop dat mij dat niet gaat overkomen. Een doorgebrande klep dat lijkt mij bijna onmogelijk als het brandstofmengsel juist staat ingesteld. Enkel bij een te arm mengsel gaat de temperatuur zo hoog oplopen dat je je kleppen gaat verbranden of erger. Ik heb eens een cilinderkop gezien met een gat in met een diameter van meer dan 2cm. Blijkbaar waren die kleppen van een te goede kwaliteit...
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Bedankt voor de reactie, volgens de dealer is het mengsel goed afgesteld en korrekt maar hij denkt eerder aan een materiaalfout. Want het heeft zich voor gedaan in de giet van de klep. (kan eens gebeuren h?)
Daarom gaat hij ook bij Yam. praten over het geval. Ben wel tevreden over mijn dealer, hij weet waar hij over praat. Ik wou al maar eens weten of dit nog gebeurd was, dan kon ik daar naar refereren. Heb wel al eens gehoord van probs met de kleppen maar niet zo ernstig.
Ter info : Yam weigert het te aanvaarden van een materiaalfout en geeft dus geen garantie, hoewel de dealer (Bike Service in Hasselt) mij naar zijn zeggen volledig steunt.
Zal dus zelf alles moeten ophoesten, 450? is wel niet mis h?, en dan nog het werk... Dat belooft.. Hopelijk heb ik hem morgen terug.
Groetjes
Een dag geen moto gereden is een dag niet geleefd.