Hallokes,
Hier ben ik weer met een nieuw onderwerp over de Garmin 2610.Spijtig genoeg is het weer negatief,nadat ik mijn eerste toestel na 1 maand gebruik had binnen gedaan omdat het dood was (zou te lang in de zon gestaan hebben hoewel dat volgens Garmin niet zo is) heb een ander gekregen en wij blij we konden weer rijden.Het eerste wat me opviel is dat ik ook zoals nog andere onder ons die 3 beruchte biepjes te horen krijg vanaf dat ik een paar minuten in de zon rij,maar dat wil ik er nog wel bijnemen hoewel dit niet zou mogen natuurlijk!Maar gisteren was het een prachtige dag om te toeren en dus eens naar Scherpenheuvel gereden op GPS en deze bracht mij tot aan de ingang van de basiliek.Ik had de 2610 er voor alle zekerheid maar afgenomen voor alleer iemand anders dat zou doen en toen ik weer wou vertrekken en alles had aangesloten vond hij geen enkele sateliet meer!!??Een paar minuten gewacht tot ik het tabblad kreeg van slechte ontvangst waarbij ik 3 opties krijg (onder andere de vraag of ik me soms meer dan 800Km verplaatst heb enz.....).Alles geprobeerd en de 2610 maar zoeken en zoeken.Ik ben dan maar vertrokken want het is natuurlijk geen probleem om zonder GPS naar Antwerpen te rijden,hij heeft de hele weg blijven zoeken en het enige dat ik af en toe hoorde waren de JAWEL de 3 biepjes.Thuis gekomen da ding afgezet en na een uurtje terug opgezet en na 30 seconden was hij klaar voor navigatie met andere woorden alles weer in orde.Daarom dat ik wel kan zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van de 2610 terwijl dit toestel algemeen gezien de hemel word ingeprezen.Natuurlijk is nu de vraag of er iemand dit ook eens heeft voorgehad en doe ik misschien iets verkeerd maar ik kan toch niet anders dan het toestel aanzetten en gewoon naar de beschikbare satelieten laten zoeken?Daarom wacht ik nu met veel spanning af wanneer de tom-tom R700 op de markt komt want als blijkt dat dit toestel dergelijke onhebbelijkheden niet vertoond is voor mij de rekening snel gemaakt en zal dit toestel mijne FJR sieren en zet ik de 2610 wel op de driewieler van mijn kleindochterke.
Sorry maar het is nu eenmaal zo.
Greatings Seppe
2610-TTR 700
Moderator: Abeloos
Had je niet per ongeluk WAAS aanstaan Seppe?
Vwb die biepjes ben ik het met je eens: dit zou in een duur apparaat als de 2610 niet moeten voorkomen.
Ikzelf heb tot nogtoe geen probleempjes met de piepjes (heb ze nog niet gehoord) maar heb wel een keer gehad dat mijn scherm "bevroor" en dat ik hem uit/aan moest zetten. (was toen een keer het stukje tape vergeten).
Vwb de TTR: vooralsnog moet ie eerst op de markt komen en daar zullen ongetwijfeld ook kinderziektes inzitten.
Bedenk wel dat de TTR niet geschikt is om routes uit te zetten, maar je slechts van A naar B begeleid...
Vwb die biepjes ben ik het met je eens: dit zou in een duur apparaat als de 2610 niet moeten voorkomen.
Ikzelf heb tot nogtoe geen probleempjes met de piepjes (heb ze nog niet gehoord) maar heb wel een keer gehad dat mijn scherm "bevroor" en dat ik hem uit/aan moest zetten. (was toen een keer het stukje tape vergeten).
Vwb de TTR: vooralsnog moet ie eerst op de markt komen en daar zullen ongetwijfeld ook kinderziektes inzitten.
Bedenk wel dat de TTR niet geschikt is om routes uit te zetten, maar je slechts van A naar B begeleid...
FJeRik
FJR1300/A Techno Jade
FJR1300/A Techno Jade
Heykes,FJeRik schreef:Had je niet per ongeluk WAAS aanstaan Seppe?
WAAS staat inderdaad aan,wat is dan eigenlijk het verschil tussen WAAS aan en uit bij het zoeken naar satelieten?Trouwens als ik hem thuis opzet staat Waas ook aan en dan is er geen probleem maar ik zal uwe raad opvolgen en WAAS uitzetten en eens zien wat voor resultaat dat geeft.
Als de TTR niet geschikt is om routes uit de zetten is dat inderdaad een serieus nadeel tov de 2610.Het is een echt plezier om routes te maken met map-source op de PC en dan over te zetten op de Garmin.Ook tracks omzetten naar routes gaat vanzelf,daar ga ik zeker niet over klagen.
Groetjes Seppe
Dat hij geen satelieten vond, vlakbij de basiliek, kan misschien komen van devote uitstralingen en goddelijke invloeden . Ge weet maar nooit. In Scherpenheuvel hebben ze het waarschijnlijk meer voor waterputten zoeken met de wichelroede, en worden de satelieten afgeschermd door al die aardstralen... 

Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.