Zichtbaarheid scherm 2610

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

Gesloten
De Fred

Zichtbaarheid scherm 2610

Bericht door De Fred »

Hoi gastjes,

Ik heb een klein probleem,bij het rijden in zonlicht is de zichtbaarheid zo goed als nihil en bij gewoon bewolkt weer dus dus geen weerkaatsing van het scherm maar een goeie 50,60 procent.
Ik vermeld er ook bij dat ik standaard stuurverhogers heb en touratechhouder en dat mijn poep de eer heeft plaats te nemen op een standaard corbinzadel.
Dit alles heeft misschien met elkaar te maken wat de hoek betreft tegenover het scherm!
En daar ik graag hoor en zie waar ik rijd,had ik graag geweten of ik de enige ben met dit probleem of er nog personen zijn en ze die dan hebben kunnen oplossen.
De hoek van de touratech is ni meer te veranderen,had ik het scherm iets hoger omhoog kunnen plaatsen dan was het misschien opgelost.

Bij deze jongens en meiskes vuur maar af.

Groetjes de Fred
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Een foto misschien ? Dan zien we hoe de opstelling staat.
Ik gebruik ook een Touratechhouder, maar die zit gemonteerd op een standaard bol van Ram-Mount, volledig in alle richtingen en hoeken verplaatsbaar.
Als de gps eraf gaat, blijft enkel het bolletje vast aan de motor.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
De Fred

Bericht door De Fred »

Hoi dirkske

Ik kan voor het moment geen fotokes plaatsen.
Het enige wat ik je kan melden is,dat ik de touratech heb waar het gps in geplaatst word zo eentje met slot en die is dan bevestigd aan een houder met 2 poten die vast zitten waar ook de vijzen van het stuur zitten of waar het stuur beter gezegd ook bevestigd is!
Hopelijk versta je mijn uitleg een beetje!!
De houder zelf is gemaakt denk ik door een van de leden!!
Volgens mij zijn er meerdere fjr leden met dit systeem,zijn er mensen met hetzelfde of al verholpen probleem.

P.S:Dirkske misschien kan jij en fotoke plaatsen.

Groetjes

De Fred
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

IK dacht dat je de hoek van de Touratech ten opzichte van de dwarse beugel toch nog kan veranderen ?
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
De Fred

Bericht door De Fred »

Hoi Dirkske

Zal er maar moete mee leven denk ik!
Heb het allemaal nog eens goed bekeken en hij staat op de beugel op maximum hoek gedraaid.
Er staan een paar vijsjes onderaan het plateau in de weg om hem nog een paar mm naar boven toe te kunnen draaien.
Maar alvast bedankt om te reageren!! :wink:

groetjes

De Fred
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Fred, trekt daar ne keer een paar foto's van, zodat het geheel goed te overzien is, duidelijk in beeld close up,want zo kan is dat niet voor te stellen.
Stuur ze maar op, dan zet ik ze hier wel.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

ik heb dat probleem ook. Als de zon laag staat vooral. En nog een tweede feit : het scherm begint blijkbaar te verslijten. Precies of er binnenin ergens een laag aan het lossen is. Naargelang het zonlicht is het wel of niet zichtbaar. Als hij uitstaat is het zelfs duidelijk zichtbaar. Ik denk dat ik maar eens ga kijken of dit ding nog in garantie is. (2610)
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
slurf
Clublid
Clublid

Bericht door slurf »

@Gobelijn,

misschien de beschermlaag op het scherm dat los komt :?:
in M&M op blz. 106 bovenaan eens kijken

groetjes Slurf
De Fred

Bericht door De Fred »

Hoi de mannen

Kan op het ogenblik geen fotokes plaatsen,hetgeen gobelijn meld heb ik ook denk ik ,ik heb het toestel 1 jaar, meerendeels gebruikt in de wagen en nog maar een paar keer op de motor.
Komt in het midden van het scherm witte plek te voorschijn ook de ene keer zichtbaar de andere keer minder,is de gereden afstand groot genoeg dan trekt het langzaam weg !
De persoon van waar ik toestel gekocht heb zegt dat het condens is ,kan zijn ,maar mijn toestel heeft nog geen druppel water van dichtbij gezien ,dus afwachten of het nog terug komt!!
zo gauw ik fotos kan plaatsen van het probleem met de zichtbaarheid zal ik dit meteen doen!
In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties!

Groetjes

De Fred
John

Bericht door John »

Die condensplek, want dat is er dus aan de hand bij een 26XX, daar is maar ??n goede remedie tegen. Zet het toestel bvb in de autosteun of beanbag. Trek/kantel nu het toestel zover mogelijk naar voor. Je zal nu als het goed is vier piep kleine gaatjes zien verschijnen aan de achterzijde van je toestel. Dit zijn de gaatjes van het ontluchtings-membraam dat daar achter zit. Zet nu je toestel ergens warm en droog ( in de auto of veranda bvb met dit zonnig weer) voor een dag of twee en je zou er voor een tijdje van af moeten zijn. Het spijtige is dat het in feite een fout is in de tussenlaag van het aanraak-schermpje. Zo zie je maar! Garmin durft ook wel eens kemels schieten. Blijft die plek toch steeds opduiken ga dan met het toestel naar je dealer of rechtstreeks naar Formar. Als je aandringt krijg je een nieuw toestel. Dat dan na een tijdje ook weer last krijgt van die vervelende condensplek :idea:
Firefighter
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door Firefighter »

Heb net hetzelfde probleem met de 2610, en het is pas een nieuwe van een week geleden.

Tijdens het rijden verschijnt er na korte tijd een condensplek tussen het lcd display en het touch-screen membraam. Het is zelfs na een tijd zo erg dat hij druk waarneemt, en rare dingen gaat doen. Net of hij een vingerdruk waarneemt. Het scherm is niet meer leesbaar wanneer dit euvel zich voordoet.
Ik heb terug contact opgenomen met formar, en ze gaan opnieuw het toestel vervangen, want het is al de tweede die het heeft.
Ik heb niet moeten aandringen of zo, ze zijn blijkbaar op de hoogte van het probleem. Heb ondertussen al 2 dozen met toebehoren staan, want die hoeven ze niet terug.

misschien wordt het nu een goede........
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Lap, ik heb terug problemen met het scherm.
Ik heb de 2610 pas enkele maanden omgeruild bij de dealer, en nu krijgt dat scherm ook kuren. Weliswaar anders dan de vorige keer; toen waren het allemaal kleine blaasjes die over gans het scherm kwamen; nu verschijnt er in het midden van het scherm een grote witte vlek. Ik heb spijt dat ik tijdens de groepsaankoop vorig jaar toch niet voor de spIII heb gekozen in plaats van voor de , toen nieuwe, 2610.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hallo Gobelijn,

precies niet alleen problemen met gps, maar ook met het plaatsen van dit bericht op het forum.

:!: 7 keer nogwel :!: nen :sign6: of last van :spam2:

Serge
één van de vier, dartagnan
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

De Gobelijn is precies niet den enige h?! :D
Afbeelding
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Johnny,

ge hebt gelijk, en ik weet hoe de fout is gebeurd, althans bij mij.
Toen ik mijn vorig bericht wou verzenden kreeg ik een foutmelding (welke weet ik niet meer) en ik dacht dat het niet verzonden was. :oops:
Dus klik ik een tweede maal op verzenden :? en ziedaar het resultaat, 2X hetzelfde bericht.

Serge
één van de vier, dartagnan
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Ja inderdaad, "error sending mesage" met een nummerke achter.
Ik zal dat 7 keer geprobeerd hebben denk ik.
Toen stond mijn bericht er ineens w?l op. Maar ik zag het toch maar 1 keer staan.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Ik krijg het weer, met het zenden van dit bericht. en de error is:

Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : emailer.php
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
co-admin
75 cc
75 cc
Contacteer:

Beter nu?

Bericht door co-admin »

Gobelijn schreef:Ik krijg het weer, met het zenden van dit bericht. en de error is:

Failed sending email :: PHP ::

DEBUG MODE

Line : 234
File : emailer.php
Oei, fout in sendmail. We gaan dat eens heel voorzichtig en professioneel aanpakken.
*geeft er een stamp op* Probeer nu nog een keer.
Gesloten