Weet iemand of een antenne kabel voor een autoradio die te lang is,de rest mag samenrollen of geeft dat nadelige gevolgen voor de ontvangst?
of mag men die kabel inkorten?
En een aluminium profiel kan men daar een goede massa mee maken?
Dit is voor een autoradio voor op de moto.
Alvast bedankt
Ronny H
Radio antenne kabel
Moderator: Abeloos
Je mag hem oprollen, als je hem maar niet "te klein" oprolt, je moet een zekere straal bewaren,anders ga je de kabel klemmen en komt de impedantie in het gedrang.
Autoradio-kabel is niet zo kritisch, dus die kan best wel een stootje hebben. Inkorten door er een stukje af te knippen mag ook best, enkel en alleen op voorwaarde dat je een nieuwe plug perfect kunt solderen.
De huidige type's autoradio zijn zo gecontrueerd dat ze de een stuk van de coax-kabel gebruiken als massa,(daarom zeker niet gaan inkorten), dus hier hoef je echt geen aluminiumplaatje voor te monteren. Alu of inox is trouwens toch niet "radio-geleidend" zeg maar, enkel ijzer. Zie het maar als een goede versteviging voor de antenne-montage.
Succes !
Autoradio-kabel is niet zo kritisch, dus die kan best wel een stootje hebben. Inkorten door er een stukje af te knippen mag ook best, enkel en alleen op voorwaarde dat je een nieuwe plug perfect kunt solderen.
De huidige type's autoradio zijn zo gecontrueerd dat ze de een stuk van de coax-kabel gebruiken als massa,(daarom zeker niet gaan inkorten), dus hier hoef je echt geen aluminiumplaatje voor te monteren. Alu of inox is trouwens toch niet "radio-geleidend" zeg maar, enkel ijzer. Zie het maar als een goede versteviging voor de antenne-montage.
Succes !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Ik zou dus beter een metalen plaatje gebruiken, in plaats van een aluminium om mijn antenne op te monteren?
om zo een betere massa te verkrijgen,ik heb dat gemonteerd op het metalen(aluminium??) deel van een Givi topkofferrack.
Of zou het niet beter zijn om een aparte massa kabel te verbinden met de coax van de antenne.
Groetjes
Ronny H
om zo een betere massa te verkrijgen,ik heb dat gemonteerd op het metalen(aluminium??) deel van een Givi topkofferrack.
Of zou het niet beter zijn om een aparte massa kabel te verbinden met de coax van de antenne.
Groetjes
Ronny H
Montage enkel in functie van stevigheid, de ontvangst zal al m??r dan voldoende zijn. Het kan zelfs zijn dat die verminderd als je met de coax gaat experimenteren naar massa toe.ikke schreef: De huidige type's autoradio zijn zo geconstrueerd dat ze de een stuk van de coax-kabel gebruiken als massa,(daarom zeker niet gaan inkorten), dus hier hoef je echt geen aluminiumplaatje voor te monteren.
N 51°6.165 E 4°20.060